"Ha? oh aku...aku...ak--"
"Fayye tolong dia time rehat tadi, ada student lain letak tepung and telur dekat pintu class kita and kebetulan Fayye nampak Bella dah mandi dengan semua tu. So dia tolong Bella cari baju that's all. Kau ni kecoh sangat, lelaki perempuan keluar je 'dating' tak mature langsung otak kau ni"
Amira menerangkan dan memerli pada Qaisarah. Bella Airissa disebelah Qaisarah sudah terbeliak matanya kerana terkejut.
"Macam mana Ami boleh tahu?" soal Bella Airissa untuk kepastian.
"Tadi time Ami cari Bella, Ami nampak semua. So yeah" jujur Amira menjawab.
"Asal kau tak tolong Bella, Ami?" pelik bila difikir semula.
"Dah macam mana aku nak tolong belum sempat aku nak datang kat dia si mamat sengal tu dah bawa lari dulu" balas Amira dengan nada yang marah. Tapi tak marah pun.
Bella Airissa tersengih malu dihadapan mereka. Haishh ni semua beruk tu punya pasal. Aku pulak yang tersepit malu kat sini.
"Dah jomlah pergi bilik" pintas Bella Airissa menarik kedua tangan kawannya bergerak menuju ke bilik mereka.
****
"Semua dah dapatkan mesej dari Sir Hans?" soal Irene untuk kepastian. Semua menganggukkan kepala.
"So semua setuju or ada bantahan?" soalnya lagi. Lama mereka berdiam sebelum seorang dari mereka mengangkat tangan.
"Why so sudden Sir Hans nak tukar? After two years si minah lampir pegang position tu baru sekarang sir nak tukar?" soal Farisha yang musykil dengan keputusan cikgu mereka.
"You know what, you're so mysterious" kata Medina sambil memandang Bella Airissa dengan pandangan yang sesuatu.
"I'm not sure about that. Maybe She's talented and better than her" selepas mendengar jawapan dari Irene semua mata serentak memandang Bella Airissa.
"Better kau bagitahu kitaorang apa kebolehan kau dalam music sampai sir terus pilih kau jadi leader padahal tak sampai setengah tahun lagi kau sekolah sini" Soal Medina dengan riak ingin tahu.
"Seriously, I don't even know about this. Sir tiba-tiba panggil aku and Ryan um.. no I mean Fayye suruh kitaorang jadi leadership"
Terang Bella Airissa semakin kalut jadinya bila dia tersasul menyebut nama lelaki itu. Hopefully diaorang tak dengar.
"Wow..Ryann" sakat Farisha. Semua memandang Bella Airissa dengan pandangan menyakat.
Ah, shit! diaorang dengar..
"I think Sir ada tengok something dalam file biodata Bella" celah Amira yang lama berdiam tadi.
"apa yang ada dalam file kau?" soal Qaisarah pada Bella Airissa.
"aku letak biodata aku and a few sijil yang aku dapat tu je"balas Bella Airissa.
"sijil apa? Tell us more detail" serious muka masing-masing menunggu jawapan darinya.
"Sijil Academy in Music time aku study dekat oversea before sekolah aku yang sebelum ni" terangnya lagi. Dan mereka semua memandang satu sama lain.
"Nahh, no wonderlah Sir pilih dia." kata Medina. Bella Airissa sudah blur dengan reaksi kawan-kawannya itu.
"Si minah lampir tu pun tak ada sijil bagai, memang patut pun sir tukar dia dengan Bella. Aku dah tak tahan nak dengar minah tu menyanyi. Merana telinga aku yang dengar ni"
Qaisarah pula berkata. Bella Airissa yang masih setia dengan blurnya malas untuk memahamkan situasi disitu.
"So there's no objection, right?" mereka yang menganggukkan kepala tanda setuju.
YOU ARE READING
My Annoying Guy | Malay story
Teen FictionSTARTED: [10/5/21] FINISHED:[🤷♀️🤷🏻♀️🤷🏽♀️] ______________________ HE IS TROUBLE . Fayye Airyan, lelaki yang akan mendapatkan apa sahaja yang dimahukan. Dengan wajah yang kacak, kaya, keluarga ternama dan baik hati. Memudahkan lagi untuk dirin...