Chup!
Bibir Shahzuwan menjadi sasaran. Shahzuwan terkejut, terpaku, tergamam, macam-macam perasaan.
Pang!
Satu tamparan mengenai wajah Allef. Berdesing.
Shahzuwan seperti hendak menangis. Melampau! 'Tak! Bende ni tak jadi! Aku mimpi je!'
Shahzuwan lari. Dia tidak memandang langsung kepada Allef yang sedang tunduk senyap itu.
Ting!
Mesin basuh berhenti. Allef tersedar. Baju di dalam mesin diangkat dan diampai.
***************
Pintu dikuak dengan kuat. Man dan Eyrol terkejut. Mereka berdua pelik.
"Wei, Shah. Cepatnya kau ampai baju. Kau basuh baju ke tak?"
Pertanyaan Man membuatkan dia barulah teringat. Dia meninggalkan Allef bersama baju.
"Lantaklah!" Jeritan Shahzuwan buatkan Man tersentak.
'Dah kenape budak ni?' Fikir Man.
Fikiran Shahzuwan bercelaru. 'Aku benci dia!' Itulah ayat yang diulang-ulang tanpa henti. Dia menangis Tak berlagu. Menutup wajahnya dengan selimut. Berusaha untuk melupakan dan membiarkan detik itu.
***************
"Hoi!!"
Sergahan Aidil dari belakang tidak menunjukkan ape-ape respon kepada Allef yang tekun mengampai baju.
"Allef~ Kau buat ape ni... Bukan ke kau suruh orang yang buatkan?"
"Memang pon. Siaplah dia nanti."
"Woah! Nak join!"
"Nah, tolong aku. Aku ade hal sikit nak buat." Allef memberikan pakaian yang baru basuh separuh dari baldi kepada Aidil.
"Weh! Serious laa!"
Aidil pandang belakang, Allef lesap dari pandangan.
"Haih, Aidil... Apalah nasib kau ni..." Rungut Aidil.
Allef masuk dorm. Dia menolak Aaron sehingga terlanggar lokernya.
"Kau asal?!" Aaron hampir menjerit.
Allef merapatkan wajahnya. Dia membisikkan sesuatu. Wajah Aaron serta-merta berubah.
"Kerja gilalah!" Aaron menjerit selepas menolak Allef sehingga sedikit teranjak.
"Aww... Please Aaron..." Allef cuba memujuk.
"Okey! Tapi jangan sampai kena tangkap." Aaron mengalah.
"Thanks. Minggu depan tau. Jangan bagitahu sesape. Aku tak nak sesape pon kacau aku."
Aaron akur. 'Sorry Shahzuwan... Ape nak jadilah dengan kau ni Allef!'
***************
Malam yang dinantikan oleh Allef.
"Thanks, Aaron. Nanti aku reward kau eh." Bisik Allef.
"Heh, terima kasih jelah. Nasib baik Eyrol dengan Man setuju tidur dorm kawan diorang."
"Well, thanks again.😙"
"Hmm... Have fun." Kata Aaron sebelum menepuk bahu Allef dan beredar.
"😏 Masa untuk membuli kau, Shahzuwan." Kata Allef perlahan.
Pintu dikuak perlahan. Shahzuwan masih sibuk di bilik air. Allef duduk di katil Shahzuwan menunggu.
Shahzuwan menapak keluar.Terkejut!
YOU ARE READING
Hater to Harder
Teen FictionShahzuwan, budak baru pindah sekolah asrama lelaki! Satu hari, dia terlanggar senior, Allef Haiqal. Tak sengaja! Dia dipersalahkan! Sejak itu, dia asyik dibuli oleh Allef. ~~~ "Aku benci kau!" "Kau benci aku? Dah tu kenape..." Allef menunjuk bawah...