"Assalamualaikum.. Akak.. Akak.. Abang.. Nak mintak maaf sebab dah lebih daripada 5 tahun kampung kita tak bebas.. Hisk.. Maafkan abang.. Tak bertanggungjawab untuk menjaga kampung ini dan adik kita.. Abang sekarang ni nak pergi ke markas musuh.. Hisk.. Doakan Abang.. Supaya dapat selamatkan harapan kita.." kata Harane yang berada di tepi pusara kakaknya di situ.. Pusara itu jauh daripada kampung.. Terhindar daripada bahaya..
"Akak nak tahu tak.. Orang yang nak selamatkan kampung kita ni.. Cantik tau orangnya.. Hisk.. Dia.. Dia dah kene ambil dengan musuh.. abang.. Abang taknak jadi yang tidak bertanggungjawab.. Macam dulu.. Adik biarkan Hisya.. Adik tinggalkan Hisya.. Hisk.. Abang pun tinggalkan adik perempuan kita.." lalu Harane menangis di situ..
Dia kemudian bangun mengelap air matanya.. Dan berlari meninggalkan kawasan itu.. Dan menuju ke kawasan musuh.. Bersama dengan dua pedang yang berada di belakangnya..
...............
"Le.. Lepaskan aku.. Aku tak tahu.. Dia dekat mana.." kata Firshaa.. Dia tidak mengalah.. Dia tetap mahu lindungi Harane.. Supaya tetap selamat.. Darah nya mulai keluar.. Dan ada yang sudah kering darahnya..
"Ish.. Akak ni.. Bagi tahu je lah.. Abang kita kat mana.. Hmph.. Kita nak jumpa abang kita.." kata budak yang berumur 3 tahun itu kepada Firshaa..
"Adik.. Tak paham ke.. Akak cakap.. Tak tahu.. Tak.. Aaarghhhhh!!" kata kata Firshaa terhenti sebaik sahaja budak itu menekan rimut yang ada tombol merah.. Yang berada di sebelahnya..
"Akak ni.. Buat orang sakit hati je lah.. Menyusahkan je.. Daripada petang semalam sampailah sekarang.." rungut budak itu..
"Apa.. Tak dapat lagi ke maklumat.. Dah pagi dah ni.." kata Tuan Syahmi kepada mereka..
"Be.. Belum lagi.. Dia taknak bagitahu.." kata Mira..
"Entahnya.. Dah banyak kali tekan button ni.. Tetap tak nak bagitahu jugak.. Adik siapa lah ni.." kata Harith sambil menjeling ke arah Hisya.. Yang sedang duduk di atas kerusi kayu..
"Hish.. Diam lah kau.." arah Hisya sambil memandang ke arah adiknya yang kesakitan.. Dia tidak menunjukkan apa apa reaksi..
"Erghh.. Bagitahulah cepat.. Kalau kau taknak kene bunuh macam kakak dia.." kata tuan Syahmi pada Firshaa..
"K.. Kau.. Takkan tahu.. Aku rela dibunuh.." kata Firshaa dia sudah lemah.. Seluruh badannya kebas.. Kejang..
"Kalau aku bunuh kau.. Siapa yang nak tolong aku.." soalnya..
"MATI HIDUP BALIK PUN AKU TAK AKAN TOLONG KAU LAH!! ARHHHH!! " Kini giliran Tuan Syahmi pula yang menekan tombol merah..
"Be.. Berhenti!!" kata seseorang yang berada di pintu..
"Hmph.. Kau datang.. Bagus.. Sempurnalah kerja aku selepas ini.." kata Tuan Syahmi dengan gembiranya..
"Lepaskan dia.. Ambil aku sorang je.. Jengan ambil dia.. Lepasakan dia!! Tolonglah.." kata Harane merayu kepada Tuan Syahmi
"Maaf.. Aku takkan lepaskan dia.. Aku nak kau tengok.. Macam mana kawan kau diseksa.. Sewaktu kau nyenyak tidur di tempat kau.." kata Hisya pula.. Sekarang dia sudah mencapai rimut lalu menekan tombol merah..
"Erghh.." itu sahaja yang mampu keluar daripada mulut Firshaa.. Dia sudah tidak larat untuk menjerit lebih kuat..
Harane terduduk.. Memandang ke arah tanah.. Dia menangis.. Tempat Firshaa baring adalah tempat yang sama kakaknya diseksa sehingga mati..
Lalu Harane bangun.. Dia tidak mengalah.. Dia bangun.. Lalu mengesat air matanya.. Dan memandang ke arah Firshaa yang sudah pengsan.. Kepenatan kerana diseksa..
"Hm.. Mari kita lawan.. Kalau kau menang Firshaa kau yang punya.. Kalau aku menang.. Aku akan buat apa yang aku suka.." kata Tuan Syahmi..
Tuan Syahmi memetik jari.. "Bawa Firshaa ke bilik korang.." arah Tuan Syahmi..
