Cuti hujung minggu sudah pun berlalu pergi.. Semakin lama Firshaa duduk di rumah nya.. Semakin kusut kepalanya memikirkan tentang hal hal yang terjadi di sekolah..
"Makin lama.. Makin teruk otak aku ni.. Fikir benda yang.. Errrh.." kata Firshaa yang sedang berada di atas katilnya sambil mengusut kan rambutnya.. Laptop yang bercahaya di hadapan nya ditutup dengan cara menghempas..
"Esok dah nak sekolah.. Jadi.. Esok jugak aku kene buat benda ni.. Aku tak bersedia.. Tak mungkin masalah boleh selesai dalam satu hari.. Tak mungkin.." kata Firshaa sendirian lalu mengambil laptop dan memeluknya erat..
Selepas beberapa minit kemudian Firshaa sudah terlelap dibuai mimpi..
Keesokan harinya..
Kereta mercedes merah sudah berada di hadapan sekolah Firshaa.. Sepanjang perjalanan pergi ke sekolah dia hanya menutup mata dan mendiamkan diri sahaja.. Abangnya hanya melihatnya pelik..
"Ermm.. Uda dah sampai.. Taknak turun ke.." kata Farhan sambil mengusap usap kepala Firshaa..
"Haa.. N.. Nak.. Nak.. Ok.." kata Firshaa dan tersenyum ke arah abang nya.. Lalu keluar daripada kereta abngnya..
Lalu Firshaa jalan memasuki sekolahnya dengan perasaan yang gementar dan tidak bersedia.. Sepanjang perjalanannya dari pagar sekolah ke tapak perhimpunan dihiasi dengan perasaan takut sahaja..
Firshaa P. O. V on
Waaa.. Aku takut.. Wuuu.. Nasib baik aku dah sediakan semua barang yang patut aku bawak.. Banyak sangat kot.. Kain lah.. Yaasin laaa.. Macam macam lah..
Sampai semalam abang tanya.. Kenapa aku bawak barang banyak sangat.. Siap beg sandang lagi.. Haha.. Tapi aku takut..
Petang ni adalah petang yang sangat sangat menakutkan.. Aku kene lawan dengan makhluk yang mukanya tak hensem.. Kalau diorang ni muka macam kpop takpel jugak.. Sanggup lah jugak aku nak hadap muka diorang..
Ini.. Cam harooom.. Muka yaalkk.. Tak suka tahu I.. Hmph..
Walaubagaimana sekali pun.. aku kene buat jugak.. Ini tugas aku.. Terpaksa melakukannya.. Yeszaa.. Lagi lagi pun kan ada Mira.. Ok lah tu..
Firshaa P. O. V off
Masa sudah menunjukkan hampir pukul 12 tengah hari.. Hari ini sudah menjadi sejarah kerana dia tidak boleh menumpukan perhatian sepenuhnya kepada setiap matapelajaran yang ada pada hari ini..
Dia hanya menumpukan sesuatu yang bakal berlaku semasa dia melakukan tugas itu..
"Tidaaak.. Huwaa.." kata Firshaa dan meletakkan kepala di atas meja..
"Hmm.. Firshaa kau ok ke.." soal Nana yang berada di sebelahnya.. Dengan nada yang sangat lembut..
"Ok.." kata Firshaa..
Firshaa P. O. V on
peliknya.. Kenapa dia lembut semacam je hari ni.. Ayu sangat.. Kat tepi tudung dia pun ada bunga yang tak layu lagi.. Dari pagi..
Satu kelas pandang dia semacam dan semuanya ras takut.. Apatah lagi aku yang duduk sebelah dia ni seramss.. Halah halah.. Semalam pulak tak datang.. Tak tahu lah pe cite..
Muka dia pun cantik.. Lain macam putih nya.. Suara dia pun dah macam perempuan yang dalam anime yang comel tu.. Senang cite macam Aoi chan yang dalam cerita Jibaku shounen hanako-kun.. Ehh apa yang aku mengarut ni.. Sampai ke situlah pulak.. Tapi memang betul lah suara dia macam Aoi chan..
"Firshaa.. Kau ok ke.. Kenapa pandang aku macamtu.. Hmm" kat Nana sambil tersenyum manis terhadapku
aku pandang dia dari tadi ke.. Cantiknya.. Adakah ini cinta.. Eipp aduu.. Mula dah datang penyakit lesbien tahap dewa aku ni haha..
"Ehm.. Ok lah kalau macamtu.. Aku pergi tandas dulu yer.." katanya sambil berdiri lalu membongkok sedikit terhadapku dan berlaku pergi..
Satu kelas memandangnya pelik.. Aku hanya terkebil kebil sahaja di sini..
What the.. Hey.. Lu pikir ni kat jepun ka.. Massaak.. Sah dia ni dah kena sampok ngan school mistery number 6 hohohoho..
