Firshaa P. O. V on
Yes.. Dia dah termakan dengan surat tu.. Aku harap kau buat apa yang aku suruh.. Jangan kau tak buat pulak.. Kalau tak sia sia je lah.. Manusia tu nampak aku.. Aduihh.. Camne lak leh kantoi..
Matilah naaak.. Habislah aku.. Siapalah manusia tu.. Nak je aku humban dia dalam laut.. Bagi dia tak bagitau sapa sapa..
Adu.. Takpelah sekarang ni.. Yang lebih penting ialah.. Hmphh.. Harith.. Dia kene jugak buat apa yang aku suruh kalau tak.. Aku tak tahu lah..
Ini bukan First time dia dapat surat cinta.. Tapi dah ber time time jugak lah.. Yerlah.. Dia ni.. Hensem.. Tinggi.. Cute.. Putih.. Tapi perangai.. Perghh..
Macam anak harom.. Heishh.. Astaghfirullah.. Apa yang aku buat kat dia.. Sampai dia berdendam ngan aku pun.. Aku tak tahu..
Apa salah aku.. Sampai kau nak buli aku.. Hina sangat ke aku ni.. Sampai benci sangat kat aku.. Aku rasa cantik je.. Hahah.. Riaaak..
Aku malas lah.. Yang penting aku nak balas dendam kat dia..
Hmm.. Mesti semua orang nak tahu.. Apa yang aku tulis.. Ok.. Jom tengok apa yang aku tulis..
Firshaa P. O. V off
Firshaa Flashback on
"Hmm.. Ciss.. Apa yang aku nak tulis yer tadi.. Kacau daun betul lah Mira ni.. Tengok aku dah lupa.. Dia ni ada kuasa boleh tarik memori seseorang eh.. Hebat.. Bravo.. Erghh" kata Firshaa sambil menjeling ke arah Mira.. Dia tahu Mira sedang membaca fikirannya..
Mira hanya memandang Firshaa sambil menggeleng gelengkan kepala.. Tanda.. Jangan buat..
"Kau fikir aku tak tahu.. Yang kau baca fikiran aku skang ni.. Terang lagi bersuluh kot.." kata Firshaa lalu menjeling nya lagi sekali..
"Aku tulis ni lah.."
Selepas 5 minit..
"Haa.. Dah siap.. Aku baca balik lah.. Aku ni memang terer bab surat ni.. Hehe" kata Firshaa dengan gembira..
Assalamualaikum.. Hai awak..
Saya sebenarnya menyimpan perasan terhadap awak.. Saya.. Saya cintakan awak sepenuh hati saya.. Kalau awak sudi untuk menerima saya.. Jumpa lah saya kat dalam perpustakaan lama..
Awak akan tahu siapa saya nanti.. Saya tunggu awak.. Hari Isnin.. pukul 4:00 petang.. Selepas solat dzuhur.. Ok..
Bye.. Assalamualaikum..
"Hmm.. Dah lah tu.. Aku rasa dia yakin yang aku ni bukan hantu.. Sebab aku suh dia solat luh.. Ahahahha.." kata Firshaa sendirian..
"Hihi.. Tunggulah kau Harith.. Kau mendapat.." kata Firshaa..
Firshaa flashback off
"Yang kau ni.. Dah kenapa.. Sewel.. Senyum sorang sorang.." sapa seseorang dari belakang..
"Eh.. Harith.. Bila masa kau kat sini.. And kau buat apa kat sini.. Selalunya nak cari gaduh je.. Hmph" kata Firshaa lalu menjeling ke arah Harith..
"Ok.. Aku just nak tanya je.. Kenapa kau macam.. Ermm.. Pelik.. Aku tanya elok elok ni.. Jawab elok elok.." soal Harith cuba untuk berlembut ngan Firshaa..
Firshaa mengeluh dan berkata.. "Takpe lah.. Tak perlu tahu pun.. Btw.. Tahniah dapat surat lagi.." kata Firshaa dengan nada berpuasa hati..
"Ok.. Aku tahulah kau jeles kaan.." kata Harith lalu mengangkatkan kening sebelah kirinya..
"Tak pasal pasal ada yang kena tanam hidup hidup jugak nanti.." kata Firshaa tidak memandang ke arahnya tetapi memandang ke arah meja dan buat buat betulkan meja..
"Haishhh.. Sakat sikit pun takleh ke.. Hmpph" kata Harith lalu beredar dari situ..
Apabila Harith berlalu pergi..
Firshaa berkata.."Kau dah sakat aku banyak kali lah.. Kali ni.. Aku lak sakat kau.. Kau fikir aku tak pernah dapat surat ke.. Aku ada 20 lah.. Dalam kotak agi.. Simpan buat kenang kenangan.. Haha.. Abang aku pun tahu lah.." kata Firshaa..
