"Aaron!" Aidil memanggil Aaron sambil melambai kepada Aaron.
"Ha, Aidil, Allef!" Sambut Aaron. Aaron mengalihkan tangannya apabila perasan muka Allef yang memandang terus ke Shahzuwan. 'Alamak!'
Shahzuwan mengalihkan pandang ke Allef dan Aidil di belakangnya. Muka Allef masih tak berubah. Langkah Allef laju ke arah Shahzuwan dan berhenti apabila sampai betul-betul di depannya.
Allef memandang Aaron. "Kenapa kau dengan dia?" Allef berkata lagi, "Oh, boleh senyum depan Aaron tapi bukan dekat aku?"
Shahzuwan dan Aaron yang mendengar pandang satu sama lain. "Aku rasa kau salah paham ni. Kitorang terserempak and..."
Belum sempat Aaron menghabiskan ayatnya, Allef memintas dengan menyapa Shahzuwan. "Hey, Shahzuwan... Wahh kenapa kau dengan Aaron ni? Kau ade ape-ape ke ngan die? Siap senyum-senyum lagi..." Hati Allef yang sebenarnya membengkak cuba menahan riak wajahnya.
Aaron sedar, jadi dia tak nak cakap apa-apa yang mungkin akan buat perkara tu lebih parah. Shahzuwan memandang Allef sekilas lalu dan pergi meninggalkan tiga rakan baik itu.
"Oi, Allef kau tak marah aku kan?" Kata Aaron sebaik saja Shahzuwan pergi.
"Eh, buat apa aku nak marah?" Allef mula berjalan perlahan.
"Tak delah, sebab aku nampak kau macam marah je tadi..." Aaron berjalan mengekori Allef bersama Aidil.
"Nahh... Mane adelahhh..."
"So, jadi tak nak pergi library ni?" Tanya Aidil ingin memecahkan ketegangan situasi antara Allef dan Aaron.
"Of course! Kata nak ajar aku for quiz math Khamis ni, kan Aaron?" Kata Allef sambil senyum tawar.
"Haa ye ye... Jom cepat nanti study tah mana, apa tah mana.." Kata Aidil sambil berjalan memotong mendahului Allef dan Aaron di belakang.
***************
"Weyh! Shahzuwan!"
Namanya dipanggil kuat dari arah depannya. Telihat Man berlari kepadanya. Dah kenapa?
Tercungap-cungap Man. Nak cakap pon susah sebabkan nagas turun Naik. 'Dari mana dia ni datang?' Fikir Shahzuwan.
"A... Haa... A..."
"Relaks, amik nafas dalam-dalam, hembus puas-puas... Ulang." Nasihat Shahzuwan diikuti oleh Man.
"Ok. Tadi aku nampak kau dengan mamat yang buat kecoh tu... Dia ade buat ape-ape kat kau ke?" Katanya sambil membelek badan Si Shahzuwan.
"Tak. Kenapa? Kau kenal ke?"
"Kenal sangat... Dia tu sepupu aku..."
"What?!"
YOU ARE READING
Hater to Harder
Teen FictionShahzuwan, budak baru pindah sekolah asrama lelaki! Satu hari, dia terlanggar senior, Allef Haiqal. Tak sengaja! Dia dipersalahkan! Sejak itu, dia asyik dibuli oleh Allef. ~~~ "Aku benci kau!" "Kau benci aku? Dah tu kenape..." Allef menunjuk bawah...