5🌼

39 7 7
                                    

SABTU.....

Mana Woobin ni....dia suh aku tunggu dekat taman nanti dia datang. Ya ampun...

"Ah-reum!" Aku menoleh ke belakang bila dengar namaku dijerit. "Oh,Woobin..." Aku hanya tersenyum melihatnya termengah mengah berlari. Lepas ambil nafas beberapa kali,dia menunduk ke arahku."Mian,aku lambat. Tadi makcik aku mintak tolong." Woobin mengusap belakang tengkuknya."Ah...gwenchana...tak pe lah....tak lama pun aku sampai..." Aku tersenyum ke arahnya. Kami pun meneruskan perjalanan kami ke rumah Woobin.
"Arr...Ahreum...Aku ada something nak cakap..." Woobin mulakan conversation ni...Aku pandang dia. Dia pandang aku serius."Aku duduk dengan makcik aku dari aku kecik. Mak aku kat Busan. Bapak aku.....kerja kat kapal laut." Woobin memberitahu aku pasal kehidupan dia..."Ooo...patut lah masa aku cakap pasal mak,kau punya muka lain...Sorry la aku tak tau pun pasal tu..." Aku jadi serba salah pulak dengan Woobin. "Eh tak de ape la...tak pe... Ah..makcik aku baik tau. So its so okay." Dia senyum kat aku....Jantung berdegup laju part.3. Aku pegang dada aku sebab laju sangat. Muka Woobin dah jadi cuak. "Eh kau okay" Woobin melihat aku,serius.
" Ah,aku okay la." Betul apa aku okay...cuma.....kalau dengan Woobin jantung aku tak okay. Adakah dia perentak jantungku?? Ceh! Kami pon sampai kat depan sebuah rumah teres 2 tingkat. Tidak la besar mana,tapi cantik mata memandang."Jom masuk." Woobin mempelawa aku masuk.

Aku masuk ke rumahnya....Lawa la!!! Simple je rumah dia. Tak terlampau serabut. "Ah,kamu mesti kawan Woobin kan?" Aku terdengar suara seorang wanita..mungkin lewat 40...Aku memandangnya."Apa khabar,nama saya Ahreum,kawan sekelas Woobin." Aku kenalkan diri aku dan tunduk ke arah wanita itu.
"Saya makcik Woobin. Panggil je makcik." Makcik Seo tersenyum ke arahku. Aku membalas balik senyuman tu. "Makcik kami nak buat kerja tu sekarang. Kami naik dulu." Woobin memandangku sebagai isyarat naik ke atas ke biliknya. Uuuuuu....masuk bilik Woobin. Belajar Ahreum,belajar. Kau pikir ape!!!?? Kau yang baca tu pun pikir ape!!!???

Bilik dia......bersih.....kalah bilik aku. Aku ternganga tengok bilik dia... "Err....Ahreum kau okay?" Dia pandang aku pelik lagi. "Asal bilik kau bersih sangat!!!??" Aku tiba tiba nak meroyan satu hari.
"Kau ni comel la,Ahreum. Bilik ni makcik aku yang selalu kemas." Woobin memandangku lagi tapi kali senyuman tak lekang di bibir.

Apa benar dia Seo Woobin yang kami kenal? Budak pendiam,yang tak nak bercampur dengan orang.
Sekarang,dia berdiri depan aku. Ish! Tak percaya la!!!

*****

Dia terlampau baik untuk aku. Dia ade makcik yang penyayang. Senang cakap dia ada keluarga. Kalau aku bersama dia....Tidak kah aku akan menyusahkan hidupnya?? Kerana aku tak berkeluarga......
.
.
.
.
.

GOOD MORNING (Woobin ff) (COMPLETE)Where stories live. Discover now