Bab 8

4.6K 133 3
                                    

Semua pelajar yang ade di situ memandang ke arah Shahzuwan. Ziyad, si lelaki yang buat bising tu, berjalan ke Shahzuwan.

"Kau jangan ingat, kau budak baru, kau boleh buat ape je!" Kata Ziyad sambil menunding jari.

Shahzuwan tidak tahu nak kata ape. Dia senyap. Loceng yang menandakan rehat habis berbunyi.

"Hmph! Jangan kau dekat dengan A..."

Ayat si Ziyad dipintas dengan kedatangan cikgu.

"Hah! Kenape ni?! Kamu kelas mane? Dah tak ade kelas dah nak duduk?"

Ziyad cepat keluar dari kelas Shahzuwan. 'Kenape lah cikgu datang awal sangat?"

"Baiklah, semua, buka buku teks muka surat 15."

'Siapa pulak budak tu? Dia kenape? Harap-harap bukan masalah lagi...' Shahzuwan tertanya-tanya. Apelah jadi lepas ni...

***************

Waktu sekolah tamat. Shahzuwan seperti biasa, akan berjalan menuju ke dormnya. Tiba-tiba dia ditolak oleh seseorang. Shahzuwan hampir terjatuh.

'Aduh! Siapalah pulak ni!'

"Woi! Kau..." Ziyad tak sempat menghabiskan ayatnya, tiba-tiba saje ade yang menarik bahu Shahzuwan.

"Wei,  pinjam buku teks kau!"

"Erk... Buku teks ape?"

"Sejarah. Now." Aaron menarik Shahzuwan.

Ziyad pula terpinga-pinga. 'Eh?! Aku tak sempat cakap lagi woii!'

Ziyad terpaksa mengalah. 'Takpe... Lain kali ye...'

***************

Waktu makan malam, di dewan makan, Ziyad cuba sedaya upaya mendekati Shahzuwan untuk memberi amaran lagi. Malangnya, setiap kali ade peluang, peluang itu dirampas oleh orang sekeliling (kawan & senior Shahzuwan).

Setelah beberapa hari, akhirnya...
'Dah jumpa! Kali ni, kalau ade yang cuba halang aku, nahas aku kerjakan!' Ziyad bermonolog seketika.

Shahzuwan baru je nak langkah keluar dari tandas, terhenti seketika.

'Sape dia ni lagi? Hmm... Entah... bukan masalah aku...' Shahzuwan ingin melepasi tapi Ziyad menghalang.

"Akhirnya, aku dapat bercakap dengan kau." Ziyad bersuara.

Shahzuwan di depannya memandang pelik.

"Kau dengar eh!! Jangan kau rapat dengan Allef! Dia tu aku punya! Kau ingat kau sape haa?!!"

'Eh, tiber je mamat ni... Kenal pon tak!'

"Kau sape? Aku sepatutnya kenal kau ke?" Jawab Shahzuwan.

Riak wajah Ziyad berubah. 'What?!! Serious la budak ni?!'

"Aku Ziyad, bakal boyfriend Allef Haiqal."

Shahzuwan terdiam seketika.

Hater to HarderWhere stories live. Discover now