Kai***
"Mi Ha!" Aku memanggil Mi Ha yg sdang brjalan d dpan aku.Dia nk ke kelas kot."O,wae?" Soal Mi Ha.Dh x brape nk mrah kot.Dahlah snang2 je dia ckap dia maafkan aku masa jmpa Gi Kyung petang kelmarin.
Flashback##
"Eonni..Gi Kyung mnta maaf psal hari tu.Gi Kyung xde niat pun nk buat masalah pada hbungan eonni ngan Kai oppa..,"
"Gwenchana.Eonni dh maafkan pun,"
"Mi Ha..sy camane?"
"Awak pun samalah,Kai.Sy dh pnat gduh ngan awk,"
"Hehehe..Sy pun.Gomawo,"
End of flashback###
"Psal kelmarin..btul ke?" Soal aku kpada Mi Ha.Bkannya apa,masalahnya,tiba2 je senang nk maafkan aku.Bkan aku x nak tpi,cuma pelik skit."Wae? Nk gaduh lgi?" Soal Mi Ha smbil brpeluk tubuh."Eh,bkan..La,jgan salah fham.Lgipun thanks for our friends sbab bgi sokongan untk kita,kan?" Kata aku smbil mmegang bahunya."Btul tu.Jom,ah..nnti lmbat msuk kelas," Pelawa Mi Ha.
Suho***
Aku nmpak Kai ngan Mi Ha brjalan brsama-sama then diorang pun msuk ke kelas.Aku pun yg bru dri toilet ni brjalan kt blakang diorang.Smpai je ke dlam kelas,aku trus mngambil tmpat aku d sbelah Lay.Tiba2, ada sms msuk.Rupa-rupanya dripada Chanyeol.Dia tulis,
Diorang dh brbaik..cara kau brkesan..
Selepas aku baca mesej dia tu,rasa bangga ada,rasa tkut pun ada..nntilah aku britahu sbab apa aku tkut..Mrs.Yoon dh msuk,masa untk blajar subjek English..
Rehat###
Mi Ha***
Masa untk rehat!!! Masa favourite aku..bleh ckap bnyak ngan Kai."Mi Ha?? Termenung apa lgi tu? Jomlah mkan," Kata Kai.Aku cuma mmpu trsenyum dan mula mkan."Kai..," Aku mnegur Kai."Ya? Knapa awk tgok muka sy camtu? Awk nk kiss sy,ke?" Soal Kai.Issh..x malu btul."Perasan..ada nasi kt pipi tu," Selepas aku brkata bgitu,muka dia trus mnjadi merah..hihihi"X romantik la awk ni.Klau ye pun,tolong la sapu," Kata Kai dgan suara yg mnja.Aku trus mngambil tisu dan mengelap pipinya.Ketika sdah selesai,aku mengalihkan tangan aku dri pipinya untk smbung mkan.Tiba2,Kai mmegang pergelangan tgan aku."Mi Ha," Dia mmanggil nama aku smbil mrenung aku dgan mata yg mggoda (bagi aku).Dia mndekatkan mukanya dgan mukaku.Tiba2,"Baru puas hati sy.Tdi awk nmpak muka sy yg brubah mnjadi merah ttapi skrang ni giliran sy pula untk tgok muka awk mcam tu.Nsib baik x kiss btul2 lgi.Klau x,mesti dh nk meletup muka awk tu," Usik Kai.Kurang ajar!! Agak2 la nk kenakan aku pun..."Kai!! Xnak kwan!" Kata aku kpadanya."Jgan la mcam ni..okay,dh x buat dh," Kata Kai.Bguslah..dh mngalah.Kami pun smbung 'acara makan2' kami yg trtangguh tdi.
~~~~~
Suho***
"Eiikk?? Tak brapa laju kau mkan hri ni," Tegur Chanyeol kpadaku."Hah? Ermm..aku x lpar lgi,kot," Balas aku pula."Tdi yg kau sbuk kcau aku masa belajar tdi knapa? X hbis ckap lapar..lapar.Dh mkanan ada kt dpan mata ni kata x lapar pula," Bebel Lay kpadaku.Aku pula melihat ke arah Baekhyun yg duk fokus kt mkanan dia tuh."Aku..xde apa2," Selepas brkata bgitu,aku trus prgi kd tndas mninggalkan Lay,Chanyeol dan Baekhyun.
