Jeon Yoon Ji / Ulzzang
Rumah ( Wonwoo House ) 🏠
" Jungkook ! Wonwoo ! "
Teriak Pn.Hyejung .
" sabar la omma ! hyung pun tak siap lagi macam mana nak pergi kerja macam ni "
Balas Jungkook teriak dan turun .
" won dah siap , omma ni kitaorang bukannya budak - budak lagi "
Kata Wonwoo yang baru saja turun dari tangga dan menghampiri Omma dan Appa nya di meja makan .
" korang berdua kan selalu tidur lambat "
Kata Pn.Hyejung dan memberikan air kepada anak lelakinya itu .
" jungkook - ssi , lepas ni kau pergi sendiri la . takkan nak pergi dengan aku je , macam mana kau dah ada bini nanti ? takkan aku nak kena ambil kau dekat rumah pula "
Bebel Wonwoo panjang dan menyuap roti sapu nutella itu ke dalam mulutnya .
" kau fikir aku pandai memandu ke hyung ? "
Pandang Wonwoo .
" kau kan ada yeojachin , siapa nama dia tu ha aku lupa apa eh ha SinB "
" memang nampak ada masa untuk aku jumpa dengan dia pun "
Jawab Jungkook . Perbualan mereka berdua itu didengari oleh Appa dan Omma mereka duduk satu meja kan memang la .
" cakap pasal kahwin , bila korang nak kahwin ? "
Sampuk En.Jeon .
Tersedak dua beradik itu ketika tengah minum air .
" apa appa ni , tapi jungkook ok je "
" gatal "
Kata Wonwoo .
" wonu , kamu bila nak kahwin ? sudah - sudah la pasal sora tu . putus tunang je , bukan tak jadi kahwin "
Kata En.Jeon . Sora ( rekaan ) ialah bekas tunang Wonwoo .
" dah lepas kan kes tu , buat apa appa cakap kan lagi ? dah la wonu pergi kerja dulu , cepat kook "
Wonwoo bangun dari tempat duduknya dan mencium tangan Appa dan Ommanya langsung berlalu pergi dari situ .
°°°
Rumah ( Yoon Ji ) 🏠
" appa , omma . bila agaknya yoon ji nak balik ? "
Tanya Yoona kakak kepada Yoon Ji .
" bagi la dia habiskan belajar dia dekat sana dulu , tak lama dah "
Jawab Pn.Aeri .
" bukan apa , yoona rindu sangat kat yoon "
" macam kamu seorang sahaja yang merindu kan adik kamu , kami berdua lagi rindu "
Sampuk En.Seok .
" ye la , yoona nak keluar jumpa sehun dulu . bye ! "
Kata Yoona dan berlalu pergi meninggalkan orang tuanya .
°°°
Office 🏢
Wonwoo ialah seorang boss di pejabat Kiara Emas . Memang Wonwoo susah untuk melemparkan senyumannya pada waktu pagi , bukan waktu pagi sahaja hari lain ke pun sama je . Sejak dia putus tunang , terus mood dia berubah tidak banyak bercakap sangat , nak senyum tu pun macam nak tak nak .
" boss "
Sapa Umji . Setiausaha kepada Wonwoo . Umji menundukkan kepalanya tanda hormat .
Namun , dihiraukan oleh Wonwoo . Umji sudah biasa , malah dia sendiri tahu apa yang terjadi kepada bossnya dahulu .
" Umji , kalau ada sesiapa datang nak jumpa saya cakap saya busy . macam selalu "
Kata Wonwoo . Umji hanya mengikut arahan . Wonwoo lagi suka duduk sorang di dalam biliknya , tidak mahu sesiapa datang berjumpa dengannya melainkan hal kerja baru diizinkan olehnya masuk berjumpa dengannya di office .
°°°
Wonwoo POV
Hari ni aku tak ada la banyak kerja mana pun yang aku kena buat , sign semua file ni je . Tapi bosan juga , takkan lepas aku check file ni aku nak duduk termenung ? aku pun tak ada mood nak berjumpa dengan sesiapa borak kosong sahaja .
Aku duduk dan melakukan kerja ku , tak nak tangguh lama - lama kerja ni kalau Appa tahu habis aku . Teringat soalan apa bila aku mahu kahwin , bukan tidak mahu aku cuma tak percaya sangat dengan Yeoja . Cukup la Sora dah tinggalkan aku , tapi betul juga apa kata Appa aku patut melupakan perkara yang dah lama jadi . Tiba masanya aku kena bersedia cari bakal isteri , tapi siapa ? Umji ? PA aku , gila apa nak jadikan dia bakal isteri .
" done "
Aku telah selesai check file kerja , aku sandarkan badanku di kerusi empuk ni lalu mengeluarkan telefon di poket seluar . Aku membuka Instagram terpapar gambar Sora bersama lelaki lain , ah aku kisah apa . Aku dah tak ada hati dah dekat dia , tawar hati dah . Kisah aku dengan dia dah lama tamat .
End POV
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔
RomancePerkahwinan Wonwoo dan Yoon Ji telah dirancang oleh keluarga mereka sendiri , Yoon Ji yang telah lama belajar di New Zealand . Akhirnya , pulang ke tanah air atas perbincangan hari perkahwinannya bersama Wonwoo . Wonwoo dan Yoon Ji juga tak sedar ya...