Shahzuwan pergi ke kelas seperti biasa. Aizat yang duduk di sebelahnya dalam kelas pelik. Shahzuwan yang selalunya tegur sebaik saja sampai kelas, bertukar sebaliknya.
Aizat tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan. Kalau tersilap cakap, dimarahi pula!
Allef menerjah masuk ke kelas Shahzuwan. Nasib baik tak ada cikgu!
Aizat memandang Allef. Allef tidak peduli pada sesiapa. Yang penting, dia nak Shahzuwan. Allef menarik kolar baju Shahzuwan.
"Kau! Ikut aku kejap!"
Sebelum Allef beredar, Allef memandang Aizat sekilas. Shahzuwan keliru. Dia buntu. Kenapa ni?
Shahzuwan ditolak ke dinding tandas.
Nasib baik tak kuat sangat.Allef mula pelan seterusnya. Dia mencium leher Shahzuwan. Sekali lagi, Shahzuwan tak selesa.
"Kau kenape ni? Buang tabiat ape kau ni?" Shahzuwan menolak dada Allef.
Allef kebelakang sedikit. Dia meletakkan kedua belah tangannya berdekatan dengan kepala Shahzuwan.
"Kau lupa? Atau kau buat-buat lupa?" Kata Allef sambil mendekatkan wajahnya ke telinga Shahzuwan.
"Lupa ape pulak ni!?"
"Oho! Yang ni la..." Allef mengucup Shahzuwan.
"Mmnh...." Shahzuwan menolak dada Allef. Dia lemas!
Allef melepaskan kucupannya. Muka Shahzuwan merah menyala!
"Shah, jumpa aku kat sini mulai esok kalau kau tak nak kena dengan aku."Allef meninggalkan Shahzuwan. Masuk kelas!
Shahzuwan geram! 'Kenape pulak aku nak kena ikut cakap dia?'
Shahzuwan menyentuh bibirnya. Lembut. 'Perlu ke aku pergi..'
***************
Setiap hari, setiap pagi, Allef akan memberikan satu kucupan yang membuatkan Shahzuwan tak selesa. Mereka bagaikan couple!
'Agaknya, sampai bila aku kena datang sini?' Fikir Shahzuwan sambil berjalan masuk ke tandas. 'Aku nak cuba tak datang sehari, tengok apa dia buat. Tapi bila eh?'
Setiap kali Allef menghilang sebelum masuk kelas, setiap kali tulah Aidil dan Aaron pelik dengan perlakuan Allef.
"Weh, Allef asal kau suka masuk kelas lambat eh?" Tanya Aidil.
"Hmm? Tak ade apelah..." Allef ingin merahsiakan. Bukan ape, nanti ditanya lagi! Sudahnya, kena hentikan sebab too suspicious.
Sedar tak sedar, ade yang memerhati gerak geri si Allef.
Allef pandang tingkap di koridor. Dua pasang mata tadi cepat-cepat menghilang.
***************
Kringg....
Waktu yang semua pelajar keluar beli makanan. Rehat!!"Shahzuwan!" Pintu kelas dihempas kuat.
Seorang pelajar kelas lain, datang dengan muka ketidakpuas hati. Entah kenape lah budak ni...
"Siapa Shahzuwan?!"
Shahzuwan selalunya hanya akan diganggu oleh Allef. Kali ni ade lagi?
Shahzuwan tertanya-tanya siapakah gerangan si lelaki yang buat bising tak tentu pasal ni?
YOU ARE READING
Hater to Harder
Teen FictionShahzuwan, budak baru pindah sekolah asrama lelaki! Satu hari, dia terlanggar senior, Allef Haiqal. Tak sengaja! Dia dipersalahkan! Sejak itu, dia asyik dibuli oleh Allef. ~~~ "Aku benci kau!" "Kau benci aku? Dah tu kenape..." Allef menunjuk bawah...