"Seo Woobin!!! Tolong lepaskan aku!!" Aku tepis tangan dia semampu aku. Dan,aku berjaya. Aku pandang dia."Apa masalah kau?? Kalau kau tak tegur aku pun tak kesah. Jangan kacau aku." Aku terus beredar dari situ. Aku tak tau nak buat ape,nak cakap ape,...bende ni berlaku secara mendadak dan aku tak tau punca dia....
****
Tok!! Tok!!Pintu bilikku diketuk. Kemudian dibuka...Oh,eomma. Aku meletakkan pen aku diatas meja."Tak tido lagi anak eomma ni??" Eomma mengambil tempat di sebelah ku. Bilik aku memang ade dua kerusi. "Kejap lagi tido la. Ade sikit je lagi kerja ni." Aku memandang eomma. "Ahreum, ada orang nak ...." belum sempat eomma habiskan ayat aku tau apa yang eomma nak cakap.
"Saya tak nak. Saya nak duduk sini sampai bila bila. Tak kesah la berapa lama pun." Aku memandang eomma. Ada orang nak jadikan aku anak angkat. Aku tak nak. Aku nak duduk sini dengan eomma,dengan adik adik and chingu chingu aku. Eomma tersenyum. Dia faham sangat perangai aku."Yela,eomma tak paksa kamu. Hmmm....dah tido. Esok eomma masakkan telur gulung lagi." Aku hanya menganngguk dan senyum ke arah eomma yang sudah keluar dari bilik aku. Aku kemas barang barang aku and aku terus rebahkan badan aku dia atas katil.
****
"Selamat pagi...." Hari ni aku tak de mood sangat. Jadi sendu sikit la. "Kau asal cam tak sihat je?" Rin memandang aku risau. "Kau ni...kau ingat ni kelas bapak kau punya suka hati je masuk??" Aku kekadang ada gak rasa nak tumbuk je minah ni sekali dengan minhee tu."Ah...kau sihat..." Yujin membuat muka menyampah dia tu. Aku tersengih dan duduk di kerusi aku.
"Selamat pagi Ahreum." hampir tersedak Mashiho yang minum air kat sebelah Nako. Yoshi terlepas pen kat tangan dia. Aku!!! Jangan cakap la...terkejut bab*!!!!!!
Woobin yang pendiam tu ucap tu kat aku. Aku pandang dia. Dia hanya tersenyum macam biasa.
"BAPAK AH MIMPI KE AKU NI!!!!???" Minhee terkesima. Yujin tak jadi tido. Taeyoung ternganga tak cakap ape..."Ah...nae. " Tu je yang aku mampu cakap.
"Seres ape dia tegur dulu?"
"Aku pun terkejut."
"Ahreum mesti lagi terkejut."
"Minhee!!! Rin!!! Balik kelas kamu semula!!!!"
Ha ambik kau cikgu Park sergah dari belakang. Macam tak cukup tanah lari si couple tu. Heheheheh...
Aku pandang Woobin.... Yup. Dia masih pandang aku.... Aku memandang meja aku kembali. Dan kelas bermula seperti biasa. Sesekali,aku jeling pandang woobin. Dia still tengok aku. Dia ni...saja je ke nak mainkan perasaan aku ni??
Lepas kelas tu,terus waktu rehat.
Aku ikut belakang Taeyoung dengan Chaeyeon. Tapi....tangan aku ditarik seseorang ke tepi."Ahreum,kau nak.....Eh,mana lak dia pegi???" Yujin yang mencari aku pelik bila aku tak ade berdekatan mereka. "Tak silap aku,tadi dia ade kat belakang aku. Lenyap pulak...." Chaeyeon menggosok tengkuknya."Ala dia gi toilet kot...Jom la gi dulu." Nako mengajak yang lain ke kantin.
*****
"Kau nak apa!!?" Aku lepas tangan aku yang Woobin pegang. Aku masih geram dengan dia sebab hal Hitomi tu. "Aku nak minta maaf." Woobin memandang aku dengan muka bersalah. "Sebab apa? Kau ada buat salah kat aku ke??" Aku memandang wajahnya,tak puas hati. Dia memandang tepat ke arah mataku. Jantung aku sekali lagi berdegup laju. "Aku tau....kau nampak Hitomi bagi aku bekal,hantarkan homework. Aku nampak kau,Ahreum. Aku nampak. Dan...." tiba tiba Woobin berhenti cakap. Dan aku pandang dia nak tau..."Dan....aku nampak kau menangis. Muka kau sembab sebab menangis." Aku terkejut bila dia cakap macam tu...
"Kau nampak...." Aku menjauhkan diri aku sikit demi sikit dari dia. Tapi badanku ditarik ke dalam pelukannya.Aku...aku....
"Tolong jangan menangis lagi.... Hitomi dan aku tak de ape ape hubungan. Kami kawan dari kecil."
Dia memberitahuku tentang statusnya dengan Hitomi. "Kenapa kau kena bagitau aku??" Aku yang masih dalam pelukannya...bertanya."Aku sayang kau lebih dari segalanya."
Ketika itu....
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
GOOD MORNING (Woobin ff) (COMPLETE)
RomanceTAK PENAT KE CAKAP BENDA SAMA HARI HARI???