Bab 1

9K 195 1
                                    

Kelihatan seorang budak lelaki turun dari kereta. Shahzuwan, pelajar tingkatan 4 yang baru saja pindah sekolah ke sekolah asrama lelaki. Bukan dia seorang saja yang daftar masuk, ramai lagi.

Selesai daftar masuk dan dengar taklimat, dia pun melambai ibu bapanya yang nak balik. Dia pun dah tahu dia dorm mana.

Apabila dah nak masuk waktu yang sepatutnya dia mandi dan bersiap untuk solat maghrib, dia pun naik ke dorm.

***************

Usai sesi suai kenal selama seminggu yang diadakan di dewan bersama form 1, mereka semua diarahkan untuk belajar seperti biasa setelah diberikan jadual yang bermula keesokkan harinya. Setibanya Shahzuwan di dormnya, dia menguak pintu dan memberi salam. Dia adalah yang paling lambat masuk dorm sebab pergi ke tandas sebelum ni.

Terlihat rakan sebiliknya, yang digelar Eyrol, Man dan Abang Aaron. Masing-masing di atas katil sedang tekun buat kerja sekolah dan Abang Aaron pula tidur. Shahzuwan masuk dan terus ke lokernya mengemas beg untuk ke kelas esok pagi. Dia sudah bersedia nampaknya!

Muka Eyrol seperti ingin bertanyakan sesuatu. Shahzuwan nampak tapi dia mengendahkan. Bukannya dia nak buat orang first impression dia bukan-bukan. Tapi, dia malas nak layan je.

"Abang Shahzuwan, kenapa abang nak masuk sekolah ni?" Eyrol menanyakan sesuatu yang tidak sepatutnya dia tanya.

"Tak ada sebab..."

Suasana menjadi sepi semula. Shahzuwan ingin masuk tidur tapi diganggu oleh bunyi bising. Walau apapun jadi, dia tetap nak tidur.

Tiba-tiba Allef, kawan kepada Aaron datang ke bilik menerjah.

"Hey!! What's up!"

"Orang nak tidur pun tak boleh!" Tidur Aaron diganggu! Pantang siapa yang ganggu waktu dia tidur!

"Aaron! Jangan macam tu... Jomlah lepak dorm aku... Kita..." Allef menggigit bibirnya perlahan.

"Kau ni... Aku nak tidur la... Dah lama aku nak tidur, kau kacau!"

"Don't be like that,bro! Let's have some fun 😉"

"Kau ajak la sesape... Jangan ajak aku!"

"Aww... Tak syok la macam ni! Lain kali, aku lebih sikit! Kalau tak boleh, aku paksa!"

"Hmm yelah"

Allef duduk di katil Man. Jari Allef meliar di leher Man.

'Aku nak study! Sabar!!'

"Man.." Allef bersuara.

"Hmm?" Man malas nak layan karenah si Allef. Annoying!

"Jomlah... Layan aku..." Allef bernada lembut.

"Allef, apa kata kau pergi bla dari sini sebelum aku REPORT, nak?"

"Okey! Fine! Korang ni, supporting la sikit!"

***************

Shahzuwan tergesa-gesa. Dia berlari ke aras 2 dimana kelasnya terletak. Tiba-tiba dia...

Hater to HarderWhere stories live. Discover now