"Herkes uyansın"
Tak tak tak
"Hadi sizi uykucular"
Tak tak tak
"Saat sabahın 6 sı oldu ama siz hala uyuyorsunuz sizi ahmaklar hadi uyanın artık" ilk bakıldığında bir hapishaneye benzeyen bu yatakhane her yaştan kişiyi barındırıyordu bazı yataklarda daha çok küçük oldukları için 2-3 çocuk aynı yerde yatıyordu bazılarında ise 40-50 yaşlarda yaşlanmaya yüz tutmuş kişiler bile vardı. Fakat genel olarak yaş ortalaması 18-20 ydi.
Konuşmasıyla gardiyana benzeyen görevlinin sesiyle birlikte homurdanmalar ve hareket sebebiyle çoğu paslı olan yatakların gıcırtı sesleri yükselmeye başlamıştı.
Bu yataklarda uyananlardan birisi de Deborah'tı yanındaysa 2 arkadaşı daha yatıyordu. Ve ikisi de,görevi insanları uyandırmak olan görevlinin sesiyle birlikte uyanıp günaydınlaşmıştı. Deborahın yanındaki iki arkadaşının ismi Jiang ve Shen di. Bu 3 arkadaş kendilerini bildikleri zamandan bu yana yan yanalardı yani arkadaş yerine kardeş de denilebilirdi.
Deborah, Jiang ve Shen günlük rutinleri olan uyandıktan hemen sonra en az yarım saat boyunca tuvalet sırasını beklerken aralarında sohbet ediyorlardı."Jiang dün ki soya fasulyesini fazlamı kaçırdın osuruğun her zamankinden daha kötü kokuyordu." Deborah daha sadece 6 yaşında olmanın serbestliğiyle birlikte çok mantıklı olmayan muhabbetler açsada etrafında kimse onları garipsemiyordu. Burdaki herkesin birbirine fazlasıyla alışkın olduğu belliydi.
Tuvalet sırası hızlı bir şekilde onlara gelirken sıra 2.rutin olan yemekhaneye gitmeye gelmişti. Her ne kadar yemekleri güzel olmasada alıştıkları her hallerinden belli oluyordu. Bu rutin hızlı bir şekilde geçerken. Sıra en önemli olan şeye gelmişti görev dağıtımı.
Herkesin belli grupları vardı ve yaşadıkları bu yerde görevler gruplara göre dağıtılıyordu. Görevleri dağıtmakla sorumlu olan kişi önce isimleri ardından görevleri okuyordu."Shiyan,Akat ve Satur" dedikten sonra üçlü bir adım öne çıktı.Ardından "En az 4 altın ve önceden olan 2 altın ve 50 gümüş borcunuzu unutmayın." Bu ifade onların bugün bu yaşadıkları yere en az 4 altın getirmeleri gerektiğini belirtiyordu. Peki nasıl getireceklerdi? Tabi ki de hırsızlıkla. Evet burası çok büyük olmamakla birlikte fazlasıyla gizli tutulan bir hırsız loncasıydı.
Bu loncanın olayı ve sistemi basitti. Sokağa bırakılmış çocukları ve kaybedecek hiçbirşeyi olmayan insanları toplayarak ister zorla ister gönüllü şekilde çalıştırıyorlardı. Deborah,Jiang ve Shen de bu çocuklara dahildi. Ve bu loncaya olan bağlılıklarıda üst düzeydeydi. Hatta lonca lideri onlarla birebir konuştuktan ve onlarla çok eğlenceli bir sohbet ettikten sonra bu loncaya olan bağlılıkları daha da artmıştı.
"Shen,Deborah,Jiang." sıra onlara geldiğinde herkes gibi bir adım öne çıkmışlardı."En az 6 altın ve önceden getirdiğiniz 11 altınla birlikte isterseniz bugün dinlenebilirsiniz." bunu duyduktan sonra hepsinin yüzü gururlu bir ifade ile dolmuştu. Çünkü bundan önceki günlerde onlara verilen görevdekinden daha fazla para getirdikleri için kasalarında bu miktar oluşmuştu. Üstelik onlara normalden daha fazla altın kotasının konması hiç te zorlarına gitmiyordu. Çünkü onlara göre sebebi çok basitti. Onlar küçük olduğu için daha az dikkat çekerler ve bişeyleri çalması onlar için daha kolay olurdu.
Görev dağıtan kişi işine devam ederken üçlü yola çıkmıştı bile. Her zaman geçtikleri karanlık geçitte yürürken herhangi bir korku belirtisi göstermiyorlardı. Çokta uzun sayılamayacak bir süre sonra karşılarında yukarıya doğru çıkan bir merdiven ve merdivenin sonunda biten bir kapı vardı. Yer altında olduklarını bu kapıdan bile anlayabilirdiniz. Dışarı çıktıklarında yüzlerine vuran güneş ışığıyla birlikte dahada enerjik hissetmeye başlamışlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖZGÜR RUH
FantasyDeborah ve iki kardeşi henüz çok küçükken hayatın büyük zorluklarını tattı.Bu zor dönemlerini ustalarının,potansiyellerinin,iradelerinin ve zekalarının yardımlarıyla atlattılar.Fakat önemli olan olay şuydu ki hayatta herkes zorluklar yaşardı ve zorl...