Suho***
Hari ni aku ke sekolah macam biasa.Tapi,aku agak runsing.Perlukah aku beritahu Mi Ha tentang Kai? Kai dah marah aku.Patutkah aku mengelak daripada Mi Ha? "Yo! Mamat berlagak hensem! Kau tercegat kat depan pagar tu buat apa? Tugas jaga pintu pagar ni Chanyeol yang punya,la.Jom ah wei," Kata Mi Ha.Chanyeol yang berdiri di tepi pagar hanya memandang kami kemudian bersuara,"Suho? Berambus,la.Takyah nak goda aku,lah.Rosak mata aku nanti," Ejek Chanyeol.Goda? Bila aku pandang belakang,ramai pelajar2 perempuan yang duk main tarik2 beg aku.Duk bisik2,duk senyum2.Oh,sebab tu lah Chanyeol ckap macam tu.Hahaha.Kemudian,aku ternampak Kai yang baru tiba."Tepi sikit," Kata Kai.Dia langsung tidak memandang muka aku.Mi Ha pula apa lagi,kerja namchin dia la."Kai! Tunggulah!" Takkan lah Mi Ha pun dia nak marah juga?
Kai***
"Kai! Tunggulah!" Jerit Mi Ha.Tengok dia je,aku rasa macam nak nangis."Kenapa? Jalan je,lah," Aku memarahi Mi Ha."Hey? What's wrong with you,dear?" Mi Ha menyoal aku."What's wrong? Takyah tanya,lah.Menyampah," Jawab aku."Memang you ni dah kenapa? Datang bulan,ke?" Dia menyoal aku.Okay,maknanya Suho tak beritahu dia pasal semalam.Aku tidak menjawab soalannya kemudian meninggalkan dia di koridor.
Sampai sahaja aku di dalam kelas,D.O pun datang menegur aku."What's up,bro? Pagi-pagi dh berkedut ni knapa?" Soal D.O."Tak ada apa-apalah.Takyah nk tambah kedutan aku," Aku memarahi D.O.Selepas 15 minit,Encik Han pun masuk ke dalam kelas.Aku langsung tidak dapat menumpukan perhatian sepanjang pelajaran."Kai? Kau okey tak ni?" Soal D.O."Kau sibuk kenapa?" Aku berkata dengan separuh berbisik."Kau makan apa pagi tadi? Harimau celup tepung dengan air susu?" Soal D.O lagi.Aku bangkit dari tempat duduk kemudian aku menjerit,"Kau tak faham bahasakah?! Aku cakap jangan menyibuk pasal hal aku!" Semua yang berada di dalam kelas memandang aku,termasuklah Encik Han.Sebelum keadaan bertambah parah,aku terus keluar menuju ke tandas.
Mi Ha**
Aku tak percaya semua akan berlaku seteruk ini.Saat Kai bangkit dari tempat duduknya,aku terus memandangnya.Aku terkejut.Setahu aku,dia seorang yang manja dan sopan santun.Aku ada buat silapkah? Matanya merah.Dia tidak ubah seperti seekor serigala ketika itu.Beberapa saat kemudian,dia keluar dari kelas."O..kay,kelas.Kita..sambung pelajaran kita," Kata Encik Han.Dia pun terkejut juga,mungkin.
Rehat~~~~
"Mi Ha? Jom rehat," Pelawa Yoon Ji."Kau pergilah dulu.Ajaklah Chanyeol tu.Aku nk pergi cari Kai," Balas aku.Yoon Ji mengangguk kemudian terus ke kantin.Aku pula memulakan langkahku untuk mencari Kai.Aku ingat,Kai pernah berkata bahawa jika dia tertekan,dia akn pergi ke tempat yang gelap dan sunyi.Tiba2 terlintas di fikiran aku tentang bilik stor di tingkat dua.Aku terus ke sana.Tiba sahaja aku di depan bilik stor itu,aku mengetuk pintu."Oppa? Oppa ada kat dalam,kan? Ni Mi Ha," Kata aku,amat yakin bahawa Kai berada di dalam."Oppa? Bukalah.Jangan buat Mi Ha mcam ni.Oppa ada masalahkah? Klau ada,sharelah ngan Mi Ha," Kata aku lagi.Tiba2,pintu itu terbuka.Kai terus memeluk aku.Dia..menangis."Mi Ha.Oppa minta maaf tapi oppa ingin cakap yang..oppa..benci Mi Ha," Katanya.Aku amat terkejut.Apa salah aku? "Wae,oppa?" Soal aku."Wae? Mi Ha tak tahukah? Oppa sakit sangat,Mi Ha.Rasa dikhianati oleh orang yang kita cintai dan sahabat sendiri memang sakit," Jawabnya.Adakah..dia ternampak aku bersama Suho hari tu? "Oppa nmpakkah Mi Ha ngan Suho hari tu? Oppa salah faham,ni.Mi Ha tak ada apa-apa perasaan pun terhadap dia.Oppa!" Aku menjelaskan perkara sebenar.Air mata mula mengalir dengan deras di pipiku."Tak apalah,Mi Ha.Oppa tak nak ingat balik apa yang dh berlaku," Kata Kai lagi."Oppa! Mi Ha sayang oppa!" Aku menjerit.Semakin erat pelukanku.Mujurlah ketika itu hanya ada aku dan Kai.Sementara pelajar lain sedang sibuk makan di kantin."Mi Ha..don't cry.Mi Ha cantik.Ramai lagi yang nakkan Mi Ha.I...let you go," Gugur hati aku.Aku tidak mampu berkata apa-apa.Aku rebah di hadapannya."Mi Ha,ireona," Dia berkata kemudian membantu aku untuk bangun."Dah.Pergi makan.Nnti Mi Ha lapar," Pesan Kai.Kemudian,dia berlalu meninggalkan aku keseorangan di situ.Dia...TINGGALKAN AKU.
YOU ARE READING
Suho,saranghae!!
FanfictionCha Mi Ha seorang plajar yg sgat brdisiplin shingga dlantik sbagai pnolong ktua plajar Donghee High School mnakala Suho pula sbagai ktua plajar.Mreka blajar di dlam klas yg sma dan hbungan mreka jga bleh dkatakan agk rpat.Mreka ska brgurau senda shi...