13🌼

37 7 2
                                    

"Korang jom la datang rumah aku malam ni,family aku buat makan makan. Suh ajak kawan kawan sekali." Yujin berkata. Nampak muka Chae,aku dengan Woobin teruja sangat dengar perkataan makan makan tu. "Aku on jer. Kau Ahreum??" Chaeyeon memandang aku. Aku hanya mengangguk sambil tersenyum."Kalau dia ikut aku kene ikut la...." Sayup sayup dengar suara Woobin berkata begitu. Comel je.

"Ok cun." Yujin menangangkat ibu jarinya tanda seronok kami akan pergi ke rumahnya malam ni. "Mesti kau ajak Yuvin anak Song tu kan?" Chae mengusik Yujin. Mak oi,merah muka dia. "Aku dengan Rin onz je." Minhee memberi green light sambil memeluk bahu Rin. Lepastu....kami balik la ke rumah masing masing.

Aku dengan Woobin berjalan bersama sama. "Nanti aku jemput kau kat rumah kau." Woobin memecahkan kesunyian. "Kau tau ke rumah aku kat mana?" Aku menggaru kepala yang tak gatal. Pelik aku dia tau mana rumah aku.
"Cik kak oi. Kat sini ade satu je rumah anak yatim." Woobin memandang aku. Aku tersenggih. Haah ye tak ye kan??? Ala Ahreum kalau kau dah jalan dengan Woobin babi depan kau pun kau cakap kerbau. "Ahreum!!!!!" tiba tiba ada suara seseorang memanggilku. Aku memandang ke belakang. "Eh,Hyojin oppa!!" Hyojin jiran aku. Jadi kami agak rapat. "Dari sekolah ke?" Di tersenyum ke arahku.

"Haah,oppa?"

"Oppa nak pergi kerja shif malam ni. Hati hati balik. Tu kawan sebelah tu dah jealous." Hyojin oppa tersengih pandangku kemudian mengusutkan rambutku lalu beredar.

"Annyeong oppa!!" aku melambai ke arahnya dan dia membalas. Bila aku pandang Woobin......

"Wei!!!kau jeles ke!!!!????" Aku tergelak tengok muka dia mencuka sebab aku tegur Hyojin oppa tadi. "Dah ah aku bak balik." Woobin mempercepatkan langkahnya.

Alah majuk pulak dia!!! Apa yabg patut aku buat yini!!!?? Ha!!!

"Seo Woobin!!!!!"

"Apa??" Woobin memusing kan badannya menghadap aku tapi mukanya masam mencuka. Aq tersenyum dan berlari ke arahnya.

Dia agak terkejut kerana aku lari ke arahnya dan memeluknya dengan erat. Aku tersenyum gembira. "Saranghae" Aku merapatkan muka aku ke muka Woobin dan mengucup bibirnya sekejap. Lalu aku melepas kan pelukan dan berlari pulang ke rumah. Woobin nampak gembira dan terkejut dalam masa yang sama.

*******

"Ok guys. Thanks sebab datang hari ni. Makan la apa korang nak makan." Yujin menjamu kami semua dengan pelbagai jenis hidangan. Biasalah...anak orang kaya..."Wey,rugi Nako tak dapat datang." Chae membuat muka sedihnya. "Nak buat camne? Dia ade hal family." Aku cuba memujuk Chae yang seakan akan sedih Nako tak datang harini. Hwangwoong pon ade,Yoshi and Hitomi....wait....

Yoshi and Hitomi!!!!!!

"Wey asal Yoshi dengan Hitomi tu berkepit je??? Dalam kelas pun sama camtu gak?" Yujin mula bertanya pada kami. "Oh dorang dah lama couple la." Woobin menjawap persoalan Yujin tadi. Terangguk angguk kami. Tak tikijut pon sebab dorang memang rapat.

"Kau bak makan ape?" Aku melanggar bahu Woobin berkali kali. "Ei nasib comel. Aku nak makan apa apa je lah." Woobin tersenyum padaku. "Guys,aku nak kenalkan korang kat member aku. Ni Kyungho. Member aku masa aku kat Busan dulu." Kami semua pandang je arah Yujin dan seorang lelaki disebelahnya. Tinggi,berambut blonde. Kacak la.
"Hi,Yuvin. Pakwe Yujin." uish jeles ke bang?? Cepatnya hulurkan salam ke arah Kyungho. "Ah nae. Apa khabar? Saya Kyungho." Dia berjabat tangan dengan Yuvin. Dia memandang kami semua dan terhenti pada aku. Aku pun pelik asal dia pandang aku. Dia mula menuju ke arah ku. "Kau ni mesti Ahreum?? Yujin banyak cerita pasal kau kat aku. Ni mesti Chaeyeon. Arm.......Nako. Mana dia?" Kami terkejut bila dia menyebut nama kami. Macam mana dia boleh kenal kami??

"Dia ada family problem.Ni,kau kenal?" Yujin menunjukkan Rin yang duduk di sebelah Minhee.
"Ni mesti Rin." Tepat! Aku masih terkejut dia kenal kami semua.
"Aku pernah tunjuk gambar korang kat dia." Yuji menerangkannya sebab muka kami semua terkejut. "Ooooo gitew...." Rin menjawap dan menyambung balik makannya. Kyungho.... Masih memandang aku. Aku rasa x selesa. Cepat cepat aku cari Woobin. "Ahreum aku....." Woobin terkejut... Pinggan yang dia pegang jatuh berderai. Satu dewan pandang.

Kyungho mengalihkan pandangannya ke Woobin.

"Dah lama tak jumpa,Seo Woobin."

DIA KENAL WOOBIN!!!!???
.
.
.
.
.

GOOD MORNING (Woobin ff) (COMPLETE)Where stories live. Discover now