Office 🏢
" hyung "
Sapa Jungkook yang baru tiba dan menutup pintu .
" kau nak apa ? "
Tanya Wonwoo yang lagi menyiapkan kerja .
" dah siap kerja ke belum ? aku dah siap dah "
" dah nak siap , ni kenapa ? nak balik dah ke ? "
" eh tak , aku nak keluar dengan sinb ni ha kejap lagi dia sampai la . aku turun dulu la saja je datang sini tengok kau , bye hyung ! "
Kata Jungkook dan berlalu pergi meninggalkan Wonwoo .
TOKKK TOKKK🚪
" masuk "
Umji membuka pintu dan berjalan menuju ke arah Wonwoo .
" encik , ada orang datang nak berjumpa dengan encik katanya kawan encik "
Kata Umji .
" ok , suruh dia masuk "
Balas Wonwoo . Umji pun keluar dan memanggil kawan rapat Wonwoo masuk ke dalam .
" hey bro ! "
Tegur rakan baiknya . Jimin .
" ha kau , kenapa ? "
Soal Wonwoo .
" saja , kau dah habis kerja belum ni won ? "
" dah "
" jom pergi minum nak ? aku belanja kau , aku tengah masyuk ni "
Ajak Jimin .
" bukan kau memang masyuk ke hari - hari ? takkan pokai dah "
" hehehe cakap je , tak ada la aku tengah happy sebab Rose pregnant anak nombor 3 "
Benar , Jimin dah ada 2 orang anak Namja dan Yeoja . Tunggu kelahiran bayi di dalam perut Rose pula , cukup la 3 anaknya .
" wah , congarts "
Ucap Wonwoo . Turut gembira .
" eh jom la pergi minum "
Ajak Jimin lagi dan Wonwoo mencapai beg bimbitnya lalu keluar dari bilik nya .
°°°
Rumah ( Yoon Ji ) 🏠
Hari ini , Pn.Hyejung dan En.Jeon kerumah orang tuanya Yoon Ji . Katanya ada sesuatu yang mahu diberitahu , mujur orang tua Yoon Ji ada dirumah kalau tidak sekarang pada jam 1:00 orang tua Yoon Ji akan keluar sekejap melawat Office .
" duduk la , minum airnya . awal aku buatkan air untuk korang "
Kata Pn.Aeri dan pelawa orang tua Wonwoo .
" terima - kasih la , susah kau je "
Kata Pn.Hyejung .
" eh tak susah pun , tetamu kan "
Balas Pn.Aeri .
" ni anak korang berdua sihat ? wonwoo ha apa khabar ? "
Tanya En.Seok dan melabuhkan punggungnya duduk di sofa .
" baik je , yoona dan yoon ji sihat ? lama yoon ji dekat new zealand "
Kata En.Jeon .
" dia dah nak habis belajar dah tu , minggu depan isnin dia balik la . berapa hari je lagi "
Kata Pn.Aeri .
" wonwoo ok ? tak ada la sejak kes dia putus tunang tu aku kesian tengok dia sampai dah lain dia sekarang "
Tanya Pn.Aeri . En.Seok memukul perlahan lengan Isterinya .
" ok dah , tapi tu la dia dah lain tak periang macam dulu dingin je sekarang "
Balas Pn.Hyejung .
" sebenarnya kami datang ni pun ada hajat , bukan suka - suka . kami harap korang berdua faham la "
Kata En.Jeon .
" apa hajat nya ? "
Tanya Pn.Aeri .
" begini la , kami cakap terus terang la ye . aku dan jeon ni nak kahwinkan yoon ji dengan wonwoo , bukan sebab terdesak tapi mereka pun dah umur 20 lebih aku rasa wonwoo dah patut ada isteri dan yoon ji pun ada orang yang boleh jaga dia "
Jelas Pn.Hyejung panjang . Pn.Aeri dan En.Seok memandang diantara satu sama lain dengan senyuman terukir dibibir .
" kami pun memang nak suruh yoon ji kahwin , datang pula korang nak kahwinkan dorang dua . aku pun setuju , betulkan bang "
" ya , lagi pun kami berkenan juga dengan wonwoo . ala lagi pun wonwoo dan yoon ji kan pernah berkawan waktu kecil , itu pun tak ada la rapat sangat "
Kata En.Seok .
" wah , agaknya bila yoon ji boleh pulang ? "
tanya En.Jeon .
" habis belajar dia balik , tunggu la wonwoo dapat jumpa yoon ji kita bincang sekali dengan mereka berdua senang "
balas Pn.Aeri .
" baiklah , ha kami minta diri dulu la ye . nak perg beli barang dapur ni ha kat rumah tu dah tak ada apa dah "
kata Pn.Hyejung dan bersalaman dengan Pn.Aeri .
" iyalah , hati - hati jeon memandu "
kata Pn.Aeri .
" nae "
orang tua Wonwoo pun berlalu pergi meninggalkan rumah agam keluarga Yoon Ji .
°°°
Coffee ☕
" kau ok tak ? "
tanya Jimin dan menghirup secawan kopi .
" ok je , kenapa ? "
" tak ada la , lepas kau dah putus tunang dengan sora kau nampak lain sangat . bukan macam wonwoo yang aku kenal "
" dah la tu , dia yang tinggalkan aku kan nak buat macam mana "
balas Wonwoo .
" macam mana kalau appa dan omma kau carikan bakal isteri untuk kau ? kau tolak ke terima ? "
soal Jimin . Wonwoo terdiam dan memandang ke arah lain . susah untuk Wonwoo menerima , takut hatinya dipermainkan lagi .
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔
RomantikPerkahwinan Wonwoo dan Yoon Ji telah dirancang oleh keluarga mereka sendiri , Yoon Ji yang telah lama belajar di New Zealand . Akhirnya , pulang ke tanah air atas perbincangan hari perkahwinannya bersama Wonwoo . Wonwoo dan Yoon Ji juga tak sedar ya...