°54°

979 102 27
                                    

~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

~.~.~.~.~

Yeonwoo sedang ralit mengemas barang Jungkook. Akhirnya Jungkook dapat discaj setelah dipantau doktor kerana keadaannya yang semakin pulih. Bila doktor memuji kerana Jungkook boleh pulih dalam masa terdekat, Jungkook menjawab kerana dia sudah mempunyai ubat yang tepat, ubat cinta Yeonwoo kepadanya. Yeonwoo tak tahu nak sorok muka kat mana bila Jungkook berkata begitu.

Sedang dia ralit mengemas pakaian dan barang Jungkook, matanya terserempak dengan lampu tidur yang berada di situ. Ingatannya melayang kepada kejadian malam tadi. Yeonwoo sentuh bibirnya. Dia jadi malu sendiri.

Ah! Bahagia betul cinta ini! Bertuahnya dirinya menjadi gadis yang dicintai lelaki seperti Jeon Jungkook! Dia tersenyum simpul.

Tiba-tiba terasa ada tangan yang menjalar di pinggangnya. "Kenapa senyum sorang-sorang ni?" dah tahu dah siapa yang melingkar tangan di pinggangnya tu. Siapa lagi kalau bukan Jeon Jungkook? Kepala lelaki itu diletakkan di bahunya. Yeonwoo sambung mengemas barang. "Aih? Senyum pun salah?" soal Yeonwoo.

"Kenapa? teringat malam tadi eh?" usiknya menyebabkan Yeonwoo tak tentu arah. "Merepek-merepek.." ujar Yeonwoo pula kemudian rangkulan pinggang terlepas. Jungkook duduk di birai katil sambil memerhati Yeonwoo mengemas barang. "Hei, ni barang kau tau, tak reti kemas sendiri eh?" soal Yeonwoo.

Lelaki itu hanya tersengih. Yeonwoo menggelengkan kepalanya. Tapi sungguhlah, penampilan Jungkook yang sekarang benar-benar tampan. Rasanya Jungkook memang selalu pakai pakaian yang bergaya, tapi entah kenapa dia rasa lain. 

"sayang, saya ingat nak jumpa doktorlah kejap lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"sayang, saya ingat nak jumpa doktorlah kejap lagi.." kening Yeonwoo bertaut spontan. "Kenapa? Kau sakit lagi ke?"

"saya nak mintak dia tolong checkkan hati saya sebab hati saya asyik berdebar bila awak ada depan mata saya.."

dia tersenyum menampakkan barisan gigi. Yeonwoo kemudian menepuk peha lelaki tu. "Isy! Ada je eh?" Dia tergelak. Kemudian mereka bergerak keluar dari bilik wad. 

Jungkook berhenti berjalan bila dah jauh mereka melangkah. Dia pandang tangan Yeonwoo. Yeonwoo memandang Jungkook dengan pandangan tertanya.

"Tangan awak tu macam beratlah saya tengok. Meh sini saya pegangkan." Ujarnya kemudian dia menghulurkan tangannya kepada Yeonwoo. Yeonwoo tersengih dan menyambut. Jungkook berdehem sebelum senyuman juga bermain di bibirnya.

"Yeonwooshiee, lepas ni kita nak pergi mana?"

"Baliklah..."

"Ala..."

"Dah kenapa ala?"

"Haa, apa kata kita pergi satu tempat ni.."

"Pergi mana?"

Yeonwoo lihat Jungkook dengan pandangan curiga. Jungkook masih kekal dengan senyuman yang tak boleh diramal.

...

"Kenapa kau bawa aku ke sini? Kau tahu tak sini ramai orang?" ujar Yeonwoo lantas membuka tocang rambutnya. Kemudian dia cover wajahnya dengan rambut panjang yang sedang lembut dibuai angin. 

Jungkook cuma tersenyum kemudian dia menunjukkan pad lock berwarna merah jambu kepada Yeonwoo. Yeonwoo angkat kening.

"Pernah dengar fasal love lock?" Jungkook menyoal Yeownoo. Yeonwoo kemudian anggukkan kepala.

"Pernah.. banyak keluar dalam kdrama. Model-model aku ramai buat photoshoot kat sini, lagi-lagi masa promosikan I SEOUL U. Tapi tak tahulah apa love lock kejadah tu. Setahu aku love lock ni macam hiasan je kan?" Jungkook meraup rambutnya yang ditiup angin. Almaklumlah mereka berada di atas Namsan Tower. Tak hairanlah angin kuat sangat.

