€35

278 24 0
                                    


"Sayang! Dengar dulu apa yang abang nak jelas kan.."

"Sampai hati awak nak tinggalkan saya.. Awak dah tak sayangkan saya lagi ke? Awak nak tinggalkan baby ni ke?"

Aku mula mengalirkan air mata perlahan. Perasaanku berasa sedih, kecewa dan marah dengan berita yang disangka. Tambahan pula, emosi ibu mengandung memang semakin sensitif.

"Aigoo... Bukan macam tu sayang. Abang pergi khusus tu 4 hari je. Sayang, listen.. Aba-"

Belum sempat JiMin habiskan kata, aku membaling beg tangan silang ke arah tubuhnya. Suamiku tak sempat nak elak dan terkena pada dada bidangnya.

"Adoii.. Sayang, sakitlah!"

"Padan muka! Nak lagi ke?"

Kini aku mula tanggalkan kasut. Geram!

"Eh eh! SooNeul!"

Taehyung menghentikan aku dari bongkok untuk capai kasutku. Nasib baik ada Taehyung. Kalau tak, kasut ni dah lama melayang kat muka suamiku.

Bahuku dipaut lembut, lantas belakang tubuhku digosok lembut oleh Taehyung. Tahu sangat dia nak tenangkan aku.

"Oii.. Cikgu JiMin tu laki kau. Kau dah kenapa nak baling-baling barang dekat orang?" katanya lembut.

Semakin panas hati ni.

Nampaknya Taehyung pun nak kena dengan aku sebab dia bela suamiku.

"Dia tu hah! Esok dah nak pergi, baru bagi tau! Kalau macam ni lah dia boleh buat, entah apa lagi yang dia dah buat."

"Sayang.."

JiMin mengunci pandangan kami dengan sepasang mata redupnya. Inilah taktik dia untuk diamkan aku dari terus membebel. Dia akan buat rama-rama mengepak dalam perutku.

"Sayang. Please, maafkan abang."

Entah sejak bila, JiMin sudah rapat berada dihadapanku hingga hujung kasut kami bertemu. Taehyung pula sudah lama menjarakkan diri dari kami berdua. Tanganku dipaut dan digenggam kemas.

Dia tundukkan kepala menyamai dengan paras ketinggianku. Anak mataku setia dia panah sehinggakan pipiku terasa panas menahan malu.

"Abang mintak maaf fasal perkara ni. Abang nak bagitau, tapi abang sibuk. Sampai tak terfikir pasal ni. Maafkan abang ya? Abang tahu, abang bukan suami yang baik." katanya lembut.

Dahu kami bersentuhan.

Aku tak boleh nak kalihkan pandangan. Dia sudah pagut daguku dengan ibu jarinya supaya pandangan kami setia bertaut.

"Bukan abang tak nak bagi ikut. Ni sebab atas arahan sekolah. Lepastu, pihak sekolah dah beli tiket kapal terbang untuk ke Daegu. Abang tak nak lah sayang letih atau apa-apa yang jadi kat sayang. Abang terpaksa."

Hatiku menjadi tersentuh dengan kata-katanya. Air mataku mengalir semakin lebat. Bukan aku nak sangat marah dia, tapi aku berat hati nak lepaskan dia pergi dari pangkuanku.

Kalau boleh, ke mana pun nak dia ada sekali. Mahupun ikut ke tandas untuk buang air.

"Abang. Saya sayang abang."

"Ye, abang tahu sayang. Abang sayang sangat dekat sayang lebih dari nyawa abang."

Aku terus menarik tubuhnya ke dalam pelukan. Haih, makin sensitif aku.

"I love you more and more dear."

eyes for you | pjm¹Where stories live. Discover now