Rumah Shahzuwan.
Allef dan Shahzuwan turun dari kereta dan mengambil beg lalu melangkah masuk ke dalam rumah. Puan Shima duduk di sofa merehatkan dirinya bersama Allef.
"Allef, kenapa kau kat situ? Naiklah, letak beg hang tuh." Tanya Shahzuwan.
"Eh, sekejaplah. Bagilah aku rehat. Penat nih!" Jawab Allef.
"Wan, biarlah Allef duduk sini dengan Ummi. Kesian dia berbual dengan Ummi dari tadi. Wan bawalah beg dia masuk bilik Wan." Celah Puan Shima.
"Eh, kenapa Wan pulak yang kena?! Tak naklah. Biarlah dia bawak sendiri."
"Takpe, Aunty. Nanti saya bawak masuk bilik sendiri." Kata Allef kepada Puan Shima.
"Wan, bawak sekarang. Jangan biarkan bersepah saja di situ." Puan Shima bertegas supaya Shahzuwan membawa beg itu.
Shahzuwan pasrah mematuhi arahan Puan Shima. "Thanks, Shah. Susahkan kau je. 😅" Kata Allef.
Mula saja Shahzuwan melangkah mendaki tangga bersama beg-beg di bahu, Puan Shima bersuara, "Eh, Allef ni. Tak usah panggil aunty... Panggil saja Ummi."
"Err... Baik. Ummi." Terasa kejanggalan antara Allef dengan Puan Shima.
Shahzuwan yang mendengar mula melenting, "Ehh... Kenape pulak?!"
"Lah, takkan tak boleh? Anak-anak Ummi semua sibuk. Tinggal Wan je. Mana tahu Wan perlukan teman? Lagipun, biarlah meriahkan rumah ni bila tiba waktu outing kamu." Jawab Puan Shima.
"Tak ape, ni senior Wan. Bukan kawan Wan."
"Kalaulah, Ummi ade anak perempuan lagi, sudah lama Ummi kahwinkan dia dengan Allef ni sebaik saja korang habis belajar." Kata Puan Shima. Tiba-tiba saja topik bertukar 360°.
"Eh, eh... Sampai ke situ pulak... Mimpi apelah Ummi aku ni nakkan menantu macam Allef ni?"
"Eh, dia perfecto to be my son-in-law. Ummi suka dia ni... But Ummi dah tak ade anak lain tulah yang melepasnya."
'If it's possible, I really hope to be reborn as a girl. Sebab aku akui yang Allef memang perfect but when I think about it again... Hmm...' Shahzuwan terfikir.
"Er... Tak apelah Ummi. Allef anak angkat Ummi, kan?" Allef tiba-tiba bersuara.
'Wow! Self proclaimed!'
"Of course! Allef, pintu rumah ni akan sentiasa terbuka untuk Allef datang bila-bila masa."
Shahzuwan menyerah dan terus sambung mendaki anak tangga ke biliknya. 'Lantaklah... Malas nak layan..'
YOU ARE READING
Hater to Harder
Roman pour AdolescentsShahzuwan, budak baru pindah sekolah asrama lelaki! Satu hari, dia terlanggar senior, Allef Haiqal. Tak sengaja! Dia dipersalahkan! Sejak itu, dia asyik dibuli oleh Allef. ~~~ "Aku benci kau!" "Kau benci aku? Dah tu kenape..." Allef menunjuk bawah...