46

292 21 0
                                    

" yoon tak makan ke ? "

Tanya Wonwoo dengan mulut penuh makanan .

" tak ada selera "

Jawab Yoon Ji .

" lepas sarapan ni boleh tak kalau kita pergi jumpa eunwoo ? "

Wonwoo .

" bukan oppa tak .. "

" tak , oppa tak marahkan dia lagi . habis makan ni kita jumpa dia "

" arasseo "

°°°

" sora "

Panggil Eunwoo di depan pintu bilik Sora .

" buka pintu ni ! "

Jerit Eunwoo .

" aku kata buka kan ! "

Jerit Eunwoo lagi . Namun , tiada jawapan dari Sora . Eunwoo menendang pintu itu berkali - kali akhirnya dibuka .

" sora "

Sora duduk di tepi katil . Pisau ditangan , Eunwoo memandang sekeliling . Gambar Yoon Ji dan Wonwoo ditampal .

" aku tak sangka sepupu aku pun bertalam "

Kata Sora .

" kau cerita semua benda dekat wonwoo , sebab kau aku tak dapat wonwoo . sebab kau eunwoo "

Kata Sora lagi teresak - esak .

" aku buat macam ni sebab aku tak sanggup tengok yoon ji asyik menangis sebab benda ni , sudah "

" kau tak faham aku langsung , kau lebih pentingkan dorang "

Eunwoo mengeluh . Telefon bimbitnya bunyi , dia bangun melangkah pergi dan menjawab panggilan .

°°°

Wonwoo : hello

nae , kenapa ?

Wonwoo : aku nak jumpa kau , tasik tempat kau jumpa yoon ji .

oh , okay . dalam 5 minit aku sampai .

°°°

" aku nak keluar sekejap "

" pergi mana ? "

" a-aku nak keluar jumpa kawan jap , kau nak duduk dalam bilik sampai tahun depan duduk la "

Kata Eunwoo dan terus berlalu pergi meninggalkan Sora dibilik .

Sora memandang tajam kearah gambar Yoon Ji .

" mati ! "

°°°

Tasik

" wonwoo "

Eunwoo tiba .

" yoon ji "

Eunwoo menunduk dan senyum .

" ada apa kau nak jumpa aku ? "

" aku nak tahu apa plan sora kali ni "

" aku tak tahu , tapi yoon kena hati - hati "

" wae ? "

Soal Yoon Ji .

" dalam bilik dia ada gambar awak dengan wonwoo , tak rasa ke dia akan buat sesuatu lepas ni . tolong jaga diri tu "

Kata Eunwoo .

" sora tu dah macam orang gila aku tengok dia , duduk dalam bilik . entah apa yang dibuatnya "

Kata Eunwoo lagi .

" tapi tak apa , aku akan pastikan dia tak ganggu korang dua"

" thanks bro "

Ucap Wonwoo .

" no problem "

Balas Eunwoo .
•••

S K I P

Yoon Ji diluar rumah mengambil angin katanya pada waktu malam begini . Wonwoo dari tadi mencari isterinya , akhirnya di nampak Yoon Ji diluar . Dia mengambil langkah menghampiri Yoon Ji .

" hey termenung apa tu "

Wonwoo tiup telinga Yoon Ji .

" oh mak ! yah oppa "

" hehehehe termenung apa tu ? "

" tak ada apa "

" oppa macam mana kalau sora dapat cederakan yoon ? "

Soal Yoon Ji tiba - tiba . Wonwoo memandang pelik .

" macam mana kalau suatu hari nanti dia dapat oppa ? yoon mati sebab dia , macam mana ? "

Soal Yoon Ji lagi . Wonwoo lantas menarik tubuh isterinya rapat dengannya .

" tak , sora tak akan cederakan yoon . oppa kan ada , dia tak berani punya "

Kata Wonwoo tenang .

" saya tahu dia benci dekat saya sebab saya rampas awak dari dia , semua ni salah saya . saya patut kena dengan dia "

Kata Yoon Ji .

" ani , dia tu bodoh tinggalkan oppa la . oppa tak nak hilang yoon lagi "

" oppa ada , dia tak kan buat apa - apa . now , stop cakap pasal benda tu "

" kalau yoon mati ? "

" jeon yoon ji stop ! "

" mianhei "

Yoon Ji melihat lantai . Wonwoo memandang dagunya Yoon Ji diangkat sedikit untuk dia melihat .

" oppa akan marah kalau chagi ulang lagi ayat tu , you're mine . kalau boleh biar kita dua hidup aman , oppa rindu masa kita hidup aman tak ada siapa pun kacau . sudah la tu "

Kata Wonwoo dia memeluk tubuh Yoon Ji begitu erat .

" mianhei "

Kata Yoon Ji lagi .

" gwenchana , jom masuk . oppa nak tidur "

" nae , jom ! "

Yoon Ji berlari masuk ke dalam menarik tangan Wonwoo . Ketawa Wonwoo melihat Yoon Ji . Begitu sayang dia dekat Yoon Ji .

TO BE CONTINUED

Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔Where stories live. Discover now