19🌼

32 6 0
                                    

P/S: SILA DENGAR LAGU KAT ATAS TU SAMBIL BACA CHAPTER NI.....

T-ARA:DONT LEAVE

"Ade ape kau nak jumpa aku ni
Yujin?" Kami dah sampai kedai roti tu and sekarang tengah duduk tunggu air yang kami pesan tadi. Yujin menghela nafas berat. "Waeyo??" aku memegang tangan Yujin. "Sebenarnya ade sebab Kyungho tu jadi macam tu." oh dia nak cakap pasal Kyungho....aku mendengar apa yang dia ingin cakap. Yujin keluarkan satu gambar dari begnya lalu menunjukkan kepadaku. Ada sorang yeoja dengan namja. Tapi....muka yeoja tu sama dengan aku!!!

Namja tu....Kyungho!!! Aish pening aku. "Ok,aku cerita. Ni Arim kekasih Kyungho." Yujin cakap yeoja tu...kekasih Kyungho?? "Habestu kenapa dia kacau aku? Kacau Woobin??" aku sedikit marah masa tu. "Dengar dulu. Arim meninggal 2 tahun lepas. Dia ada nampak gambar kau kat phone aku tu la dia ingat kau ni Arim. Tapi aku dah cakap kau Ahreum. Sejak haritu dia selalu tanya semua benda pasal kau. Aku cerita je la. Aku tak tau kau dengan woobin couple. Aku minta maaf sangat kalau aku tau,aku tak suruh dia pindah." bila dengar penjelasan Yujin,hati aku rasa sedih...kesian kat Kyungho. Kehilangan orang yang kau sayang memang sakit. "Dan sebab dia buli Woobin.... Dia kurang kasih sayang keluarga dia. Sebab tu jadi macam tu." Ooooo....sebabtu lah....bukan salah dia pun.

Aku senyum. "Takpe wey, aku paham. Emm...kau ada nombor telefon dia? Aku nak call dia nak jumpa dia." Aku memandang Yujin dengan penuh pengharapan. Yujin tersenyum nipis dan mengangguk.

*****

Selepas Yujin balik dan aku dah dapat nombor mamat tu aku call dia.

Tut...tut....tut...

"Hello sape ni?"

"Kyungho,ni aku Ahreum."

".......waeyo?"

"Aku nak jumpa kau kat taman depan sekolah."

"Ok tunggu kejap. Aku still kat sekolah ni."

Dia dah letak telefon. Aku tengok jam. 3 petang. Aku duduk kat bangku yang ada kat taman tu. Tak sampai 5 minit dia dah sampai. Terus dia duduk kat sebelah aku. "Asal kau nak jumpa aku??" dia menyilangkan tangannya ke dada tanpa memandang aku. "Yujin dah cerita segalanya kepada aku. Dari mendiang Arim sampai parents kau." bila aku cakap begitu,aku boleh nampak muka dia berubah dari serius kepada sedih. "Aku nak mintak maaf sebab dah layan kau macam tu. Aku tak tau past life kau agak sedih." aku memandangnya. Dia tersenyum. "Sepatutnya aku yang kene mintak maaf sebab layan kau dengan Woobin teruk. Aku patut sedar yang Arim....dah lama tinggalkan aku....tapi bila aku nampak gambar kau...semua kenangan aku dengan dia...terimbau kembali." Dia menggeleng gelengkan kepalanya. Dia sedang menahan air matanya dari jatuh... Aku kat sebelah dia dah menangis dah. Tak sangka budak senakal dia pernah ada past life yang sedih.

"Aku dah mintak maaf kat kau. Nanti aku nak mintak maaf kat Woobin. Aku balik dulu." dia bangun dan menuju semula ke sekolah. Mungkin dia tak nak aku nampak dia menangis sebab tu dia pergi.....
.
.
.
.
.

GOOD MORNING (Woobin ff) (COMPLETE)Where stories live. Discover now