Bab 5

2K 133 0
                                    

Suho***

Hri ni dh msuk hri ke 3 Kai ngan Mi Ha x brtegur sapa.Bleh dkatakan BERGADUH lah.Aku,Chanyeol,Yoon Ji ngan Baekhyun je lah yg btul2 ambil brat tntang Mi Ha.Yg lain bkan xprihatin.Mreka jga ambil brat trhdap Mi Ha tpi d sini nk jlaskan bhawa kami berempat lbih lgi.Stiap ptang kitorang ke rmah Mi Ha.Kai....erm..Slalu jga tnya tntang Mi Ha tpi aku slalu ckap yg Mi Ha rsa bhagia tnpa dia.Dia nmpak mcam mnyesal juga.Aku rasa mcam aku nk jga dia.Klaulah Mi Ha itu sukakan aku,bkankah bgus? Ok,skrang aku nk umumkan yg aku sedikit..SEDIKIT sukakan Mi Ha.Xnak la smpai jdi bnyak sbab tkut aku yg kcewa."Suho!" Tu dia,Mi Ha yg pnggil.Nk ajk aku g library la tuh."Nk apa?" Soal aku."Library ler.Hri ni kta xyah ajk Chanyeol ngan Baekhyun.Diorang bising," Bisik Mi Ha."Agak2 lah nk mgumpat pun.Aku dgar nih," Kata Baekhyun dgan nada selamba."Dia dh ada pakwe bru.Smpai nk gi library,x nk ajk kita," Kata Chanyeol smbil brpeluk tubuh."Mmang xnak ajk korang pun.Korang bising.Aku nk prgi ngan girlfriend aku jer," Kata aku kononnya nk brgurau.Mi Ha ktawa tpi...nk ckap ke xnak ah? Ckap je la.Aku g pluk pinggang Mi Ha.Aku xsngaja pun.Then,dia pun ckap dia nk g toilet.

Mi Ha***

Aku gi toilet.Smpai je kt dpan sinki,air mata aku trus jtuh.Knapa? Sbab sntuhan dia tdi mengingatkan aku kpada Kai.Sbelum ni,tiada sorang pun yg prnah pluk pinggang aku kcuali Chanyeol ngan Kai.Kali terakhir Chanyeol pluk pinggang aku adalah masa kitorang umur 15.Aku nangis kat bahu dia,dia pluk pinggang aku.Tu jer.Klau Kai,3 hari lpas.Ah,lupakan! Xyah nangis lah! Lembik! "Mi Ha? Lmbat lgi ke? Xyah gi library ah,ada 5 minit lgi sbelum msa rehat hbis.Kau sembelit ke?" Soal Suho dri luar tndas.Tak guna btul mamat ni! Xpsal2 org pnggil aku 'Mi Ha sembelit' nnti."Ok,jap.Baik kau ttup  mulut kau tu.Nnti aku simbah asid kt muka tu bru tahu," Kata aku kpada Suho.

Kai***

Suho? Buat apa dia trcegat kat dpan toilet pompuan? Tu Mi Ha.Takkanla Mi Ha sruh tmankan dia prgi toilet kot! Nsib baik Suho x msuk smpai dlam tndas.Mi Ha dh btul2 lupakan aku ke? Suho ke yg ganti tmpat aku? "Kai?" D.O menegur aku."Knapa kau tggalkan tepon kau kt klas? Thulah kaya.Adk spupu kau call tdi," Tntu dia risau.Oh,lupa nk bgitahu.Nma dia Gi Kyung.Umur dia 16.Beza 2 thun dgan aku.Ya,dia mmang dh bsar pnjang tpi dia sgat rpat ngan aku sjak kcil lgi.Aku xprnah crita psal dia kt Mi Ha.Tu yg Mi Ha susah sgat nk prcaya.Maybe aku kna control ckit si Gi Kyung ni. Kna britahu dia elok2 spaya x peluk2 aku dh.Klau Mi Ha tgok skali lgi Gi Kyung pluk aku,tntu dh trtutup trus pintu hati dia kt aku."Woi,aku ckap ngan dinding ke tdi,hah?" D.O sdarkan aku."Eh,sorry.Dia ckap apa?" Soal aku kpada D.O. "Apa lgi? Nk tnya tntang hbungan kau dgan Mi Ha lah," Sian pula aku dgar si Gi Kyung tu.Bru je dtang dri UK sbab nk brcuti alang2 nk jmpa ngan aku.Tpi,bila jmpa,camni pula yg jdi."Oh,klau dia tnya lgi lain kali,kau jwab je yg aku ngan Mi Ha dh brbaik," Aku brpesan kpada D.O."Yelah," Jawab D.O pula.

Suho,saranghae!!Where stories live. Discover now