42

314 20 0
                                    

Keesokkan Paginya ..

Wonwoo telah bersiap - siap untuk pergi pejabat . Dia turun kebawah , dimeja makan tiada sarapan pagi . Dapur tak berasap . Wonwoo mencapai kunci kereta nya di meja dan terus keluar .

Yoon Ji awal lagi dah keluar dari rumah merayap . Duduk dirumah baginya sangat serabut , cukup la matanya sudah bengkak kerana menangis .

Dia seperti biasa , ke Sungai Han juga . Memang disitu tempat dia melepak . Semalam tidur tak lena disebabkan gambar Wonwoo bersama Sora .

Dia memberitahu Jeonghan bahawa berjumpa dengannya dia Sungai Han .

°°°

" sora keluar la "

Eunwoo ketuk pintu bilik Sora . Sora tidak keluar dari bilik dari semalam , risau Eunwoo .

" sora - ssi ! "

Ketuk Eunwoo lagi . Tidak dibuka . Eunwoo menendang pintu bilik Sora dan kelihatan Sora duduk di tepi katil dalam keadaan serabai .

" yah sora - ssi "

" kalau kau dengar cakap aku semua ni dah selesai "

Kata Sora .

" aku tak nak bersubahat lagi , yoon ji tetap tak akan dengar cakap aku "

" wonwoo dah benci aku , dia dengan yoon ji hidup bahagia . kau tahu tak aku sakit ! kenapa aku tak boleh nak rasa semua tu ! "

" kau lupakan je la dia , biar la dia hidup aman . kita dua ni siapa je , sudah la tu "

Kata Eunwoo .

" kalau kau tak nak ikut plan aku tak apa , biar aku yang buat sendiri . sekarang kau keluar ! "

" keluar ! "

Jerit Sora . Eunwoo berlalu pergi meninggalkan Sora .

" ahhhh ! "

Sora membaling barang - barang miliknya . Keadaan bilik nya sekarang bersepah .

°°°

" ada apa yoon nak jumpa oppa ni ? "

Tanya Jeongham duduk di sebelah Yoon Ji .

" yoon rasa nak keluar dari rumah tu , tak tahan sangat dah oppa "

Kata Yoon Ji .

" apa lagi yang dia buat kali ni ? "

" nah "

Yoon Ji menghulurkan telefonnya . Jeonghan melihat gambar tersebut .

" yoon pasti itu wonwoo ? "

" oppa tengok la betul - betul , itu dia . siap berpelukan tak berbaju , yoon malu sangat "

Kata Yoon Ji .

" dia dalam keadaan mabuk , dia tak sedarkan "

" tapi .. "

" yoon , tak rasa ke yeoja ni saja ? satu cara ni boleh buat korang bergaduh dan nak korang cerai "

" maksud oppa ? "

" yeoja ni saja je , dia tahu wonwoo mabuk sebab tu dia buat macam tu . tanya la wonwoo sendiri , oppa percaya wonwoo tak buat benda macam tu "

Kata Jeonghan dan pulangkan semula telefon Yoon Ji .

Mereka berdua teruskan perbualan .

  °°°

Wonwoo pulang sebelum jam 9:00 malam , hari ini dia tiba pada jam 8:00 malam . Kerjanya sudah selesai , terasa kepalanya pening itu sebab dia pulang awal .

Wonwoo naik ke atas dan terus merebahkan badannya di atas katil . Dia meraba di sebelahnya , dia rindukan Yoon Ji . Suasana bilik itu sunyi , selalunya Yoon Ji yang suka bising dalam bilik .

Perutnya kosong tidak diisi . Tak larat nak turun semula , lalu dia hanya melelapkan matanya sahaja dengan tidak menukar baju .

°°°

" tanya wonwoo , jangan biarkan ego tu yoon . sampai bila nak macam ni ? sudah - sudah la . oppa yakin wonwoo tak buat semua tu , kalau yoon sayangkan wonwoo maafkan dia "

- Jeonghan .

Yoon Ji teringat kata - kata dari Jeonghan . Susah untuk dia tanya Wonwoo soal gambar tu , takut Wonwoo memarahinya lagi .

Yoon Ji merebahkan badannya di atas katil . Dia rindukan pelukan hangat dari Wonwoo , waktu begini dia bersama dengan Wonwoo . Dia melihat wallpaper gambar Wonwoo di telefon bimbitnya .

 Dia melihat wallpaper gambar Wonwoo di telefon bimbitnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tersenyum - senyum dia melihat . Dengan tiba - tiba air mata keluar , dia mengesatkan air matanya . Kakinya mahu sahaja berjalan pergi ke bilik melihat Wonwoo . Akhirnya Yoon Ji tertidur .

°°°

Wonwoo terjaga dari tidurnya . Dia masih lagi berpakaian baju kemeja putih dan seluar nya yang berwarna hitam . Jam menunjukkan pada pukul 1:00 A.M , dia terasa sunyi . Dia mengambil langkah untuk pergi ke bilik Yoon Ji .

Dia menuju ke arah bilik Yoon Ji , pintu bilik dibuka perlahan . Dia menutup kembali pintu , menuju ke arah Yoon Ji lena tidur . Wonwoo merebahkan badannya di tilam .

Dia memeluk pinggang Yoon Ji , dia menangis perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia memeluk pinggang Yoon Ji , dia menangis perlahan . Tidak mahu Yoon Ji bangun .

TO BE CONTINUED

Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔Where stories live. Discover now