Tanpa Firshaa sedar.. Seseorang mendengar akan apa yang Firshaa katakan.. Namun hanya berdiam diri sahaja..
"Firshaa sayang berangan apa teuww.." sapa Mira dari belakang..
"Aik.. Pahal.. Bukan kau tahu ke.. " kata Firshaa sambil menconteng meja hak kerajaan dengan menggunakan pensel..
"Kau fikir meja tu.. Mak bapak kau yang punya ke.." kata Mira lalu bertindak untuk merampas pensel yang dipegang oleh Firshaa..
Lalu Firshaa mengambil pensel lagi satu di dalam bekas pensel nya.. Dan sempat menjelirkan lidah ke arah Mira..
Mira pula bertindak balas untuk mengambil pensel di tangan Firshaa serta bekas pensel Firshaa sekali..
Firshaa yang pandai lagi bijaksana pula berkata kata di dalam hati.. *jangan ambil pensel box aku.. Dalam tu ada pisau bedah.. Jangan.. Pisau tu.. Pisau antik kot.. Boleh jual.. Hehe..*
"Hah.. Kau ambik pisau tu balik.. Omg.. Mana.." selepas Mira berkata begitu.. Dia menyelongkar bekas pensel Firshaa.. Dan mengeluarkannya..
"Kau tahu tak.. Kalau kau bawak balik benda ni.. Menyesal tak sudah tahu tak.." kata Mira cemas..
"Kau bawak balik boleh pulak.. Hmphh.." kata Firshaa..
"Eh.. Aku dah letak benda ni kat depan perpustakaan lama kau tahu tak!.." kata Mira dan membaling pisau itu ke luar tingkap..
"What.. Aku jumpa kat dalam pensel box kau tau tak.." kata Firshaa pula..
"No.. No.. No.. Aku rasa.. Dia nak kau simpan dia.." kata Mira sambil menggigit kukunya..
"M.. M.. Memang.. Tak lah.." kata Firshaa dengan keadaan menggigil ketakutan..
Yes.. Sekali lagi.. Satu kelas melihat mereka pelik.. Sebenarnya sejak Mira membaling pisau tu ke arah tingkap tadi.. Mereka sudah memandang.. Nasib baiklah tingkap tidak pecah.. Hanya bunyi sahaja yang kedengaran..
"Mira.. Aku.. Aku takut.." kata Firshaa ketakutan..
"Kenapa ni.. Mira.." soal Harith dari depan..
"Firshaa.. Are you ok.." soal Aiman pula..
"Aku.. Tak.. Omg.. No.. Aarggh" Firshaa menjerit kerana dia ternampak pisau itu.. Berada di bawah mejanya.. Ia seolah olah berjalan.. Firshaa mengangkat jari telunjuk nya ke arah pisau itu..
Yang lain juga terkejut apabila memandang ke arah pisau itu.. Dan
"Kejap.. Tu bukan ke pisau semalam.. Bukan dah hilang ke.. Pahal muncul balik.." soal Daniel..
"Jap.. Camne boleh muncul balik.." soal Aiman pula..
"Itu.. Pisau yang kau nak tikam Nana semalam kan.." soal Harith pula..
Ada banyak lagi persoalan yang terbit di benak rakan mereka..
"Dia ikut.. Hisk.. Aku.. Hisk.." kata Firshaa yang masih berada di atas kerusinya tidak berganjak..
"Dia ikut kau??" kata Harith sambil mengerutkan dahinya..
"Hmm.. Dah lah.. Takpe.. Abang aku ada.. Korang pergi lah tempat korang.. Duduk tempat masing masing" kata Firshaa dan berhenti menangis..
Semua hanya mengangguk faham.. Dan duduk ke tempat masing masing termasuklah Mira..
Firshaa P. O. V on
Dia ikut aku.. Untuk apa.. Bukannya aku boleh bedah orang pun.. Ke.. Untuk melindungi diri aku..
Eh.. Tak.. Benda ni tak akan lindungi aku.. Menipu.. Benda ni setan je yang pandai buat..
Kejap.. Harane pun hantu jugak kan.. Sebab kalau kita dah mati.. Roh kita akan di pegang oleh Allah.. Walaupun dia tak ditanam.. Or apa apa je lah.. Camne dia boleh.. Dia pun sama kot.. Atau mungkin ini adalah dia..
Aku rasa Harane bukan berpihak kepada kita.. Mira.. Kita salah..
Firshaa P. O. V off
YOU ARE READING
KELAS
ParanormalMengesahkan tentang seorang remaja perempuan yang mempunyai sixt sense.. Boleh nampak hantu.. Wuu.. Hehheheheh Actually cerita psiko tu.. Errmm.. Terpadam.. Heheh.. Tapi takpe.. Sha buat yang baru.. Tapi sedikit menarik.. Sebab baru je kumpul pengal...