8. bölüm

9.6K 593 23
                                    

8. Bölüm

Tam iki hafta sonra Londra'nın  yarısı Haversham'a akın etmeye başlamıştı. Görkemli Haversham'ın bütün odaları misafirlere açılmış, atlar ve yarış pistleri hazırlanmış ve konuklar için bin bir çeşit yemek seçilmişti. Balo salonu baştan aşağıya yenilenmiş ve yeni at arabaları alınmıştı. Haversham'ın emektar hizmetlileriyse uzun zaman sonra Haversham'da hizmet etmenin heyecanını yaşıyorlardı. Konuklar birer ikişer gelirken Amelia da kapıda onları karşılıyor ve yerleşmeleri için odalarına gönderiyordu. Milard'ı görünce durdurup sordu.

"Jordan'ın nerede olduğunu biliyor musun Milard?"

"Evet Leydim, yukarıda hazırlanıyor.."

"Onu buraya çağırdığımı söyler misin?"

"Elbette Leydim.." Amelia döndüğünde Leydi Cecilia ve ailesinin içeri girmekte olduğunu gördü. Gülümseyerek devamın da gelmekte olan Alverstoke ailesini gördü. Düşes Sophia ve eşi George Tohmpson'un arkasından yavaş ve tembel adımlarla Stephen giriyordu. 

"Sophia.." Amelia arkadaşının yanaklarından öpüp kucaklaştı. George ile de selamlaştıktan sonra Stephen'in yakışıklı yüzündeki tembel sırıtışı gördü.

"Seni Yakışıklı zampara.." Gülümseyerek kucakladı ve geri çekildi. Stephen'de elini öpüp sordu.

"Dük hazretleri yok mu?"

"Gözlerinle bakmayı dene Stephen.." Jordan'ın arkadan gelen sesi gelmekte olan misafirlerin hızlanmasına sebep oldu. Hatta o kadar ki Leydi Isabel neredeyse Leydi Elizabeth'i ezmek üzereydi. Stephen gözü dönmüş Leydiler'in arasında ezilmemek için geriye çekilmek zorunda kaldı. Leydiler sırayla reverans yapıp geçince, Stephen konuşmaya başladı.

"Sizin karşılama da olmanız gerekmiyor muydu?"

"Buradayım işte Stephen.." Sıkkın bir şekilde iç geçirip cevapladı. Stephen'in konuşmasıyla tekrar dikkatini misafirlere verdi. Bu üç hafta Jordan için çok zor geçecekti.

"Willam geliyor.." 

"Evet görüyorum Stephen, her gelen misafiri anons etmene gerek yok.." William her zaman ki gibi gülümseyerek içeri girdi. Önce Amelia'yı öptü sonra Stephen ve Jordan'ın yanına geldi fakat önce Stephen'e dönerek sordu.

"Sen de mi karşılama yapıyorsun Stephen?"

"Evet  Dük hazretlerine eşlik ediyorum.." William Stephen'in alaycılığına aldırmayıp Jordan'a döndü.

"Nasıl gidiyor?"

"Çarmıha gerilmeyi yeğlerim.." William sesli bir kahkaha atıp yanında bir uşakla odasına gitmek için ilerledi.  Judith içeri girerken evle o kadar çok ilgileniyordu ki neredeyse Amelia'nın üzerine çıkacaktı.

"Judith.." Amelia'nın sesi onun duraksayıp reverans yapmasını hatırlamasına sebep oldu. Daha sonra Jordan ve Stephen'in önünde reverans yaptı. Tam o da kendisine gösterilen odaya geçecekken Stephen'in sorusuyla olduğu yerde kaldı.

"Aradığınızı bulabildiniz mi bari?" Judith gülümseyip cevap verdi.

"Fazlasıyla Lordum.." Sonrasında arkasını dönüp gitti. O sırada iki Leydi daha birbiriyle yarışırcasına içeri girmeye çalışıyorlardı. Stephen bunu fırsat bilip konuştu.

"Bence Leydi Anna kazanacak.." Jordan gülümseyip cevap verdi.

"Hiç şansı yok, Leydi Eva daha hızlı.." Stephen atıldı.

"Ben kazanırsam Leydi Meredith ile dans edeceksin.."

"Ben kazanırsam Leydi Judith'le dans edeceksin.."  Düşes ayıplarcasına iki genç adama baktı ama o da kimin kazanacağını merak etmişti. Leydi Anna oldukça hızlı bir şekilde gelmişti, nerdeyse.. Leydi Eva'nın –gözle görülür bir şekilde çelme takmasıyla- ayağı takıldı ve sendeledi. Ve böylece ilk reveransı yapan Leydi Eva oldu... Stephen acı çekercesine Jordan'a baktı. 

Sensiz Asla (Tamamlandı) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin