7. Észak és középfölde

50 5 0
                                    

~~~ 3 évvel később ~~~

A csillagok jelentették az egyetlen fényforrást a sötét éjszakában és a Hold. A Hold...az éji istennő, észak védelmezője, állítólag az északi férfiaknak egyetlen igaz szerelmük lehet életük során és ő lesz a "Holdjuk", életük értelme, mint a farkasoknak. Ahonnan én jöttem ez becsületbeli dolog, nálunk nem divat szeretőt tartani, sőt, ha kitudódik a Lord vagy Lady neve élete végéig szégyenben marad. A déliek és középföldiek viszolyognak a komolyságunktól, ők inkább élnek duhaj életét, szeretik kihasználni az életet, de mi értelme van annak értékek nélkül? Nem hiába északról származik a legtöbb hősiességről és becsületről szóló ballada, mert ez volt észak, ezek voltunk mi, a komor szíveinkben több érték lapult mint a magamutató déliekében egybevéve.
A kastély legmagasabb tornyának ablakában ültem, egyik lábam lelógott ahogy az ablak párkányának dőltem, kicsit ijesztő volt először, de mostanra megszoktam, annyiszor jártam ide az elmúlt három évben. Fél évre rá, hogy a Primrose kastélyba kerültem jöttem fel először, akkor is teliholdas éjszaka volt. A magány erőt vett rajtam, összetűzésbe kerültem Bettyvel, mert védeni akartam, de csak hajtogatta a magáét, nem mondta ki, hogy nem vagyok elég jó neki, de ezt gondolta és ez a tény megtört. Tudtam, tudtam jól, hogy senki vagyok de tőle hallani...több volt mint elég, és ezek után minden csak rosszabb lett. A hűségem nem szűnt, egyre jobban szerettem, de egyre magányosabb lettem, úgy éreztem senkivel sem beszélhetek....Johnie egyre többet volt távol, egyre több dolga volt és ez még rajta is látszott. Több napra, olykor több hétre is eltűnt, mert Andrewtól olyan hirtelen kapta az utasításokat, hogy ideje sem volt szólni, hogy mennie kell. Egyedül ettem, Rosa nénivel még beszéltem, de rajta kívül nem sok mindenkivel. Betty mellett álltam egész nap kötelességtudóan és tudtam, hogy ez a dolgom, nem panaszkodtam, mégis, olyan féltékenység fogott el amikor csak láttam, hogy mással milyen kedves, velem pedig inkább udvarias, kedves, de képmutató és magamban kerestem a hibát. Mindig csak magamban, sose benne, mert ő tökéletes volt, szelíd, gyönyörű és kedves, én pedig...egy csődtömeg. Minden energiámat a gyakorlásba fordítottam, keményen küzdöttem és a végére nemcsak a legerősebbek között voltam, hanem én voltam a legerősebb. Azt hittem ettől majd jól fogom érezni magam, méltónak arra, hogy Betty testőre legyek, de ez nem így lett. Egyre többet dolgoztam, kihajtottam magamból a szuszt is, de ez sem volt elég, nekem nem, valami hiányzott.

Azon az estén, amikor először mentem fel a toronyba nem volt különösebb célom, egyszerűen érezni akartam a friss, hűvös levegőt valahol ahol senki nem látja. Sós könnyek patakzottak le az arcomról, keserű szájízem volt. Nem tudtam mi vitt fel a toronyba, de mintha az ősi istenek, észak istenei sugallatára menten volna pont arra. Felfutottam a lépcsőn, mintha lett volna valami célom, visszanyeltem a zokogást egészen addig amíg fel nem értem a toronyba. Nyílt oldala volt ami a kastély főbejarata felé nézett, az út fele. A korlát vastagabb volt és köből volt. Oda rohantam, beletámaszkodtam korlátba és erőt vett rajtam a zokogás. A szél mintha meg akart volna nyugtatni, simogatta a hajam, de a bőrömön nem érezhettem, a páncél túl jól védett. Lerogytam és kezeimmel a korlátot fogtam, majd mikor kicsit lehiggadtam felnéztem az égre. Könnyes szemeimen keresztül néztem a Holdat és honvágy fogott el. Felültem a korlátra, egyik lábam lelógattam, a másik térdemet meg felhúztam és rátámasztottam a karom. Ahogy lenéztem a végtelenbe félelem fogott el, egy rossz mozdulat és leesek, de nem vétettem, nem volt rossz mozdulat. Azon az estén csak néztem az eget és északra gondoltam, azt kívántam bárcsak otthon lehettem volna de már nem változtathattam.
A három év alatt szinte minden második este felmentem a toronyba, ott zavartalanul egyedül lehettem. Volt, hogy vittem magammal egy olajlámpát és egy könyvet és olvastam, vagy csak merengtem a Holdat bámulva, akármit is csináltam megnyugtatott és ez adott erőt.

If you fall I will carry you  [ BEFEJEZETT ]Where stories live. Discover now