CHAPTER 11 - RANCANGAN JAHAT

50 3 0
                                    

Selepas habis mata pelajaran Sejarah yang berlangsung selama 1 jam..

"Wei.. Firshaa cayalah.. Kena puji siaak.. Best giler kau.." kata Maya yang sedang duduk di sebelah Firshaa..

"Hehe.. Thanks.." kata Firshaa pendek..

"Wei Firshaa.. Aku nak tanya sikit boleh.. Jangan marah lak.. Menakutkan.." kata Maya sambil menutup mukanya untuk menggambarkan ketakutannya..

"Haishhh.. Kau ni.. Tak tanya lagi aku nak marah.. Buat apa.. Lain lah kalau kau tanya yang mengarut ngarut.. Tu aku marah.. Cepatlah tanya.." kata Firshaa sambil tersenyum..

"Tak.. Ni.. Aku nak tanya.. Kenapa kebelakangan ni kau macam.. Pelik.. Ermm.. Pelik.. Kau ok tak sebenarnya.. Ada benda ganggu kau ke.." soal Maya dengan sedikit berbisik..

"Owh.. Tu.. Aku.. Ok je.. Takde apa yang menganggu.." kata Firshaa sambil tersenyum tawar..

"Kau ni.. Aku risau lah kat kau.." kata Maya dan dia bertindak untuk memandang ke kiri dan ke kanan.. Dan berkata.. "Kau boleh nampak hantu ke.." soal Maya sambil mendekatkan mulut nya ke telinga Firshaa..

"What.. Aku.. B.. Boleh nampak hantu.. Serius ah.. Memang tak.. Laaa.." kata Firshaa sambil mengemas buku yang bersepah di atas mejanya..

"Ish.. Bagilah tahu.. Perkara sebenar.. Aku ni kawan kau tahu.. Bukannya Mira aje.." kata Maya dengan membuat muka merajuk dan menyilangkan kedua dua tangannya di bawah dada..

"Haiii.. Kau ni.. Pergilah tempat kau.. Aku ok je.. Dah pergi pergi shuuh.. Shuhh.. Heheheh" kata Firshaa sambil ketawa sedikit..

"Hmphh.. Kau ni.. Sanggup kau halau aku ye.. Taknak kawan kau.. Ahahahahah.. Aku memain aje.. Dah lah.. Aku pergi dulu.. Kalau ada apa apa roger ah.. Bai baby" kata Maya sambil menepuk nepuk bahu Firshaa dan melambai dengan manja..

"Ok sayangg.. Byee.." kata Firshaa pula dan menyahut kembali lambaian rakannya..

"UwU.. Syok nye.. Dia sembang.." sapa Mira dari belakang nya..

"Eh.. Mira.. Dari mana lak kau ni.. Tak nampak pun tadi.. Duduk lah sini" kata Firshaa sambil menepuk atas kerusi kosong di sebelahnya..

Lalu Mira pun duduk di sebelahnya.. Dan bertanya sesuatu..

"Hei.. Kau gaduh ngan Harane eehh.." kata Mira sambil menaikkan kening sebelah kanan nya dan tersenyum..

"Ish.. Siapa bagi tahu kau.. Dia?? Hmph.." kata Firshaa sambil memuncungkan bibirnya..

"Korang niii.. Jangan gaduh leh tak.. Kau tahu tak.. Dia yang akan tolong kau nanti.. Takde sapa dah.." kata Mira sambil mengerutkan dahi..

"Alah.. Kau kan ada.." kata Firshaa sambil menaikkan anak mata
nya ke atas..

"Kalau aku ada pun.. Siapa yang nak pimpin kau sampai ke tempat tu.. Aku.. Aku baru lagi kat sekolah ni.." kata Mira..

"U know what.. Dia macam nak memaksa aku.. Untuk buat benda ni... Siap nak ugut aku lagi.. Kau rase??" kata Firshaa dengan membuat gaya divanya.. Sambungnya lagi..

"Aku benci siak ngan Harane tu.. Hmphh.. Macam takle buat sendiri lak.." kata Firshaa..

"Itulah kau.. Hati kata lain.. Mulut kata lain.. Kau fikir aku takle nak baca ke fikiran kau.." kata Mira sambil menayangkan senyuman nya yang mempunyai 1001 makna..

Setelah beberapa saat mereka mendiamkan diri..

"Allahuuu.. Aku lupa lah.. Aku kena jumpa cikgu kaunseling kan hari ni.. Malasnya lah aku ni.." kata Firshaa sambil menutup mata nya..

KELASWhere stories live. Discover now