21🌼

42 7 10
                                    

"Sedap tak aiskrim tu?" Minhee memandang Rin yabg sedang makan aiskrim disebelahnya. Rin hanya mengangguk. Tiba tiba Rin berhenti dari jalan dan matanya membulat. "Wey wey Minhee...Tu bukan ke......" Rin menunjuk ke arah dua orang yang sedang bercium.

Minhee memandang ke arah yang ditunjukkan Rin. Matanya juga membulat. "Ahreum dengan Woobin kan.......Dorang kiss!" Minhee jadi teruja sangat sampai dia keluarkan phone nya dan mengambil gambar mereka. Berdekah Minhee dengan Rin gelak sebab nanti boleh la usik dua orang kawan mereka tu.

*******

"Selamat pagi!!!" Ya....aku setiap pagikan memang begitu. "Oi...dah pandai sekarang....." Nako pandang aku dengan pandangan nakal. Asal minah ni?? "Semalam pegi mana ha???" Yujin pun sama dah kenapa dorang ni?? And....Nako pun tunjuk gamba aku dengan woobin tengah.,..wait what!!!!!!!????

"Mana siak korang dapat gamba ni??!!!!!" Aku dah meroyan wey. Kawan kawan aku semua gelak macam orang gila. "Aku yang bagi hahahahahaah. Minhee ambik semalam." Rin memegang bahu aku suruh aku bertabah la konon. "Satu kelas dapat." Mashiho mencelah. Aku pandang Woobin.... Dia boleh tido!!!!!!!?????? Bapak ah!!!!

"Tapi...macam mana Minhee boleh ambek gamba ni?" Kyungho dari belakang kelas bersuara. Semua diam. "Haah kan macam mana lak??" Yuvin memandang Rin....Muka Rin dah mula merah.

Then....."Oh semalam pergi date dengan Rin ternampak dorang lepas tu aku......" Minhee berhenti cakap. "Apa???  Date!!!??? Kau kan aku date kau kecoh,kau dengan Rin date tak cakap pon!!!!!!!! Padan muka kau kantoi sendiri!!!" Woobin yang tadi diam tido,terus bangun serang Minhee. Kali ni kiteorang lak gelak kat dorang..

"Kalau Kyungho tak tanya,memang tak tau la kita kan???" Woobin pergi ke arah Kyungho dan menepuk bahunya. Kyungho hanya tersengih.

"Eh,korang dah okay?" Taeyoung bertanya. Serentak mereka mengangguk. Taeyoung pun tersenyum. "Comel la awak senyum..." Chae pandang Taeyoung dengan pandangan angau. Kami semua gelak je tengok perangai masing masing.

"Kami masuk kelas dulu la. Bai. Chae jom la." Rin ajak Chae tapi tarik Minhee..... Dah malu lah tu. Chae ikut je dorang. Taeyoung pandang sampai Chae hilang dari pandangan. "Eh kau....pandang Chae macam nak telan." Yujin memukul belakang badan Taeyoung. "Ala kau selalu tengok Yuvin tido tak de sape pon marah!!!!!!!???" Ha gitew....kantoi gak. "Jinja,kau tengok aku time tido patut la aku mimpi indah." Yuvin dah kembang. Sekali tu kene hempuk dengan Yoshi,terus baik.

Kyungho bangun dari duduknya. "Eh kau nak gi mana??" aku bertanya. "Nak beli air." Dia keluar kelas.

*******

Lepas Kyungho membeli air dia menuju semula ke kelas. Dia dah berubah dan dia rasa lagi bahagia.
Tiba tiba ada seseorang langgar dia. Yeoja. "Eh,mian..." yeoja tu tunduk beberapa kali. "Eh,takpe. Awak okay??" Dia memandang gadis tu. Gadis tu tersenyum. Jantung Kyungho agak laju ketika tu. Gadis tu pergi dalam keadaan tergesa gesa. "Wait,your name?"
Kyungho menahan gadis tu.

"Yerin." Yerin meneruskan langkahnya. Kyungho pula balik ke kelas....

Dengan senyuman tak lekang dari bibir...
.
.
.
.
.

GOOD MORNING (Woobin ff) (COMPLETE)Where stories live. Discover now