Chanyeol berada di atas sofa sambil membaca majalah Melayu. Tapi, masalahnya, buku itu terbalik.Kening chanyeol sesekali berkerut seolah menelaah sesuatu dalam majalah itu.
"Chan"
Itu Baekhyun.
"Apa?"
" chanyeol"
"Ck, apa?"
"Park chanyeol"
"Kau nak apa gila?!!"
Chen yang baru datang ke ruang tamu terkejut. "Woo woo. Sabar-sabar. Kita tengah puasa sekarang, So jagalah perasaan anda." Kata chen sambil berjalan ke arah Baekhyun dan chanyeol.
"Takde lah! Si bacon ni panggil aku dua tiga kali macam lah aku ni pekak tuli sangat!" Marah chanyeol memandang Baekhyun yang menunduk.
"Baekhyun nak bagitahu je, buku yang chanyeol pegang tu TERBALIK." Jawab Baekhyun walaupun tiada yang tanya.
Chen tergelak sorang-sorang.
"Eh? Mana atok?" Chen menukar topik. "Kebun durian" jawab Baekhyun sambil menilik kukunya.
"Kebun durian?"
Baekhyun mengangguk menjawab persoalan chen.
"Atok cakap kelmarin dia ada sawah padi tak silap aku.."
***
"Ok kai! Kau duduk aku ayun!"
Arah sehun. Kai apa lagi duduk lah dia di atas buaian gantung itu."Wiii.... weh sonok doee main benda alah ni!!" Kata kai dengan nada teruja.
Mereka lagi main buaian gantung kat luar rumah. Kai tengah terbaring dalam buaian gantung itu sambil diayun oleh sehun.
"Kau nak laju lagi?"
"Nak nak!!!"
WUSHHH WUSHHH WUSHH
Ayunan sehun tak bergurau. Buaian itu berayun 360 darjah.
"Wei sehun! Pening bodo!!!"
Lay yang turun dari tangga rumah terkejut melihat dua maknae yang sedang SERONOK sangat main buaian.
"Korang buat apa ni?" Lay mengusap tengkuknya keliru.
"Tengah toreh getah ni ha..." kata kai yang masih teruja berayun. Lay membuat muka 'WANNA DIE DUDE?"
"Lay hyung nak main ke?" Tanya sehun. Lay mengangguk laju.
"Ha lay hyung! Tidur tepi kai ni. Sonok Wei tak tipu!" Kai menarik jaringan buaian di tepinya itu untuk meregangkannya supaya lay boleh berbaring sama.
"Hyung berat la.. Kalau putus camna." Lay keliru lagi. Tak habis-habis dengan keliru dia tu. Bukan apa. Dia takut dia jatuh macam nangka buruk lepas ni.
"Alahhhh tak putus punya..."
Dan lay terus berbaring di tepi kai.
YOU ARE READING
Ramadhan Bersama EXO
FanfictionPabila sembilan ketul habang ensem berpuasa, gamaknya macam mana ya? Baca pastu enjoy pastu vote pastu comment pastu share pastu letak lam reading list pastu suka ati lah..