3🌼

56 8 8
                                    

2 tahun sebelum......

"Dasar anak pembunuh."

"Anak banduan tak layak kat sini!"

"Macam mana la dia membesarkan?? Entah la dibesarkan oleh pembunuh."

"Entah entah bapak dia ajar dia cara membunuh. Eee..seramnye!!"

Bermacam macam kata cacian aku terima lepas ayahku dipenjarakan atas kesalahan membunuh. Disebabkan aku tak tahan,aku berpindah sekolah dari Busan ke Seoul. Disini aku duduk dengan makcik aku. Makcik aku tak de anak jadi dia layan aku begitu baik. Aku sungguh gembira walaupun pakcik dan makcik aku yang lain tak suka padaku kerana ayah,tapi makcik Seo satu satunya makcik yabg selalu sokong aku.

-SEO WOOBIN-


"Selamat pagi,Woobin." Aku penat betul kejar budak ni dari tadi lagi.
"Arr....Nae." Woobin jawap tu je. Aku tau la dia ni pendiam,tak sangka teruk begini. Kami meneruskan perjalanan ke sekolah.
"Hari ni ko bawa bekal ape??" Aku tanya dia sebab aku nampak bekal dia pegang tu."Nasi goreng" Dia jawap tu je....."Emm...kau?"Wow dia tanya aku dulu. Ah-reum tahniah!! "Aku bawa bento. Abang aku buat." Aku angkat bekas yang aku bawa tu. Dan kami sampai sekolah...Rasa macam cepat je masa berlalu....huehuehue.....

KELAS 5B-1

"SELAMAT PAGI, GAES!!!!!!" Aku macam biasa la.."Nae....."Rin menjawap malas."Kau buat ape kat sini,nyah kau ke kelas kau."Yujin buat drama halau hantu ke ape??
"Eh,korang datang sesame??" Nako menunjuk ke arah aku dan Woobin. Woobin terus duduk kat tempat duduk dia.Seo woobin kan....."Tadi kami terserempak masa nak gi sekolah. Tu la sampai sesame." Aku jawap sambil menuju ke tempat duduk aku."Ooo gitu...." Nako menjawap."Eh Yujin,mana sepupu kesayangan kau tu??" Aku bertanya pasal Taeyoung. Yujin mengangkat mukanya sedikit."First,aku tak sayang dia. Second,dia tengah menyunting bunga ditaman.Tu...." Yujin tunjuk kat luar tingkap. Nampak Taeyoung duduk kat bangku dengan Chaeyeon kat tingkat bawah. Takka bangku terbang lak??? Hahahaha.

Patutlah menyunting bunga....Chaeyeon memang anak tukang kebun sekolah. Tanpa pakcik Jung,tak la lawa sekolah kami ni.

So,kelas pon dah start penuh. Macam biasa belajar,rehat dan belajar lagi. Sekarang waktu Kimia,so Pn.Bae akan masuk.

"Ok,kelas saya nak awak buat kerja berpasangan untuk latihan yang saya bagi ni. Minggu depan saya akan kutip. Ok,terima kasih kelas."
Kami semua bangun,Hwangwoong sebagai ketua kelas menjawap balik "Terima kasih cikgu!". Kami duduk balik. Ah...mula la mencari pasangan masing masing.

"Nako,kite berdua eh?"

"Ocey.".  Ala kau Nako kalau Mashiho cakap ape pon kau cair. Yujin dengan Yuvin." Oi kalau kau dengan Yuvib,aku ni kau nak campak mana??" Taeyoung marah Yujin...Haah kan kan duduk serumah buat je la sesame."Aku tak nak buat dengan kau. Kau tu baru sikit dah penat. Lepastu aku kene buat sendiri." Yujin bocor rahsia."Kantoi la Tae,malas kat rumah!!!"Yuvin kacau budak tu. Merajuk dah budak tu. Aku pergi la kat Woobin. Aku pegang bahu dia."Woobin nak tak jadi partner aku for homework ni.?" Aku senyum ke arah dia..
"Boleh je...Ah-reum..."Aku terkejut dia sebut nama aku sambil dia pandang aku...

Tiba tiba.....
.
.
.
.
.

GOOD MORNING (Woobin ff) (COMPLETE)Where stories live. Discover now