"Love Lock doesn't only means as accesorieslah baby..." tangan Yeonwoo diraih. "It's also symbolizing an Endless Love." Pad Lock yang berada di tangannya dihulurkan pada Yeonwoo. "There is a legend, if lovers make a wish at here, it will become true." Sambung Jungkook dan matanya tenang memandang Yeonwoo dengan pandangan penuh cinta.

Yeonwoo terpanar. "I just want you know that my love towards you is endlessly. I want you, absolutely nothing else, simply only you, Yeonwoo." Jungkook berkata dalam nada romantis sambil matanya tak lepas memandang Yeonwoo. Yeonwoo juga. Oh tidak, jantungnya berdebar laju!

"Erm, Jungkook..." Yeonwoo larikan pandangan bila dia tak lagi larat menatap mata yang penuh dengan cinta tu. "Yup?". 

"Nak buat wishes tak? Kau kata kalau lovers buat wishes, it will come true right?" soal Yeonwoo kemudian dia cuba pasang love lock itu bersama beberapa lagi love lock yang sudah sedia ada.

Kemudian, tangan Jungkook memgang tangan Yeonwoo tatkala dia sedang memasang Love Lock. Yeonwoo terhenti. "Tak acilah nak buat wishes sorang-sorang. Jom kita buat wishes sama-sama."

Mereka memejam mata dan membuat hajat. Yeonwoo berkata. "This is sincerly love and I hope this love will never end. I want to love him more and more as he loves me more and more too. He's have my heart and I'll have his too. Please don't let this love end because I only want him as my absolute boyfriend. Only him, Jeon Jungkook." Aku buka mata dan kali h pada Jungkook yang sedang menutup mata sambil tersengih. "Omg! How I am gonna let you go? I only love you and nothing else, babygirl."

Kemudian, dengan selamba pipi Jungkook dikucup lembut. Jungkook buka matanya dan memandang Yeonwoo tak percaya. "What?" soal Yeonwoo.

"I just... wow..."

"Ke-kenapa?"

"I was wish that I want you to kiss me more after this and.." hidung Yeonwoo disentuh. "You just did that!"

Sekali lagi, pipi Jungkook Yeonwoo kucup. Kali ni, terbuka luas mata lelaki itu. "Oh my god, Yeonwoo. You make my heart boom-boom!"

"oh really?" dahi Jungkook pula jadi sasaran bibirnya. Tiba-tiba pipi Jungkook jadi merah. Yeonwoo menekup mulut menahan gelak. "Jungkook, kau blushing??" Kemudian Jungkook tekup pipinya.

"M-mana ada, kat sini panas sangat sampai pipi s-saya.." Yeonwoo dah terburai ketawa sebelum Jungkook sempat habiskan ayatnya. Jungkook kemudian tersenyum. "You..." mereka berkejaran di area kawasan itu. orang yang datang melancong juga turut melihat telatah mereka. Ada yang suka, ada yang siap ambil rakaman video lagi.

Jungkook akhirnya berjaya tangkap Yeonwoo dan dia menarik pergelangan Yeonwoo ke arahnya. Yeonwoo tersenyum manis. Begitu juga Jungkook.

"I think I have a heart attack every time I am with you. My heart skips beats and races a mile a minute when I feel your touch." Ujar Jungkook dan seraya itu leher gadis itu dipaut dan..

Bibir Yeonwoo tepat berada dalam tautan bibir Jungkook. Yeonwoo yang terperanjat diperlakukan begitu akhirnya membiarkan seraya membalas perbuatan itu. 

selepas mereka merungkaikan, terdengar tepukan dan siulan para orang yang melihat. Yeonwoo benam wajahnya pada dada Jungkook. "Kan orang dah tengok.. kau ni tak menyempat..."

Jungkook berbisik kepada Yeonwoo. "Sekurang-kurangnya, saya tak mabuk kali ni.." dan seraya itu mereka tergelak bersama-sama. Kejadian mereka bercium di khalayak ramai pertama kali itu benar-benar menjadi titik tolak bagi hubungan yang bahagia ini.

MIN MENYAMPUK:
~THE END?

~Belum lagi~

[𝑪] Absolute Boyfriend ʲʲᵏWhere stories live. Discover now