Mi Ha~~~
"Kau tahu aku sayangkan kau,kan? Aku tak ada kawanlah,Mi Ha.Kau janganlah merajuk ngan aku.Aku tahu,salah aku.Aku tak dengar ckap kau.Sebabkan akulah kau jadi macam ni.Maafkan aku,Mi Ha," Aku dengar suara Suho seperti berbisik kepada aku.Aku membuka mata aku.Memang betul.Memang itu suara Suho.Dia tidur berlapikkan tangannya di sebelah katil aku."Su..ho?" Aku menyebut namanya.Kemudian,Suho terus mengangkat kepalanya untuk memandang aku.Rupanya dia tak tidur."Mi Ha? Kau dh sedar? Aku minta maaf sangat-sangat.Aku..faham kalau kau tak boleh maafkan aku," Kata Suho sambil memegang tangan aku dengan erat.Tiba-tiba,kepala aku pening."Aku..pening.Omma aku mana?" Soal aku."Dia keluar kejap.Beli makanan untuk kita.Tak apa,aku ada," Jawab Suho."Suho? Teruk sangatkah keadaan kita sekarang?" Aku bertanya,mengharapkan tiada apa-apa yg buruk berlaku."Kau bernasib baik.Hantukan kau kat dashboard tu tak kuat sangat.Kalau tak,kau akan diserang gegaran otak.Aku..dah semakin sembuh,kot.Kau tahu,tak? Kau tu dh empat hari tak sedar.Risau betul aku," Jelas Suho."Kau tak apa-apakah?" Soal aku."Pada mulanya,kecederaan aku agak parah.Tapi,disebabkan kita ke hospital dengan cepat,aku dh pulih sikit sekarang.Sebenarnya,doktor suruh aku rehat,je.Aku yg berdegil.Aku cakap,aku kena jaga kau.Aku perlu bertanggungjawab," Terang Suho panjang lebar.Aku agak terharu."Aku..nk peluk kau,boleh?" Aku menyoal Suho."Sudah tentu," Jawab Suho kemudian dia terus bangkit dan memelukku dengan begitu erat sekali.Segala kesakitan yang aku rasa,hilang dengan serta-merta."Sebenarnya..siapa yg telefon kau hari tu?" Soal aku,ingin tahu."Kai.Semalam,dia datang melawat kau.Dia ada beri pesanan kat aku," Kata Suho.
Flashback###
"Suho..kalau Mi Ha dh sedar,beritahu dia yg aku minta maaf,ek? Aku bukannya tak percayakan dia.Tetapi,aku perlu gunakaj alasan tu untuk menyelesaikan segalanya.Sebenarnya,aku ada masa 2 hari je lagi kat sini.Aku perlu pindah ke Australia.Atas urusan kerja parents aku.Sebab tulah aku putuskan hubungan dengan dia.Kalau tak,hubungan kami akan jadi susah bila aku berpindah.Kau jaga dia elok-elok,eh? Percayakan dia.Buat yang lebih baik daripada aku.Tolong,eh?"
"Kenapa tak cakap awal-awal? Kalau dia cari kau macam mana? Dia bukannya suka kat aku pun,"
"Dia suka.Percayalah.Tak apa.Kalau dia tahu,nanti dia akan lebih terluka.Aku minta maaf pasal hari tu.Aku tuduh kau.Maafkan aku,eh? Kita kawan sampai mati,tau? Jauh di mata,dekat di hati,"
"Baiklah.Aku akn cuba laksanakan segalanya.Kita kawan sampai mati,"
Sebelum Kai melangkah pulang,mereka sempat berpelukan dan saling melemparkan senyuman yang paling manis.
End of Flashback###
Suho~~
"Kenapa dia tak cakap kat aku?" Soal Mi Ha.Tiba-tiba,terlintas idea di fikiran aku."Kita call dia,nak?" Mi Ha terus mengangguk.
'Kai!'
