Re - Write
________________________
"Bella Airissa" diam tiada balasan.
"Bella Airissa, pick up your book in front of here please." Sir Wafey sudah berubah dingin apabila memanggil Bella Airissa namun tiada sahutan.
Dia paling pantang studentnya ponteng kelas dan tidak hadir pada hari yang ada subjeknya.
Dari awal lagi dia sudah maklumkan pada semua kelas yang dia mengajar termasuk budak baru seperti Bella Airissa tentang peraturannya itu.
"Students, who knows where is Bella Airissa? Did she skip my class? I don't see her name in list of names of absent students"
walaupun rupa paras Sir Wafey boleh dikatakan seperti model tetapi bila wajahnya berubah dingin membuatkan semua pelajar gerun dengannya.
"Yes, sir. I saw she left school with a guy."
"Are you sure Adriana?"
Sir Wafey mengangkat sebelah keningnya. Mukanya menunjukkan yang dia langsung tidak percaya cakap Adriana itu.
Satu sekolah tahu Adriana ini adalah pelajar yang suka membuat kecoh dan masalah tak kira dengan pelajar atau guru. Malah dia tidak boleh dihukum kerana dia adalah anak sedara kepada pemilik sekolah itu.
Dengan alasan 'anak sedara' itu Adriana berani untuk menimbulkan masalah disekolah itu.
"Yes, Sir. Im very sure" dengan senyuman sinis dibibir Adriana memandang tepat ke anak mata Sir Wafey.
Semuanya berterima kasih kepada gengnya kalau tidak pasti rancangannya tidak berjaya.
Dengan senang hati Adriana duduk kembali ditempatnya sambil tersenyum lebar.
"Hahahaha..padan muka kau. Tak sedar diri baru masuk sekolah ni nak cari pasal dengan aku. Duduklah kau sampai tahun depan dalam tandas tu." Adriana tersenyum gembira setelah rancangannya telah berjaya.
Terasa malunya dibalas bila dapat mengenakan budak baru itu. Heh tak sangka rancangannya akan berjaya. Sesenang begitu saja untuk mengenakan budak baru itu.
"Adriana? Aku tahu ini kerja kau. Buka pintu ni!!. Don't be so childish Adriana" pintu di ketuk lagi.
"Huh dasar budak hingusan ni baru sikit, kalau kau buat hal dengan aku lagi. Lagi teruk aku kena kan kau!" Balas Adriana kunci ditangan dibuang dalam tong sampah, sebelum.pergi Adruana menampak satu kertas yang tertulis 'rosak' di bahagian pintu tandas itu.
Mereputlah kau dalam tandas tu Bella..heh.
****
"Time's up!"
Semua sudah mahu mengemas peralatan muzik masing-masing.
"Fayye"
Hanya 'hmm' saja dibalas. Nik Firdaus mendekati tempat Fayye Aryan yang sedang mengemas barang peralatannya.
"Kau pergi mana semalam?"
YOU ARE READING
My Annoying Guy | Malay story
Teen FictionSTARTED: [10/5/21] FINISHED:[🤷♀️🤷🏻♀️🤷🏽♀️] ______________________ HE IS TROUBLE . Fayye Airyan, lelaki yang akan mendapatkan apa sahaja yang dimahukan. Dengan wajah yang kacak, kaya, keluarga ternama dan baik hati. Memudahkan lagi untuk dirin...