Tamat waktu sekolah##
"Yeol?" Aku pelik melihat Chanyeol yg tiba2 brjalan d sebelah aku."Suho,aku tahu kau ada msalah.Kongsilah," Kata Chanyeol kpadaku."Ok..kau x rasa tkut? Mksud aku,tkut klau Mi Ha dh x brapa nk layan kau," Jelas aku kpada Chanyeol."Aku x rasa mcam tu.Ok,aku dh fham msalah kau.Jgan ah bimbang,wei.X kan jdi camtu punye," Chanyeol memujuk aku."Kau x naik motor hari ni?" Soal aku.Yalah,selalunya ke hulu ke hilir dgan motor dia tu.Ni,tiba2 pula nk brjalan kaki ngan aku."Eh,lupalah.Dh nk smpai rumah bru aku perasan..hehehe," Kata Chanyeol smbil trsengih-sengih lalu dia brpatah msuk ke dalam pagar sekolah.Memang nasib aku untk ada kwan2 yg pelupa.
###
Mi Ha***
Bosannya.Rasa mcam nk ajak seseorang untk brsembang.Haaaa!! Yoon Ji kan ada..tepon dia lah..
"Yoon Ji!"
"Wooii! Agak2 ah..Kau dh knapa?"
"Aku bosan la..x nak ckap ngan aku,ke? Kita ckap psal2 kisah2 lama,nk x?"
"Nak! Aku mula dulu..okay,Mi Ha..kau ingat x masa aku suka dkat Chanyeol?"
Tiba2 pula minah ni...dh mula lah tu..
"Knapa?"
"Rupa2 nya aku msih suka kat dia,lah wei.Jgan britahu dia,ek? Malulah aku nnti..,"
"Tgok lah dulu mcam mana,"
"Serius lah sikit..dia hensem kan? Knapa kau x cntik sdangkan dia hensem?"
Yoon Ji!! Dia spupu aku,je! Bukan bapak aku!!
"Hbis tu,kau rasa kau cantik?"
"Amboi,Mi Ha.Rileks la.Gurau je,"
"Huarrh..aku mengantuk la,Yoon Ji.Jumpa kau esok,eh? Annyeong,"
Aku terus mematikan panggilan.Bosan..penyakit 'Chanyeol' dia dtang lgi.Dh xde peluang aku nk mncelah.Tiba2,.."Mi Ha,bleh omma msuk skejap?" Soal omma aku smbil mngetuk pintu bilik aku."Nae," Jawab aku.Omma pun trus mlangkah msuk ke dlam bilik aku."Esok spupu kamu,Min Ah nk dtang," Kata omma aku."Knapa?" Soal aku."Dia bru lepas hbis exam.So,dia dtang la sini.Kat rmah dia pun bkannya ada orang sgat.Klau kt sini,dia bleh temankan kamu," Jelas omma aku.Omma aku fikir yg Min Ah itu spupu yg pling rpat dgan aku.Ya,mmang btul.Ttapi,aku x brape suka sgat kat dia! Bnyak mulut! Smpai aku nk buat krja skolah pun x tenang.Nk buat mcam mana,dia tu suka sgat cerita psal kwan2 dia la,cikgu dia la..aku rasa mcam nk mnjerit je."Knapa diam je?" Soal omma aku."Eh,suka sangat! Rasa mcam nk mlompat!" Perli aku.Lalu,omma aku trus kluar dri bilik aku smbil trsenyum.Omma..omma..
Sorry..part ni x brape best sgat.. tpi,sy akn cuba yg terbaik untk part yg seterusnya..Okay..smbung membaca ^_^
YOU ARE READING
Suho,saranghae!!
FanfictionCha Mi Ha seorang plajar yg sgat brdisiplin shingga dlantik sbagai pnolong ktua plajar Donghee High School mnakala Suho pula sbagai ktua plajar.Mreka blajar di dlam klas yg sma dan hbungan mreka jga bleh dkatakan agk rpat.Mreka ska brgurau senda shi...