'Mi Ha? Awak dh sedar? Syukurlah,'
'Boleh tak sebelum awak pergi esok,awak datang jumpa saya dulu?'
'Oh,tentulah,'
'Terima kasih.Jumpa esok,eh? Jangan tak ingat,'
'Tak mungkin saya tak ingat.Okay,kita jumpa esok.Awak rehatlah dulu,'
'Okay,'
Aku hanya tersenyum sambil mendengar perbualan mereka.Mi Ha memang gadis yang kuat.Selesai sahaja perbualan mereka,Mi Ha terus memeluk aku.Sambil..menangis."Suho..aku tak kuat untuk semua ni," Katanya di sebalik tangisan."Kau kuat.Aku kenal kau.Percayakan aku," Aku memujuk Mi Ha."Terima kasih sebab sentiasa ada bersama aku," Kata Mi Ha.Aku tersenyum.Tiba-tiba.."Yeol,idea kau ah suruh masuk sekarang.Tak pasal-pasal tertengok," Bisik Yoon Ji di sebalik pintu.Fikirnya,mungkin aku tak dengar."Entah,bongok ah kau ni," Kata Baekhyun pula.Mi Ha pula masih selesa di dalam pelukanku.Masih belum dengar,kot."Eh..habistu nk buat apa? Masuk ke balik,ni?" Soal Lay pula."Balik lagi bagus kot! Hahaha!" Kata aku.Mereka berempat terus diam."Masuk ah,wei!"Selepas dipelawa,mereka terus masuk.Mi Ha pula cepat-cepat melepaskan pelukan."Kau dh sedar,Mi Ha?" Soal Lay.Agak..kurang cerdik,kan? "Tak ah,belum lagi.Kau tak nampak,ke? Mata dia tertutup lagi,tu," Seloroh Baekhyun.Kami semua terus ketawa,begitu juga dengan Mi Ha."Thanks sebab datang,weh" Kata aku.Mereka mengangguk."Eh..korang pun ada.Kenapa tak call? Mak cik cuma beli makanan untuk Mi Ha ngan Suho,je ni.Kalau call awal-awal boleh mak cik belikan untuk korang sekali," Kata Puan Cha yang baru sahaja masuk."Tak apalah,kitorang dh kenyang," Balas Yoon Ji.Puan Cha mengangguk dan menghulurkan makanan kepada aku."Terima kasih jaga Mi Ha masa mak cik tak ada," Katanya kepada aku sambil tersenyum manis."Tak ada masalah," Jawab aku.
Malam###
"Aku laparlah,Suho," Kata Mi Ha kepada aku."Biasanya orang sakit tak ada selera makan.Kau ni hebat betul.Kau kena ingat,aku pun sakit juga,ni.Nasib baik diorang letak kita sebilik.Kalau tak,kepada siapa kau nk membebel?" Bebel aku.Disebabkan kitorang ni sebilik,masa Mi Ha belum sedar,aku selalu pergi duduk sebelah katil Mi Ha.Kesian juga aku tengok Puan Cha.Nasib baik aku dh pulih sikit.Ringan juga beban dia tu."Sorry,ah.Tapi kau tu tak nampak macam orang sakit,pun.Elok je," Balas Mi Ha pula."Omma aku mana?" Soal Mi Ha lagi."Masa kau tidur tadi dia balik,jap.Nanti dia datanglah," Jawab aku."Oh," Balas Mi Ha sepatah.Esok Kai nk datang.Mi Ha perlu tidur awal.Kalau tak,susah pula dia nk bangun nanti."Kau tidur sekarang.Esok susah pula nk bangun kalau Kai datang," Pesan aku kepada Mi Ha." Macam orang tualah kau ni.Suka hati akulah," Jawab Mi Ha.Okay,tak nak dengar cakap aku,eh? "Tak apalah.Aku nk keluar,jap.Nak mengorat nurse-nurse kat luar tu," Usik aku."Suho! Jangan,ah! Aku takut," " Habistu tidurlah!" Selepas kena marah,bilik tu jadi diam.Bunyi cengkerik pun tak ada."Tutup mata tu.Kalau tak,aku keluar," Ugut aku.Kemudian,aku melihat ke arahnya.Mata dia tertutup.Hahaha...comel gila.Kalau macam tu,tiap-tiap hari aku nak marah dia.Hehehe..
