LAPANGAN TERBANG ANTARABANGSA INCHEON.
Yeonwoo memperbetulkan baju sejuk Jungkook. Dia melemparkan senyuman walaupun ia terasa begitu sukar sekali. Wajah Jungkook yang tidak seperti selalu itu menghairankannya. "Hey, bro." Yeonwoo menyiku Jungkook. Jungkook panggung kepala dan melihat Yeonwoo. "Awak yang nak pergi tapi awak yang masam kenapa?"
"Yeonwoo sayang, saya tak jadi pergilah macam ni... jomlah kita balik.." Jungkook tarik tangan yeonwoo dan mahu melangkah keluar daripada lapangan terbang ini namun segera ditahan Jungkook. "Hei, jangan main-mainlah! Flight nak sampai kejap lagi! kenapa tiba-tiba nak balik? Hmm?" Jungkook menunduk.
"saya nak peluk siapa kat sana nanti?"
"Awak ada bantal.."
"saya nak jalan-jalan dengan siapa nanti?"
"carilah kawan.."
"saya nak cium siapa nanti?"
Yeonwoo pandang Jungkook dan kemudian dia pegang tangan Jungkook. "Awak pernah cakap, dalam hati awak hanya ada saya kan? Jadi, saya sentiasa ada dengan awak. walaupun tubuh saya kat sini, tapi jiwa raga saya ada bersama awak." Yeonwoo memeluk lengan Jungkook. Yeonwoo tunjukkan langit malam yang gelap disinari bulan dan bintang.
"Look, at the sky.." Jungkook angkat wajah.
"The moon was pretty, it's same like you.." ujar Jungkook. Yeonwoo tersenyum manis. "Kalau awak rindu saya, lihatlah bulan. Nanti bulan tu akan sampaikan rindu awak tepat dekat depan rumah saya." Seloroh Yeonwoo kemudian mereka tertawa. "I will miss this smile, laugh, touch..." ujar Jungkook syahdu. Yeonwoo angguk. "I'm gonna miss all your body part too.." Jungkook tergelak.
"Ni, nak pergi France dah ada belajar bahasa sana tak? Kang nanti lain ditanya, lain pulak awak jawab?"
"Don't worry lah sayang. Ini Jeon Jungkook. I'm fast learner. Hmm, if you don't mind, why not you try translate my words? You're good in french right?" soalnya pula. Yeonwoo kemudian angguk. "Ini CEO Fashion lah, Kookie. Of course I am good at many languange. It's an honour to help you, my baby." Jungkook tayang gigi arnabnya.
"Comment allez-vous?" ujar Jungkook. Yeonwoo tersenyum. "How are you?"
"Merci". Yeonwoo anggukan kepala. "Thank you."Kali ini Jungkook pegang bahu Yeonwoo dan matanya tepat merenung pupil mata Yeonwoo. Dia lemparkan senyumannya.
"écoute ma chérie... (listen my darling..)" Yeonwoo angkat kening. Kenapa lain macam nada suara tu?
"rappelez-vous tous nos jours, le passé et aujourd'hui"
"Remember all our days, the past and today.."
"n'essayez jamais de l'effacer mais souvenez-vous de moi clairement"
"Don't try to erase it but remember me clearly" Semakin aneh ayat yang dilontarkan Jungkook. Namun, Yeonwoo tetap cuba untuk menterjemahkannya.
"mon cœur me fait vraiment mal mais je dois te laisser partir"
Yeonwoo terkedu. Dia menelan air liurnya. Mata lelaki itu mula bergenang. "my heart really hurts but i have to let you go"
Jungkook memegang dadanya. "Ce cœur n'appartient qu'à toi. So, tu es le seul pour moi"
"This heart belongs only to you. So, you are only belong to me." Jungkook tersenyum tawar dan menunjukkan jari telunjuknya pada Yeonwoo.
"Je serais toujours avec toi. Dans ton cœur de beauté"
"I will always be with you. In your heart of beauty" Kali ini, Yeonwoo sudah faham maksud tersirat ungkapan Jungkook. Dia menunduk. Oh tuhan bagaiman aku mahu hidup tanpa dia lagi selepas ini?
