Akhirnya....Hari Isnin. Like usually."Selamat pagi guys!!!!" aku kan Ahreum...."Pagi!" Nako menjawap sambil tersenyum. Yujin tido. Taeyoung....Jap..."Amboi dapat surat dari sape tu?" Ternampak lak dia baca surat....kot kot surat cinta..."Ala dia lah bagi" tersengih sengih budak tu. Aku pang! Karang baru tau. Eh,Woobin....x datang....aku tengok tempat duduk dia kosong. Selalunya jam sekarang ni dia memang dah sampai sekolah.
***
"Hari ni saya bagi kertas latihan tolong siapkan esok saya nak. Emm..Woobin tak datang,sape boleh bagikan kerja ni kat dia??"Cikgu Choi bertanya pada kami. Belum pun sempat aku angkat tangan...
"Saya boleh cikgu." Hitomi sudah angkat tangan. Eh pelik. Selalu dia diam je....Tak sangka lak dia baik nak tolong bagi."Melepas kau Ahreum." Nako menyakat aku.."Bukan ke rumah dorang dekat? Sebab tu dia tolong." Yujin lak jawap. Memang betul,rumah dorang dekat selang beberapa buah rumah je...
****
Waktu sekolah dah tamat aku pun balik. And then....aku nampak Hitomi!! Aku ikut dia dari belakang. Senyap senyap...dia tak sedar aku ikut dia. Sampai je dia depan rumah Woobin... Aku sembunyi agak jauh dari rumah Woobin. Aku intai je la Hitomi tu.Aku tak dengar sangat apa yang dia cakap. Aku just nampak Woobin keluar and ambik kerja sekolah dari Hitomi. Lepas tu dorang borak sambil gelak gelak. Hati aku tersentak. Aku rasa sedih tiba tiba tengok Woobin gelak dengan orang lain. Kalau dengan aku senyum je tu pun macam malu malu. Tanpa aku sedar air mata aku jatuh..... Aku mengelap air mata aku yang jatuh tu dan terus beredar dari situ.
Sampai je kat rumah,aku terus menuju ke bilik aku. Lepas aku mandi aku turun nak tengok adik adik aku...
"Kak Ahreum baru balik?" Hani bersuara. Kanak kanak berusia 5 tahun itu memandangku sambil tersenyum."Haah,adik unnie ni baik kan hari ni??" Dia hanya tersengih. Aku lihat ke arah taman di depan rumahku."Mansae,Han...jangan main kasar sangat...kerja sekolah dah siap??"
"Dah noona!" serentak mereka menjawap. Dorang semua ni bukan adik aku....Aku dah anggap dorang macam adik sendiri. Ada lagi 10 orabg kat atas. Ya,aku duduk rumah anak yatim. Mak aku tinggal kan aku kat sini sejak aku lahir.
Aku menuju ke dapur. Aku nampak mak aku tengah duduk minum teh sambil baca surat khabar. Dia la yang jaga kami semua... Anak anak dia yang dia sayang. Yang tiada sape nak jadikan anak angkat..
"Eomma...". Aku menuju ke arahnya dan duduk disebelahnya. Dia tersenyum." Dah balik dah...nak makan biar eomma ambilkan." Eomma tutup surat khabarnya lalu bangun."Eh takpe,eomma. Kenyang lagi "Aku tersenyum ke arahnya." Kalau macam tu,eomma nak pegi beli barang dapur,kamu tengokkan adik adik ye."Eomma berpesan kepadaku sebelum bangun nak mengambil beg duitnya dan keluar dari rumah tersebut.
"Adik-adik!! Unnie ade gula gula!!!" aku beli tadi kat kedai sekolah. Punya gembira dorang,yang kat atas pun turun. Senang aku lihat dorang gembira. Lega hati aku....
***
Aku rindu kau.....
.
.
.
.
YOU ARE READING
GOOD MORNING (Woobin ff) (COMPLETE)
RomanceTAK PENAT KE CAKAP BENDA SAMA HARI HARI???