Mi Ha***
Aku xnak prcaya! Aku ngan Kai duk kt kntin! Kitorang duk semeja! Apa dia nk? Mnyesal pula dtang awal.Smpai jer trus dia trik tngan aku duk kt meja ni.Tpi,dia x britahu pula tujuannya."Mana Gi Kyung nih?" Soal Kai dgan sparuh brbisik."Knapa? Buat apa dia dtang?" Soal aku pula."Kan sy dh ckap,dia akn dtang untk mnta maaf," Jelas Kai."Tak bleh ke awk tggu lpas skolah? Salah dia awk sdar? Salah awk sndiri?" Soal aku."Salah sy?" Kai mnyoal aku blik."Awk tduh sy kelmarin,awk ckap Suho boyfriend sy kan? Awk ingat sy gatal?!" Kata aku kpada Kai."Eh,x btul ke?" Kai mmbangkitkan kmarahan aku."Kau jgan nk libatkan dia dlam msalah ni!" Jerit aku.Dh x main ckap lmbut2 nih."Huhhh..aku dh pning Mi Ha! Aku nk kau blik!" Jerit Kai kpada aku pula.Aku dh x mmpu mlakukan apa2.Aku trus beredar lalu mnuju ke klas.
Yoon Ji***
Mi Ha dtang scara tba2 dan dduk d tmpatnya d sbelah aku."Knapa ni Mi Ha?" Aku menyoalnya.Aku dpat lihat air matanya mngalir."Aku..X apa2..ak..ku okay," Kata Mi Ha dgan teresak-esak."X yah nk mnipu aku,Mi Ha.Knapa ni?" Slepas aku mnyoalnya,trus dia memeluk aku."Xpe,ptang ni kau crita,eh?" Aku brkata kpada Mi Ha.Dia mengangguk.
Kai***
Gi Kyung dh dtang.Tpi Mi Ha dh prgi."Mna yeoja chingu oppa?" Soal Gi Kyung kpadaku."Dia..kat klas," Kata aku brterus-terang."Mwo? Dia x thu ke yg sy nk dtang? Oppa dh buat apa kt dia?" Soal Gi Kyung brtubi-tubi."Op..Oppa..erm..x sngaja mrah..dia tdi..," Kata aku dgan trgagap-gagap."Oppa! Dh x btul ke?! Pnat sy dtang sni,thu? Hbis tu camane ni?" Soal Gi Kyung dgan sdikit keluhan."Nnti lah oppa fikir.Gi Kyung blik dlu.Klau ada apa2,oppa call," Kata aku.Kmudian,Gi Kyung trus prgi dri kntin mninggalkan aku seorang diri."Nak lgi ke Gi Kyung tolong aku ni? Camane ni? Adoiyaii!!" Jerit aku.
Waktu rehat~~
Mi Ha***
"Yoon Ji,awk prgilah kntin dulu.Sy nk gi toilet jap," Aku brkata kpada Yoon Ji.Dlam prjalanan aku ke tndas,tiba2 shaja tgan aku dtarik.Aku sgat trkjut smpai aku tdak sggup untk mmbuka mataku.Aku dtolak ke dinding.Tgan knan aku dpegang dgan erat.Apabila aku mmbuka mataku,aku brtmbah trkejut krana org itu ialah Kai.Tgan kirinya dletakkan pda dinding,d sbelah aku.Aku x mmpu mlakukan apa2."Mi Ha,jebal..," Kai brkata kpadaku."Lepaslah," Aku brkata kpada Kai.Dia merenung mataku dgan sgguh tjam."Mi Ha,ptang ni sy jmput awk kt rumah," Bisik Kai kpadaku."Buat apa? Taknak lah," Balas aku.Muka Kai smakin dkat dgan mukaku."Tolonglah," Rayu Kai kpadaku.Aku dh cair dgan dia ni! Ni la satu2 nya cara untk Kai buat aku cair iaitu dgan brbisik d telingaku.Dgan mndengar suaranya yg mnja d telingaku,aku bleh brubah mnjadi cair sperti aiskrim yg dbiarkan d bwah terik matahari."O..k," Kata aku.Lalu,aku dpat merasakan hmbusan nfasnya.Begitu dkat dgan muka aku.Bibirnya hmpir shaja singgah d bibirku ttapi dgan tiba2,ada seseorang tlah mnarik Kai.Dia ialah Suho.Kcau btullah mamat tu."Kau nk buat apa kt Mi Ha?!" Soal Suho kpada Kai."Eh,lntak aku la nk buat apa pun! Bkannya ada kna mngena dgan kau!" Jerit Kai kpada Suho."Kau jgan gnggu dia!" Balas Suho pula."Suho,dah! Jom! Kwan2 lain tgah tggu kt kntin," Kata aku kpada Suho lalu mnarik tngannya dan kami trus mnuju ke kntin.Aku dh x sggup tgok mereka brgaduh.Mereka brkawan sjak kcil dan aku x nak tgok hbungan mereka hncur! Bgitu jga ngan aku dan kwan2 lain.Kami trus mninggalkan Kai."Ahhh!" Aku smpat dgar dia mnjerit.Mmang tu yg dia slalu buat klau tgah skit hati.
