°8°

1.1K 159 15
                                    

Suasana di pejabat itu sangat tegang dan hening

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suasana di pejabat itu sangat tegang dan hening. Seperti menunggu bom nuklear meletup dan gunung berapi meletus. Dua figura itu saling berpandangan. 

Jungkook dan Yeonwoo. Ji Hyo yang menjadi pemerhati kemudian menelan air liur. Kenapa pelik perangai mereka berdua ni? Bukan ke malam tadi diorang dah...

"A..Awakk.."

"What are you doing here? Why must I need to see you again?? Here? In my company??!!" seperti halilintar Yeonwoo menyembur. Jungkook menelan air liur. 

Kenapa dia marah sangat pada seketul Kook yang kacak ini? Oh ya! Mesti ada apa-apa jadi malam tu! 

Sebab tatkala dia menjejakkan kaki ke syarikat itu pagi tadi, semua lihat dirinya seperti baru lepas bunuh orang!

"Hey, kenapa awak marah-marah ni? Can we just talk with humanity at your office?" takut-takut si Yeonwoo yang disangkanya hanya jiran itu mengamuk dan boleh bertukar menjadi hulk dan hancurkan pejabat sendiri. 

Memang naya! Silap-silap dirinya akan dipatah dua!

Siapa sangka! Yeonwoo rupanya CEO tempat dia bekerja! Itulah kau Jungkook, duduk bawah gua agaknya tak tahu perkembangan isu semasa! 

Ini semua sebab tak suka layan berita dan lebih berminat menghabiskan masa di permainan video. Jungkook mengeluh perlahan.

"What talk? You want to talk about last night? Don't you remember anything? About that kiss?" soal Yeonwoo bertubi-tubi. Oh! Jadi dia Cuma mencium Yeonwoo? Oh..

What?!! Apa?!! Jungkook kemudian menyentuh bibirnya. Is that real? I thought it was only dream! "Ahh, about that kiss..." 

Jungkook lambat-lambat memandang Yeonwoo yang tunggu masa untuk membaham Jungkook. Dia kemudian mencari alasan lain untuk membiarkan Yeonwoo berhenti bercakap tentang adegan itu. Dia teringat Yeonwoo cuba duduk di atasnya.

"how about before that kiss happen."

"Don't try to run, Jungkook."

"Yang awak duduk atas saya tu apa? Yang awak kat atas saya dan saya sedang baring di bawah? How about that?" kenyataan Jungkook nyata buat semua orang terkejut. 

Yeonwoo membesarkan matanya. Kemalangan yang disengajakan itu juga keluar dari mulut Jungkook! Shit!

Jungkook angkat kening double-jerk. Dia kemudian mengambil begnya yang jatuh. "Should I did the demo here so you can remember how gentle are you when you put your head in here??" 

Jungkook berkata seraya menunjukkan dada bidangnya. Suara itu cukup perlahan tapi boleh didengari oleh orang di sekitar. Ada yang tutup mulut tak percaya. Yeonwoo kemudian ketap bibir. 

"No need. Let's talk about this in my office."

"Sure." Ujar Jungkook berserta senyuman. Yeonwoo sudah menarik dan menghembus nafas. Kau masuk je dalam office aku memang aku debik kau kat sini jugak! 

Yeonwoo berjalan terlebih dahulu. Jungkook membetulkan baju dan rambutnya. Dia memandang ke arah pekerja di situ sebelum lemparkan senyuman. 

"Terus sambung kerja. I'll talk to you guys later, arraseo?" ujar Jungkook sebelum melangkah masuk ke pejabat Yeonwoo.

Ji Hyo tak jadi ikut Yeonwoo. Sebaliknya dia bergerak ke arah Jimin yang sedang galak mengata orang. 

"Did you see her face bila Encik Jungkook tu cakap fasal tu? Wah! Ini first time aku tengok dia mengalah! Rasanya Encik Jungkook memang sesuai jadi namja chinggu cik Yeonwoo. Memang absolute boyfriend! Hanya Encik Jungkook yang tahu cara tundukkan pemangsa sorang tu!" ujar Jimin.

Ji Hyo mencebik. "Kau ni nak kena pecat ke hah? Perangai tak sudah-sudah mengutuk orang! Aku bagitahu cik Yeonwoo nanti, tak cukup air liur kau nak telan sebab kena marah!"

Jimin menjeling Ji Hyo. Cis! Aku nak berhibur pun tak boleh! Dah memang bergossip itu hobi aku nak buat macam mana? 

Sedang mereka berbual-bual, kelibat seorang figura datang sambil memakan roti. Ji Hyo mengeluh. Bala dah datang.

"Heyyo guys! Did you see what's trending today? My lovely Yeonwoo are now had a boyfriend? HUH! Lelaki tu cuma boleh bertahan sekejap je! Aku akan pastikan dia takkan jumpa Yeonwoo lagi! konfem!" ujarnya.

"hoi Lucas! Kau tertinggal babak klimaks dalam sinetron ni!" ujar Jimin. 

Lucas, model unit khas itu angkat kening. "Our new head admin, is our boss new boyfriend!" ujar Jimin excited bagai nak gila! 

Lucas yang sedang makan roti tercekik. Dia batuk kuat dan menarik-narik baju Ji Hyo. Ji Hyo mengeluh dan mencapai air mineral di situ dan memberi kepada Lucas. 

Dia menepuk kuat belakang Lucas. Lucas menyeringai! Adui mak kau! Sakitlah!

Tapi tak sesakit kenyataan yang Jimin kata. 

"Melepaslah kau, Lucas.."

[𝑪] Absolute Boyfriend ʲʲᵏWhere stories live. Discover now