21 - MAG

28 6 0
                                    

"Friend my ass!"

Baru saja Bella mahu berjabat tangan dengan lelaki itu tetapi laju saja ditepis oleh Fayye.

"Auchh!" adu Bella terasa sakit tangannya ditepis kuat oleh tangan besar lelaki itu.

"You! You better stay away from my girl.." Fayye mendekatkat jaraknya dengan lelai itu lalu berbisik.

"...or else you will come to school with wheelchair."

Tajam renungan Fayye pada lelaki dihadapannya,. Namun lelaki itu langsung tidak takut malah dihiraukannya.

Moon sempat mengenyit mata pada Bella yang berada di sebelah Fayye.

Bella mula rasa tidak selesa dengan dua lelaki itu.

Muka Fayye sudah berubah merah. Dia mengepalkan tangannya mahu saja dia menghayunkan penumbuk pada muka itu.

"Moon, I think you should go know." kata Bella. Dia seperti tahu apa yang ada difikiran Fayye lalu dia memegang lengan Fayye.

Moon menganggukkan kepalanya lalu pergi dari situ. Lega Bella kerana Moon mendengar katanya.

"Alright. See you again Bella" Kata Moon sebelum dia beredar dari situ.

Tangannya yang melilit tangan Fayye dilepaskan. Bella takut mahu memandang mata Fayye yang masih dengan amarahnya.

"Cool down, please."

kata Bella terasa seram melihat urat yang tersembul di tangan Fayye itu. Somehow it's look sexy...

Wait, wut!!.. Wake up Bella!!

Fayye menunduk sedikit menyamakan parasnya dengan mata Bella. Dia hanya menjegilkan matanya menunjukkan dia tengah geram.

"Awak pergi mana tadi? Tahu je dah hilang lesap" soal Bella.

Matanya tidak memandang lelaki itu. Fayye hanya menjeling. Sengaja Bella menukar topic.

"Ikut aku." kata Fayye sambil menarik Bella berjalan bersamanya.

"Nak pergi mana?" tanya Bella tetapi pertanyaannya tidak dilayan. 

*****

"Along tak rasa adik akan suka dengan idea baba ni" jujurnya. Tuan Hayden tiada reaksi.

"Suka atau tidak rancangan ini akan diteruskan. Sementara mereka berada disini, mereka akan jadi mata baba"

Kata Tuan Hayden lalu masuk ke bilik tidur meninggalkan anak dan isterinya.

"Ma, I think you should slow talk with baba. If adik know about this, hal ini akan jadi lagi teruk"

"Mama buntu. Along tahukan baba tu macam mana. Kalau dia kata A, so there's no B, C or D. Just listen to him, alright?"

"Alright ma" Puan Ju mengusap kepala Ben Airis lalu dia masuk kedalam biliknya.

*****

" Wohh, this is so unexpected. Cantik!! Awak buat semua ni?"

Bella terpegun dengan apa yang ada didepannya.

Mereka berada di padang yang luas dan dihiasi dengan sebuah khemah kecil dan lampu kelip yang dililit keliling khemah serta lampu lilin kecil yang disusun ditepi mereka.

So romantic you know..

So romantic you know

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
My Annoying Guy | Malay storyWhere stories live. Discover now