14🌼

35 7 5
                                    

"Eh,Kyungho. Kau kenal dia??" Yujin memandang Kyungho. Kami semua pandang mamat tu pelik. Macam mana dia kenal Woobin??

"Dah lama tak jumpa kau. Sihat??" Kyungho memandang ke arah Woobin sambil tersenyum sinis. Dari muka aku dah tau dia penyangak. "Kau nak apa dari aku??" Woobin menggigil...menahan marah. Kami pertama kali melihat mata Woobin penuh dengan kemarahan. "Aku just rindu kawan lama aku." Kyungho memegang bahu Woobin tetapi cepat cepat ditepis. "Ooo..Relax la aku tak buat apa apa pun." Aku rasa macam nak tampar je muka mamat ni bile dia buat senyum senget dia tu. "Yujin maaf aku kene balik." Woobin meminta diri dan menarik tangan aku sekali untuk ikut dia. Aku terpaksa ikut dia sekali.

Sementara itu di rumah Yujin...

"Eh pelik aku dengan si Woobin tu." Yuvin menggaru kepalanya yang tak gatal itu. Kyungho masih menguntum senyuman. "Wei Yujin, yeoja yang nama Ahreum tu...yeochin Woobin ke??" Kyungho memandang Yujin inginkan kepastian. Yujin hanya mengangguk. Kyungho pun terangguk angguk memahami ape yang Yujin sampaikan....

******

"Woobin!!!! Waeyo??" Aku melepaskan tanganku dari genggaman tangannya. Agak kuat jugak dia pegang. "Mi...mian...." Dia berpeluh dan sedang memandang bawah. Mukanya ketakutan. Aku cuba memujuknya dengan memeluknya. "Gwenchana....aku kat sini...." Aku menepuk lembut belakan badannya berkali kali. "Kalau ada apa apa kau boleh cerita kat aku ..." Aku memandang wajahnya. "Aku memang ada nak cerita sesuatu....tapi bukan kat sini." Woobin membawa aku pergi kedai 7-eleven yang ada berdekatan kat kawasan tu...

*****
Hampir tersembur susu yang aku minum masa dengar cerita Woobin. "So kau pindah ke Seoul sebab kau tertekan kene ejek sebab bapak kau masuk penjara. Mak kau suruh duduk dengan makcik kau,gitu??" Aku cuba ringkas kan apa yang fia cerita tadi. Woobin mengeluh...Dia mengangguk. Ok la aku paham la sekarang asal dia pendiam.... Sebab dia tak nak sejarah hitam tu berulang balik.

"Kyungho tu la kepala dalang yang mengutuk aku dulu....aku tak tau lak dia kawan dengan Yujin..." Woobin macam resah je bila dia cakap macamtu. Aku memegang tangannya erat. "Gwenchana...walau apa pun berlaku, aku akan tetap bersama kau. Sekurang kurangnya kau tetap ada parents. Aku tak tau pon aku lahir dari perut sape." Tiba tiba aku jadi sebak. Air mata aku berlinangan... Woobin memeluk aku. Aku membalas pelukannya. Sekarang aku dah cukup bahagia dengan kehidupan aku sekarang.

******

"Cantik juga yeojachingu Woobin. Aish,mana boleh mamat tu bahagia... Aku nak perempuan tu. Aku nak Ahreum."

.
.
.
.
.

GOOD MORNING (Woobin ff) (COMPLETE)Where stories live. Discover now