"Weyh.. Kau nak tahu tak.. Tadikan ada lelaki sesat dok jerit jerit 'manusiaaaa' macam tuh.. Kat tepi bukit menakutkan do.." kata Nana sambil memeluk tangan Firshaa yang berada di dalam bilik..
"Haah wee.. Seram.. Macam orang mabuk.." kata Mira pula..
"Entahnya.. Dia cakap.. 'Aku mahu memiliki isteri seorang manusia!!'.. Entah pape tah.." kata Harith..
"Alaah.. Diorang tu memang.. Dari dulu lagi.. Tapi dia tak menggatal dengan akak.. Sebab akak kan lebih tua daripada diorang.. Diorang anggap akak ni dah kahwen.. Hahahahha" kata Hisya dan tertawa..
"Eh.. Sies ah.. Ahhahahhah.. Bayangkan Firshaa.. Kakak kau kahwen.." kata Nana..
"Pftt.. Hhahhha" Firshaa hanya gelak sahaja..
"Siapa yang nak jadi suami along tuh.. ahhahahah.. Ntah ntah encik jual carpert.. Hahahahha" Firshaa menulis dengan tangannya yang bergetar kerana sudah tertawa..
"Eh eh.. Kau jangan melebih.. Tak pasal pasal.. Kau yang kene.. Bayangkan.. Firshaa yang paling diminati dan disanjungi.. Kahwen dengan 'encik jual carpert' ahhahahahaha" kata Mira pula..
Semua yang berada di situ gelak.. Tetapi tidak dengan Harane.. Dia masih termenungkan sesuatu.. Sekali sekala.. Matanya kelihatan merah seperti mahu menangis..
"Oii.. Harane kau ok tak.." soal Harith..
"Ok je.." jawabnya sepatah..
"Ai.. Peliknya.. Bukanke selalunya.. Ada je yang gaduh kat sini.." kata Nana pula..
"Hmm.. Korang borak lah dulu.. Aku nak ke dapur.. Minum air jap.." katanya lalu pergi ke arah dapur.. Dengan muka yang muram..
"Kenapa dengan dia tu Firshaa.." soal Nana..
"Haah lah.. Sejak kitorang balik.. Dia dah jadi macam tuh.." kata Harith..
"Stress kooot.." kata Mira..
"Bukanke kau boleh baca fikiran orang.. Kau boleh tau lah kan.." soal Nana..
"Dia bunian.. Kadang kadang je.. Aku boleh baca tu pun.. Melalui pergerakan.." jelas Mira..
"Hmm.. Kita pedulikan je lah dia tu.. Kita sembang pasal benda lain.." ajak Hisya..
"Ok!!" mereka semua menjawab kecuali Firshaa hanya mengangguk sahaja..
Situasi di luar..
Hujan sedang turun renyai renyai membasahi bumi ditemani dengan bunyi cengkerik.. Kelihatan Harane sedang memenungkan sesuatu di ruang tamu sambil membaringkan dirinya di atas sofa..
Author flashback on
"Ish kau ni.. Penat aku cari kau.. Merata tahu tak.." kata Harane yang sekarang ni berada di dalam bilik bersama Firshaa yang sedang terbaring..
"Ehee.." Firshaa hanya tersenyum walaupun sedang dimarahi..
"Heish.. Ni.. Kau sembang apa dengan Iman.." soal Harane..
"Takde apa.. We.. Aku nak pergi dapur jap.. Nak minum.. Hehe.." kata Firshaa lalu berlari keluar dari bilik.. Tetapi malangnya pintu menghalang..
"Meh lah aku ambilkan.. Kau duduk je.. Kesian kau jauh jalan.." kata Harane dan pergi..
Firshaa hanya mengangguk sahaja..
Sesampainya Harane di dapur.. Dia mengeluarkan sesuatu daripada poket seluarnya.. Itu adalah buku nota Firshaa yang selalu digunakan untuk berinteraksi..
Sementara menunggu air dijerang dan sejuk sedikit.. Harane membuka buku itu perlahan..
Setelah 10 minit dia membaca.. Dia terduduk.. Menangis.. Sedih dengan apa yang Firshaa tulis di dalam buku itu..
YOU ARE READING
KELAS
ParanormalMengesahkan tentang seorang remaja perempuan yang mempunyai sixt sense.. Boleh nampak hantu.. Wuu.. Hehheheheh Actually cerita psiko tu.. Errmm.. Terpadam.. Heheh.. Tapi takpe.. Sha buat yang baru.. Tapi sedikit menarik.. Sebab baru je kumpul pengal...