19 - MAG

42 6 0
                                    

"What? siapa kau cakap tadi?"

Dia salah dengar ke tadi? no way..

"Bella Airissa" ulang Mikael.

"Wait..why her? kenapa aku kena duet dengan dia? For what?" soal Fayye. 

Sebenarnya dia tidak marah tetapi lebih kepada curios. Nak marah? lambat lagi, suka lagi ada lah.

"Don't you remember what Sir Hans said that day? she's talented and also she's your assistant in our club.Remember?" kata Mikael.

"I think this idea is not bad. Why don't you give her chance to show her talent?" setelah lama berdiam Firdaus memberi cadangan.

"Eleh, cakap je lah kau suka. Payah sangat pahal?" Irfan membuat muka menyampah.

Geram saja melihat muka sengal Fayye yang masih berfikir itu. Padahal dia sudah tahu kawannya itu suka akan cadangan ini.

"Diam ah kau!" kata Fayye. Dia sedaya upaya menahan dari tersenyum. Dia mengalihkan  mukanya dari dilihat oleh teman-temannya.

"So we proceed with this idea or not?" 

Semua mata mengarah ke Fayye menunggu jawapan darinya. Perlahan-lahan Fayye mengangguk.

"Eee! menyampah pula aku tengok muka mamat ni." kata Irfan sambil tangannya memukul udara. Nak pukul fayye? silap nanti dirinya yang masuk hospital.

******

"Ha?! Tak naklah." 

Ini semua gila! sedangkan dia tidak mahu berjumpa dengan orang lagi lah kalau menjadi tumpuan orang ramai.

No way!!

"Bellaaa...please tolong kitaorang. Kali ini saja. Seriously I'm promise" kata Mikael sambil menunjuk muka merayunya.

"Stop buat muka itu. Aku nak termuntahlah" sampuk Farisha di belakang. Mereka yang lain menganggukkan kepala tanda bersetuju.

"Sebab ni lah aku nak jumpa Bella seorang. Korang yang sebok nak ikut" balas Miakel dengan muka menyampah.

"Heh, kitaorang satu set. Kau apa tau? " Balas Farisha sambil membuat muka selamba.

"Lagipun kau kan assistant Fayye. So, nak tak nak kau kena buat juga. Sorry Bella I didn't mean to do this to you but this is the only way" sambung Mikael.

Bella mengeluh panjang. Ada betul juga kata lelaki itu. Sir Hans telah melantiknya sebagai penolong Fayye dalam club music.

I have no choice..

"Hmm..I'll try. Lagu apa korang nak perform?" 

'Wait, what?!"

"seriously, Bella?"

"GOSH! this is not you Bella"

Semua terkejut dengan jawapan Bella. Selalunya gadis ini akan mengelak sehabis mungkin untuk tidak menjadi tumpuan orang. Tetapi tidak kali ini.

"Kau serious ke Bella? Bukan kau cakap kau taknak jumpa orang ke?" soal Qaisarah. Dia inginkan kepastian.

"Ye betul. Tapi apa yang Mikael cakap tadi pun betul. Aku as penolong Fayye aku kena tolong dia. Aku tak boleh pentingkan diri sendiri, right?" balasnya.

My Annoying Guy | Malay storyWhere stories live. Discover now