"Omaigad. I is kenot believe it!" Chanyeol menghempaskan bontotnya di sofa empuk dalam dorm EXO.
"Pehhal kau?" Baekhyun yang lagi menempek serum kat muka berpaling kerana merasa terganggu sangat.
"Suho bagitahu aku kita kena pergi Malaysia. Cis..." perlahan tapi padu, chanyeol berkata.
"Uish! Kenapa?!" Baekhyun dari kerusi rias datang segera ke chanyeol. Muka tak kalah terkejut."Dia kata Sooman suh kita rasa kalcer kat sana. Palabana lha." Chanyeol memicit dahinya seolah-olah seperti memikirkan hal negara.
"Culture! Cakap lha bebetol!" Baekhyun mengeluh. Dia kemudian meraba poketnya. Keluarlah iphone z plus nya itu. Dia mendail seseorang.
"Hellow! Balik skang! penting ni!"
TUT!
Ringkas, padat, tepat, lipat, mantap baekhyun bercakap.
"Kau telefon sapa?" Chanyeol bertanya dengan kening berkerut, Sakit kepalanya sekarang ni."Sapa lagi. Member sir he dope, sir mom pose kita lha!" Baekhyun mencebik ala diva janda.
*****
"Ok anak-anak. Kita nak gi travel tau!"
Travel taikocheng
"Culture kat sana tak yah tanya lah omaigod memang sonok betol!"
Muchol kampret
"Korang akan tinggal di kampung tahu! Rumah kayu yang sejuk tahu!"
Palabana spongebob
"So, korang pasti suka nanti. U alls kena pegang kata-kata ni! 'Tak kenal maka menyampah, bila kenal cinta mula berputik!"
Shit.
"Ehhh!!!! Apa benda yang Master cakap ni?! Dah kita nak gi sana, kita pergilah. Yang pergi promote macam nak jual produk tak laku ni kenapha?!!" Hampir tersembur air liur Sehun menbolak-balikkan apa yang diperkatakan Sooman tadi. Sungguh meluat pabila dikenang.
Lapan orang lagi yang tercegat dengan beg pakaian masing-masing hanya menelan sahaja situasi disitu. Masing-masing masih leka melihat pintu bas yang terbuka untuk masuk. Maklumlah si Sooman tu sibuk dengan promote dia tentang Malaysia.
(Gi Malaysia naik bas je nak bagitahu)
"Ha ye lahhh...masuk!"
Sembilan orang melangkah masuk dengan badan agak terbongkok. Tak rela katanya.
Setelah berhari-hari berada dalam bas, akhirnya mereka sampai Malaysia.
"Hyung, jauh lagi ke kita nak sampai ni?" Kai bersuara mencuit bahu suho yang berada di hadapannya membuka hening yang melanda.
"Hyung tak tahu lah. Hyung tengok si driver bas tu bukan main segar lagi badan dia walaupun lama dia pulas stereng tu. hampir nak tercabut stereng tu hyung tengok." Suho mengecilkan matanya untuk melihat si driver bas yang sedang leka memandu.
"Tu lah, Aku yang tak buat apa-apa ni jenuh asyik duduk je. Rata punggung montok aku ni nanti." Chen mengeluh. Dihadiahi jelingan maut dari chanyeol.
"Gaiz! Tengok tu! Kampung Penyepak?!" Lay menunding jarinya keluar tingkap menunjuk papan tanda di tepi jalan.
"Kita dah nak sampai kot." Xiumin menggaru-garu kepalanya buntu. Tidak tahu buntu dimana kampung itu atau nama kampung tu. Memang xiumin tak tahu.
YOU ARE READING
Ramadhan Bersama EXO
FanfictionPabila sembilan ketul habang ensem berpuasa, gamaknya macam mana ya? Baca pastu enjoy pastu vote pastu comment pastu share pastu letak lam reading list pastu suka ati lah..