"Betul ni tak nak tidur sini?" soal Jungkook untuk kepastian. Yeonwoo menunjukkan buku limanya. "Nampak ni?" Jungkook tertawa kecil kemudian dia mengangkat kening.
"manalah tahu, awak tak rela nak berpisah.. nak-nak lepas kita dah.."
"YAH! JEON JUNGKOOK!!"
"ye sayanggg.." haa tengok!
Kan Yeonwoo tak jadi nak marah. Perkataan sayang tu punyalah berkuasa sampai singa nak berkam pun terus jadi lembik! Yeonwoo merengus.
"Jangan cari fasal okey? I have a lot to do. Nak tengok senarai model lagi.. kau pun ada kerja kan?"
Dia muncungkan bibir. "Ala.. spoil mood lah dia ni!" ujarnya kemudian Yeonwoo pula tergelak. Kau kena kan aku tadi kan? Haa, rasakan penangan amaran boss!
"By the way, thanks for the great lunch tadi. Nasi bulgogi tu memang sedap.." Jungkook menepuk dadanya. "Tengoklah siapa yang masak.." Yeonwoo mencebik. Ceh! Kemudian Jungkook mengiringi Yeonwoo keluar. Mereka beriringan sehingga mereka tiba dia hadapan rumah Yeonwoo.
"Okay, Bye aku masuk dulu.."
"Okay babygirl. Kalau ada rasa nak patah balik, boleh aje, pintu itu sentiasa terbuka untuk menyambut kehadiran awak. tapi, kalau masuk nanti saya bukan kat ruang tamu, tapi kat bilik tau.." ujarnya penuh makna. Yeonwoo terhenti langkahnya. dia perlahan berpaling dan mengecilkan anak matanya. Ewah~ Macam aku tak tahu apa maksudnya.
"Jeon Jungkookk.." Yeonwoo mendongkol geram. Dan Jungkook hanya bagi sengihan dia yang menampakkan gigi arnabnya itu.
"Saya kat bilik sebab saya nak tidurlah Cik Yeonwoo. Awak fikir apa lagi ni? Hmm?" Yeonwoo menggigit bibir. Otaknya asyik memikirkan tang itu je! Hisy! Yeonwoo merengus. "ape-ape jerlah! Haa, lagi satu..."
"Tak de makna aku nak patah balik! Kau tu jangan terjah masuk rumah aku pulak!" ugut Yeonwoo keras. Jungkook Cuma angkat bahu.
"Kalau tak tahan saya rempuh je lah, apa susah?"
Hisy!! "You!! Better you shut your mouth!" jari telunjuk di angkat kepada Jungkook. Jungkook tergelak kecil. "Yeonwoo.."
Yeonwoo angkat kepala bila namanya meniti di bibir Jungkook. Jungkook merapatinya dan tersenyum. Jari telunjuk dan jari hantu diangkat bersama lalu diletakkan di bibirnya. Yeonwoo berkerut. Kau nak kata no smoking ke?
Kemudian, jari itu singgah di bibir Yeonwoo. Yeonwoo terkesima jadinya. Matanya bertentangan dengan mata iris coklat milik Jungkook. Seraya itu, bibir itu menguntum senyum.
"Jungkook cintakan Yeonwoo sangat-sangat. Cinta Jungkook pada Yeonwoo takkan pernah habis selagi mana Jungkook masih bernafas. Jungkook takkan tinggalkan Yeonwoo begitu juga dengan Yeonwoo, berjanjilah takkan tinggalkan Jungkook... arraso?"
Yeonwoo's POV
Tiba-tiba,
entah kenapa,
secara sengaja,
dia mengungkapkan kata sebegitu kepada aku. Jari dilepaskan dan dia mencium dahi aku lama. Seperti dia bakal meninggalkan aku. Rasa seperti begitu syahdu dan seperti aku takkan berpeluang mendapat ciuman seperti itu.Dan dia berlalu pergi sebelum aku sempat membalas kata-katanya. Perlahan bibir aku mengukir senyum.
"Yeonwoo pun sayang sangat pada Jungkook. I love you endlessly... And I'll never let you go"
Langkah kaki dibawa masuk ke dalam rumah. Walaupun hatinya tetap berasa bimbang.
"Never.. let you go.."
Tak tahu kenapa. Dia pandang sekali lagi kepada Jungkook yang sedang berjalan santai menuju ke rumahnya. Yeonwoo angkat bahu.
Mungkin dia yang terfikir lebih-lebih. serta merta pintu rumah dibuka. Masih berlambak kerja yang perlu disiapkan!
MIN MENYAMPUK;
~Hai readers yang dichentaii dan di sayang-yang-yang. For your guys information, this chapter probably yang last Min update buat sementara ni.~~mesti korang nak tau kenapa kan?~
~Min ada masalah yang sangat teknikal iaitu masalah ketandusan data dan kelembapan jaringan wifi di rumah jadi, nak update pun memang tersangatlah lempem! Ergh!~
~Min mungkin take 4 or 5 days untuk update semula dan berharap readers tak kisah menunggu sekejap~
~Min tahu penantian itu menyeksakan but Min tetap akan comeback and bagi jalan cerita yang padu-adudu~
~Kalau rasa rindu dengan YEONWOO+JUNGKOOK, bacalah banyak kali sampai dah hafal pun tak pa! Boleh spam Min kat message mana tahu, Min online. Hehe~
~Akhir riwayat (macam nak mati pulak) Min sekali lagi mohon maaf ampun terkempun kepada semua readers kerana masalah peribadi ini datang tanpa dijangka.~
SPOILER BAB AKAN DATANG~
Chapter;33
~"Dd—darah... Dia pukul Encik Jungkook..ARGHHH!!" dengar bunyi meja dan barang-barang jatuh. Yeonwoo dah terpanar. J-Jungkook??~"You don't know who or what thing you're dealing now..."
Chapter;34
~"janganlah degil... kau kena pergi hospital! Macam mana kalau kepala kau cedera teruk? Bukan sikit kena pukul tu!! Jungkook, please dengar cakap aku!"Chapter;35
~"Oh, jadi, kau lah yang yang katanya berjaya rampas perempuan tak guna tu dari aku?"~Sayonara my yang-yang moga ketemu lagi ya?~
YOU ARE READING
[𝑪] Absolute Boyfriend ʲʲᵏ
Fanfiction"Akhirnya.." Aku mengerutkan kening. "Akhirnya apa?" "Sekarang hanya ada kita berdua.." bibirnya digigit. Aku telan air liur. Dia sengetkan kepala dan memandang aku. "You and Me." . 𝑪𝒐𝒗𝒆𝒓 𝒃𝒚 𝒎𝒚𝒔𝒆𝒍𝒇 ❤︎ Dalam proses memperbaiki jalan...