Harane tidak melengahkan masa lagi.. Dia hanya fikir bahawa dia perlu menyelamatkan Firshaa.. Dia tahu Tuan Syahmi akan menipu.. Jadi.. Tanpa melengahkan masa.. Dia terus menyerang..
Setelah hampir 2 jam berlawan.. Harane tercedera parah.. Manakala Tuan Syahmi pula masih bertenaga seperti di awal pertarungan..
"Mengalah?" soalnya kepada Harane yang sedang terduduk..
"Kau tahu kan.. Manusia sahaja yang boleh membunuh aku.. Bunian macam kau ni.. Tak layak!" katanya lalu menusuk lagi perut Harane..
"Aargghhhhh!!" jeritan itu didengari oleh semua penghuni yang berada di dalam gua itu..
Dan ia menyebabkan Firshaa tersedar daripada pengsan..
"Huh.. H.. Harane.." kata Firshaa lemah sambil cuba untuk melepaskan dirinya daripada tali tali.. Dia mula mengingati setiap kenangan bersama Harane.. Dia tidak ingin Harane terseksa.. Dia menangis..
"Tolong.. Along... Lepaskan adik.." kata Firshaa sekali lagi merayu..
"Hmph.. Jangan harap.." kata alongnya..
"Arghhhhhhhh!" jeritan dan suara itu dikenali oleh Firshaa dan menyebabkan mata Firshaa menjadi merah dan bulat.. Red is doesn't means that she is going to cry but.. Red is a signal that she is going to be a demon..
"Grrrrr.. Gharrrr.. Grrrr.." Firshaa sudah mulai mengamuk di tempatnya diikat..
"Apakah.. Dia.." kata kata Hisya terhenti sebaik sahaja Firshaa meronta lebih kuat untuk dilepaskan..
"Kenapa?" soal Mira..
"She is dangerous now.. Tak sangka dia yang menerima kutukan ini.. Ini daripada keluarga kami.. Aku tak tahu macam mane nak hentikan.. Yang aku tahu kalau jadi macamni.. Dia akan cepat mati.. Sebab memerlukan darah untuk hidup.." kata Hisya sambil memandang ke arah mereka semua..
"Jadi sekarang apa.. Yang perlu kita lakukan.. Dia dah jadi demon.." kata Nana..
"Tunggu arahan.." kata Harith..
.............................
"Huh.. Apakah.." kata Tuan Syahmi yang sedang berlawan dengan Harane..
"Kenapa? Aku rasa aku tak kuat pun.. Yang penting aku nak Firshaa balik!" Kata Harane..
"Tak.. Bukan.. Yang bahaya tu adalah kawan kesayangan kau.." katanya sambil tersengeh kepada Harane.. Dia senang hati bahawa Firshaa akan cepat mati jika dia bertukar kepada demon melainkan kalau diberi darah.. Baginya itu tidak menjadi masalah baginya.. Dia sudah mempunyai tentera di dunia manusia.. Dia boleh mengambil banyak darah untuk disediakan untuk Firshaa..
"Huh.. Apa kau cakap ni.." soal Harane yang sedang berlawan..
"Hmm.. Nanti kau bakal tahu juga.." kata Tuan Syahmi..
.............
'Pang!'
"Tuan.. Macam mane ni.. Dia dah nak terlepas.." kata budak yang berumur 3 tahun itu kepada Tuan Syahmi yang sedang berlawan..
"Lindungi diri korang.. Kalau aku panggil baru datang.." arahnya..
"Baik.." kata budak itu.. Lalu pergi meninggalkan mereka..
"Adik.." kata Harane.. Lalu sambung berlawan..
"Apa jadi pada Firshaa!!" jerit Harane kepada Tuan Syahmi..
"Ia tidak menjadi masalah kalau kau dengar apa yang aku cakap.. Nampaknya.. Jeritan kau.. Memberikan reaksi kepada sumpahan mereka.. Kau tak tahu ke.." soal Tuan Syahmi sambil berlawan..
"Huh.. Tak mungkin.. Demon.. Dia akan jadi seperti zombi.." kata Harane..
"Hmm.. Lebih teruk daripada kampung kau.." kata Tuan Syahmi..
'Pang!!' kali ini pintu di hempas lebih kuat..
"Grrrrr"
"Firshaa?! Kau.. Kau.." Harane terkejut kerana Firshaa masuk dalam keadaan merangkak.. Kukunya tajam.. Matanya merah.. Giginya taring..
"Dia dah datang.." kata Tuan Syahmi..
YOU ARE READING
KELAS
ParanormalMengesahkan tentang seorang remaja perempuan yang mempunyai sixt sense.. Boleh nampak hantu.. Wuu.. Hehheheheh Actually cerita psiko tu.. Errmm.. Terpadam.. Heheh.. Tapi takpe.. Sha buat yang baru.. Tapi sedikit menarik.. Sebab baru je kumpul pengal...