CHAPTER 14 - BUNIAN

45 3 0
                                    

Sekarang sudah tiba waktu balik.. Oleh kerana hari ini.. Adalah hari Jumaat.. Hari yang dinanti nantikan oleh jejaka lelaki soleh untuk mendirikan solat jumaat.. Disebabkan itu, Firshaa dan Mira balik sedikit lewat..

Sekarang pada pukul 2:00.. Firshaa sedang berada di atas salah satu bumbung sekolah kerana..

"We.. Sapa yang baling kasut akuu.. Lawak tul.. Main baling baling kasut.. Ahhahaha" kata Firshaa sambil ketawa..

"Hey.. Kau fikir lawak ke.. Nasib baik hari ni hari jumaat.. Kalau hari hari lain camne.. Nampak kau kat atas bumbung.. Nasib baik ada tangga kat belakang surau tau.." kata Mira dari bawah..

"We.. Ambik kasut aku ni.." kata Firshaa dari atas.. Lalu membaling ke arah Mira..

"Woi.. Baling elok elok ahh.. Halah halah.." kata Mira.. Nasiblah dia boleh mengelak daripada balingan kasut Firshaa itu..

Lalu Firshaa menuju ke arah belakang surau ke arah tangga.. Untuk turun daripada bumbung.. Sekali lagi Firshaa berkata kepada Mira..

"Ermm.. Mira.. Kau sorok tangga ke.." soal Firshaa mahukan kepastian..

"Takde ah.. Kenapa.." kata Mira..

"Ini.. Ini.. Camne aku nak turun siaak.. Tangga hilang!! Ahhh.." kata Firshaa cemas kerana tangga tiba tiba sahaja hilang..

"Pfftt.. Ini memang betul betul lawak.. Ahahahhaha.." kata Mira sambil ketawa..

"Oi.. Aku terjun tau.. 1.. 2.." kata Firshaa kepada Mira..

"Wei.. Wei... J.. Jangan.. Nanti dulu!!.." jerit Mira kepada Firshaa.. Dan ianya tidak berjaya untuk menghentikan Firshaa daripada terjun..

"3.." mereka fikir suatu malapetaka akan datang selepas ini.. Namun seseorang menyambut Firshaa daripada bawah..

"Hey.. What are you doing.. Do you want to kill yourself ??" kata seseorang yang menyambut Firshaa..

Firshaa hanya menutup mata.. Dan seketika sahaja dia membuka mata.. Dia ternampak..

*Apa yang dia buat kat sini.. H.. Harane.. Omg.. So hotttzz!!* bisik Firshaa di dalam hati..

"Err.. Kau nak aku bawak kau balik ke rumah aku ke??" kata Harane Lalu tatkala Firshaa tersedar.. Dia cepat cepat..

'Dush..'

"Kau pahal.. Hah.." kata Firshaa dan lekas bangun daripada Harane..

"Oiii.. Aucchh.. Sakit.. Jangan lah pukul aku.. Apa salah aku.." kata Harane sambil mengusap usap dadanya..

*kenapa dia pakai baju melayu.. Bukan dia dah mati ke.. Pahal leh solat lak.. Pakai songkok agi..* bisik Firshaa di dalam hati nya..

"Eheemm.." Mira sudah berdehem di situ.. Kerana dia perasan yang dia seolah olah tidak wujud di situ..

"Mira.. Dia.. Dia.. Bukan manusia kan.. Kenapa dia boleh solat??" soal Firshaa kepada Mira..

"Err.. Itu kau tanyalah dia.. Aku tak tahu nak jawab apa.." kata Mira dengan nada pasrah..

"Oii.. Kau.. Kau siapa.. Sebenarnya.. Kenapa kau nak tolong aku.. Hantu tak wujud lah.. Yang wujud setan je.." kata Firshaa..

*omg.. Apa kau nak jawab Harane.. Matilah kau.. Kau tahu tak.. Dia tak suka orang menipu.. Panjang lagi lah cerita ni..* rungut Mira di dalam hati..

"Mira.. Siapa dia ni! Jawab.."soal Firshaa dengan suara sedikit meninggi kepada Mira..

"T.. Tak tahu.. Uwaaa.." kata Mira.. Sebenarnya.. Dia pun baru tahu perkara yang sebenar daripada Harane sebentar tadi..

KELASWhere stories live. Discover now