Keesokan harinya###
Mi Ha~~~
Dah pagi.Aku bangun awal.Sebab dengar cakap Suho semalam.Memang patut dia jadi ketua pelajar.Garang! "Woit.Pukul 9 nanti Kai datang.Sekarang dh pukul 8.30.Lewat betul kau bangun," What? Mamat ni biar betul.Nasib baik aku bangunlah! "Mi Ha,makan dulu ni," Kata omma aku.Aku hanya mengangguk.Tiba-tiba,pintu bilik aku diketuk."Omma.Tu Kai,kot.Mi Ha sambung makan lepas nilah pula," Kata aku."Omma tinggalkan korang bertiga,eh?" "Ok," Selepas omma keluar dari bilik aku,Kai pun masuk."Kai!" Aku memanggil Kai yang sedang tersenyum,berjalan menuju ke arah aku."Hai! Selamat pagi," Ucap Kai.Dia terus mengambil tempat di sebelah katilku,tempat yg biasa Suho duduk."Selamat pagi.Flight pukul berapa?" Soal aku."Pukul 11.Awak..saya minta maaf,eh?" Kata Kai kepada aku sambil memegang kedua-dua belah tanganku."Tak apa.Saya faham.Jangan bimbang," Jawab aku."Kita..kawan sampai mati,tau? Tak kira di mana saya berada,saya janji,saya tetap akan ingat semua kawan-kawan saya terutama sekali awak," Kata Kai.Aku tak tahu bagaimana hendak menjelaskan perasaan aku ketika itu.Suho yang berada di katil sebelah pula,berpura-pura tidur.Mungkin kerana dia tahu yang aku sedang memerhatikannya,dia terus membuka matanya dan memandang aku."Kai? Bagusnya kalau saya dapat hantar awak ke airport," Kata aku."Tak apalah.Saya faham keadaan awak.Kalau ada cuti panjang,saya baliklah jumpa kawan-kawan," Jelas Kai.Disebabkan kami rancak berbual,masa berlalu dengan pantas.Jam sudah menunjukkan pukul 10."Mi Ha,dah pukul 10lah.Saya perlu pergi sekarang," Kata Kai.Aku melihat anak matanya,tidak merelakan dia pergi."Kai..," "Mi Ha.Jangan bimbang.Saya akan selalu ingat awak,tau? Kau pun,Suho.Korang ingat,eh? Kita kawan sampai mati," Kata Kai.Aku cuba kuatkan diri untuk bangun."Mi Ha..," "Saya nk peluk awak,je," Kai pun terus memelukku.Aku cuba menahan air mata aku untuk keluar.Fuhh..aku berjaya.Kai meminta diri untuk pergi selepas berpelukan dengan Suho.Kaki aku lemah untuk membawa aku mengiringi Kai sehingga ke pintu.Nasib baik dia faham."Suho..aku rasa sedihlah," Kata aku dan selepas beberapa saat,air mata aku mengalir."Aku ada,Mi Ha.Kai tak akan lupakan kita.Percayalah," Kata Suho dan terus memeluk aku dengan begitu erat.
YOU ARE READING
Suho,saranghae!!
FanfictionCha Mi Ha seorang plajar yg sgat brdisiplin shingga dlantik sbagai pnolong ktua plajar Donghee High School mnakala Suho pula sbagai ktua plajar.Mreka blajar di dlam klas yg sma dan hbungan mreka jga bleh dkatakan agk rpat.Mreka ska brgurau senda shi...