Chanyeol***
Tu dia! Suho ngan Mi Ha.Mi Ha pgang tngan Suho? Apa kes pula ni? Suka sgat buat drama."Knapa ngan korang ni?" Soal aku kpada mereka brdua."Xde apa-apalah.Aku nk tnya korang nih.Patutkah aku trima Kai blik?" Soal Mi Ha.Biar btul prempuan ni.."Ceh..ayat kau tu mcam dh ptus ngan dia.Korang gduh je kan? Baiki ayat kau tu Mi Ha,,..Bkan trima..tpi,maafkan," Jelas Yoon Ji kpada Mi Ha.Entah apa bezanya ayat dia ngan ayat Mi Ha? Sama je aku dgar. "X kisahla! Ikut suka hati kau,Mi Ha.Ttapi,ada org lain yg sukakan kau dan dia lbih baik tau," Kata aku kpada Mi Ha.Aku mmandang wajah Suho dlam bberapa saat kmudian trus pndang ke bwah.Aku cma nk britahu Mi Ha je.Bkannya nk ckap prkara yg jelas bhawa org yg mnat kt dia tu kau,Suho!! "Aku xnak thu yg tu.Yg pnting,korang izinkan aku ngan Kai brbaik smula," Kata Mi Ha dgan nada truja.Mcamlah aku ngan kwan2 lain ni mak bapak dia.
Suho***
"Aku xnak thu yg tu.Yg pnting,korang izinkan aku ngan Kai brbaik smula," Kata2 Mi Ha mmbuatkan aku sdikit sedih.Mgkin dia mmang bkan untk aku.Ya...agk kecewa.Chanyeol..dh britahu Mi Ha yg ada org skakan dia ttapi,ada dia kisah? Klau dia dh ckap Kai,mmang org lain pn kna stuju la.Mi Ha mmang degil! "Bru nk kna cium,dh cair!" Kata aku kpada Mi Ha.Entah knapa,tiba2 aku mngeluarkan suara.Itu krana aku tringat ktika Mi Ha hmpir dicium Kai tdi.Hati aku mmbara.Sbab itulah aku jdi trlepas ckap."Kau..Suho!! Bkan mcam tulah!" Jerit Mi Ha kpadaku."Ok,dh mkin pelik.Suho,blik nnti kau Whatsapp kt aku apa yg dh jdi," Arah Chanyeol kpadaku."Ha? Kau cium Mi Ha ke,Suho?" Soal Lay kpadaku dgan mata yg mmbulat."Pelupa btul! Tdi tgah ckap psal Kai,kan? Apasal pula tiba2 kluar aku yg cium dia?!" Marah aku kpada Lay."Tgok tu,singa nk telan kau,Suho!" Kata Baekhyun kpadaku smbil mnunjuk ke arah Mi Ha.Apabila aku mmandang Mi Ha,aku trkejut apabila dia mmbuat wajah sperti singa kelaparan.Dia dh marah ni! Aku trus mngambil mkanan yg dpegang oleh Baekhyun dan lari dri situ."Yah! Aku nk mkan apa?" Jerit Baekhyun kpadaku.Aku brpura-pura tdak dgar mmandangkan aku tlahpun brlari jauh dri situ.Ttapi,suara Baekhyun,lari smpai blik rmah pun still dpat dgar suara dia.Mianhae,Baek.Aku sayangkan kau ttapi aku kna slamatkan dri aku dlu.Lgipun,aku tgah lapar.Kau bleh bli yg lain alang2 kau dh ada kt kntin.Mianhae....
YOU ARE READING
Suho,saranghae!!
FanfictionCha Mi Ha seorang plajar yg sgat brdisiplin shingga dlantik sbagai pnolong ktua plajar Donghee High School mnakala Suho pula sbagai ktua plajar.Mreka blajar di dlam klas yg sma dan hbungan mreka jga bleh dkatakan agk rpat.Mreka ska brgurau senda shi...