Sereemss lah Eeeeehh.. Kenapa.. Apa salah akuuu.. Kenapa orang pandang aku cemtuuu.. Terpegun sangat ke dengan muka terkejut aku nii.. Cantik sangat kah aku nii.. Aku sudah mula menayangkan muka senyum malu aku..
Haha.. Rupa rupanya.. Ada makna di sebalik kejadian itu.. Diorang memandangku bukan kerana aku cantik.. Ternyata gue salah ngerti.. Tetapi memang tidak boleh dinafikan ya.. Muka gue emang kayak BCL dong eissh.. Lebih dari itu.. Hahahha..
"Firshaa chaaan.. Chaak.. Hihihi.." kata Nana yang entah dari mana datang.. Tadi cakap gi tandas.. Eishh.. Bikin meremang sahaja loh ni.. Gue bagi pelempang haa.. Baru lo tau.. Sikit lagi gua mau melatah plus melempang..
"Huh.. Ye Nana.. Kenapa" kataku nada pasrah dengan kejadian.. Tetapi di dalam hati ini mahu saje gua keluarkan 7 gabungan elementel fusion.. Haa.. Ambik kau.. Boboiboy sudah keluaq..
Firshaa: Author ni dah kenapa.. dah lah masukkan bahasa jepun, inggeris pastu bahasa indonesia.. Lepas ni bahasa apa pulak.. Pastu cakap benda mengarut lak tu.. Adeeh (kene ketuk dengan kuali)
Author: Oi.. Kau duduk diam diam.. Suka hati aku lah nak masukkan bahasa apa pun.. Gua rembat loh baru nyesel.. Idea aku dah kering ni.. You must understand me.. Haa dah lah gue sambung.. Hehheheh
Nana: Author chaan.. Kenapa saya kene jadi tak betul 😢😭.. Macam orang giler je saya ni..
Author: Ahhhh.. I know what I am gonnaa doo.. Sshh.. Just do it Nana chan..
Ok sambung..
"Erk.. Apa kau buat kat sini bukan kau kat tandas ke.." soal ku pelik..
"Hmm.. Dah pergi dah tadi.. Tapi nak minta izin.. Nak gi jalan jalan hehe.." katanya sambil ketawa..
Ah sudah.. Giler agaknya.. Layak masuk tanjung rambutan ni.. Hmm..
"Boleh ke tak.." katanya sambil menunjukkan puppy eyes terhadapku..
Aku ternganga untuk sementara.. Satu kelas membuat perkara yang sama sepertiku..
Sejak bila.. Dia boleh buat puppy eyes ni.. Besar giler mata dia.. Seram.. Errm.. Camne ni.. Nak bagi ke tak.. Nanti cikgu salahkan aku pulak.. Sebab bagi anak buah aku sorang ni merayap.. Hmm..
Matanya semakin mendekati aku.. Bunga yang berwarna ungu yang terselit di tudung nya sudah menyentuh tudungku Dan ianya teramat amat dan sangatlah menyeramkan sehingga aku mengizinkan nya untuk pergi merayap..
Selepas sahaja dia keluar daripada pintu kelas.. Aiman yang berada di depan terus bersuara..
"We.. Apa dah jadi.." katanya kepada ku.. Kami berpandangan antara satu sama lain..
aku hanya berdiam diri.. aku tak mampu untuk menjawab soalan tu.. Aku kembali ketakutan.. Satu kelas memandangku.. Tiba tiba
Aku mulai tersedar sesuatu.. Ia.. Mira pernah cakap yang aku kene lakukan tugas ini cepat.. Kalau tak Benda ni lah yang akan jadi.. Murid murid akan berada dalam keadaan bahaya..
aku memandang ke arah Mira..
Mira mengangguk ke arah ku..
Jadi itulah jawapan bagi soalan yang ditujukan oleh Aiman.. Tetapi aku tidak boleh memberi tahu misi rahsia aku.. Perghh.. Macam ejen ali.. Haha...
Setiap misi mesti mempunyai pengorbanan.. Agaknya.. Apa yang akan berlaku sewaktu misi berjalan.. Adakah aku perlu mengorbankan diriku..
"TIDAAAAAAKKK" rasanya jeritan yang dihasilkan oleh ku boleh didengari oleh blok sebelah..
aku tidak peduli.. Beberapa juta orang yang sedang memandang ku.. Aku tak peduli.. Langsung.. Tidak.. Kalau ada tentera datang nak tembak aku pun.. Aku tak kesah
"Tenang tenang.. Daijobu.." suara itu menyapa di telingaku.. Suara itu adalah milik Harane.. Tetapi dia tidak menunjukkan dirinya..
YOU ARE READING
KELAS
ParanormálníMengesahkan tentang seorang remaja perempuan yang mempunyai sixt sense.. Boleh nampak hantu.. Wuu.. Hehheheheh Actually cerita psiko tu.. Errmm.. Terpadam.. Heheh.. Tapi takpe.. Sha buat yang baru.. Tapi sedikit menarik.. Sebab baru je kumpul pengal...