"mon amour ne s'estompera pas juste parce que tu n'es pas avec moi. Ce sera la même chose, peu importe où vous êtes et ce que vous faites."
Air mata gugur buat kali ini. Ayat Jungkook sungguh sayu kedengaran. "my love will not fade just because you are not with me. It will be the same no matter where you are or what you do."
Dan pada waktu itu, pengumuman pelepasan kapal terbang ke Perancis sudah berbunyi. Jungkook pegang tangan Yeonwoo. "You're really good at translating my words, sayang" Jungkook cuba menyeka air mata gadis itu. dahi dia rapatkan dengan dahi milik Yeonwoo. Yeonwoo menangis tanpa suara. Tangisan yang paling menyakitkan.
"au bon moment, j'irai vers toi quand ton souffle m'appellera à nouveau..."
"at the right time, I will go to you when your breath calls me again"
"J-Jungkook..."
"un jour, nous nous reverrons ce sera.... le jour le plus heureux de ma vie...."
"someday we will meet again and it will be the happiest day of my life...." nafas aku sudah tidak boleh tertahan lagi. setiap saat indah aku bersamanya bermain dalam benakku. Saat dia senyum ke arahku, saat dia membuat ku tertawa.
"Dah sampai masa sayang..." Jungkook mencium hangat dahi Yeonwoo. Yeonwoo sudah menangis teresak-esak. Jungkook mungkin kuat tapi hatinya dah tak keruan. Lagi-lagi melihat Yeonwoo yang sedang menangis.
YEONWOO'S POV
Aku dah tak boleh tahan lagi air mata. Ini kali kedua dia menangis kerana Jungkook. Lelaki ini yang telah menjadi sebahagian daripada jiwanya, pelengkap kehidupannya. Dan kini dia bakal berjauhan dengan lelaki ini beberapa minit lagi.
"Tu vas me manquer alors..." dia menyatakan bahawa dia akan merindui aku sangat-sangat. kemudian aku lepaskan rangkulannya. "I'll miss you too, awak yang saya sayang sangat-sangat.." ujar ku. dia melambai perlahan pada aku selepas berkata begitu.
"Je t'aime mon petit ami absolu, Jeon Jungkook... (I love you my absolute boyfriend, Jeon Jungkook...)" sambung ku sebelum aku sendiri yang berpaling untuk pergi meninggalkan dia.
Setelah aku kalih, air mata aku berjuraian keluar. Pedih dan perit itu usah dikata memang sangat mendalam kesan yang diberikan. Kami akan berjauhan beribu batu. Dan juga aku akan kehilangan pelukan hangat dia, ciuman dia, kata-kata manjanya...
Aku menutup mulut menahan suara dari keluar. Tak sanggup aku berpaling melihat dia pergi. Namun...
Ada tangan yang meraih tubuhku dari belakang. Aku terkesima. Badan aku terhinjut-hinjut menahan tangis.
"je t'aime aussi mon amour... Prenez soin de vous pour moi. bon, à plus tard. je promets." Ujarnya dengan nada bergetar.
"I love you too my love. Take care of yourself for me. I will see you later. I promise."
Itulah ayat terakhirnya yang aku dengar selepas dia kucup pipiku... dan..
Dia betul-betul melepaskan aku pergi.
MIN MENYAMPUK;
~HUWAAA, dah nak habisss
YOU ARE READING
[𝑪] Absolute Boyfriend ʲʲᵏ
Fanfiction"Akhirnya.." Aku mengerutkan kening. "Akhirnya apa?" "Sekarang hanya ada kita berdua.." bibirnya digigit. Aku telan air liur. Dia sengetkan kepala dan memandang aku. "You and Me." . 𝑪𝒐𝒗𝒆𝒓 𝒃𝒚 𝒎𝒚𝒔𝒆𝒍𝒇 ❤︎ Dalam proses memperbaiki jalan...