15

406 30 1
                                    

" aku nak pergi kerja dah ni , kalau ada apa - apa call la "

Kata Wonwoo .

" em oppa "

" mwo ? "

" kalau hari ini yoon nak keluar dengan eunwoo boleh ? "

Tanya Yoon Ji . Wajah Wonwoo terus berubah .

" bukan nak pergi mana pun , saya dah lama tak keluar dengan eunwoo tu je . kami kawan tak lebih pun "

" kau tak ada kawan lain ke selain eunwoo ? "

" dah eunwoo kawan rapat saya semasa dekat new zealand "

Jawab Yoon Ji .

" marah saya ke ? "

Soal Yoon Ji dan menunduk kepalanya tidak memandang wajah Wonwoo .

" hm , kau nak keluar dengan dia keluar la "

Jawab Wonwoo selamba dan menuju ke pintu kereta . Memang Wonwoo marah sebab tu dia tinggalkan je Yoon Ji kat pintu .

Langkah Wonwoo terhenti apabila dia menoleh memandang Yoon Ji kembali , dia melihat Yoon Ji masih lagi melihat lantai rumah padahal tak ada benda yang menarik pun .

" ah "

Wonwoo mengeluh dia menuju ke arah Yoon Ji . Pintu mahu saja ditutup rapat , Wonwoo lantas menarik tangan isterinya .

" yoon "

" kalau oppa tak kasi tak apa , saya ok je "

Kata Yoon Ji tidak memandang Wonwoo .

" aku bagi , tapi jangan la balik lambat sangat ye . aku risau "

Balas Wonwoo memegang dagu Yoon Ji .

" mwo ? oppa risau ? sayang juga kan dekat saya "

Yoon Ji ( 😉 )

" tch , aku takut kau kena culik je nanti tak pasal - pasal aku kena marah dengan omma appa kau termasuk dengan omma appa aku sekali "

" eleh , ego tu tinggi sangat "

" huh , dah la aku nak pergi kerja "

" i love you ! "

Kata Yoon Ji . Muka Wonwoo kemerahan malu . Dia masuk ke dalam kereta dan meninggalkan rumah besar itu .

°°°
S K I P

Tasik

" awak betul ke ni wonwoo kasi awak keluar dengan saya ? "

" betul "

Eunwoo dan Yoon Ji mengambil tempat duduk di taman permainan , Yoon Ji memang suka duduk di taman permainan melihat kanak - kanak bermain .

" yoon ji "

" nae "

" awak bahagia dengan wonwoo ? "

" bahagia "

" macam mana kalau wonwoo kata dia kena tinggalkan awak sebab dia ada orang lain ? "

Yoon Ji memandang Eunwoo . Eunwoo memandang tepat pada anak mata Yoon Ji , dia menunggu jawapan dari Yoon Ji .

" tak , wonwoo takkan tinggalkan saya sebab orang lain "

Balas Yoon Ji . Eunwoo duduk rapat disebelah Yoon Ji dan dia memegang tangan Yoon Ji .

" apa ni eun ? "

Yoon Ji menepis .

" saya sebenarnya sukakan awak , lepas saya dah dapat tahu awak dah berkahwin .. hati saya hancur yoon sebab saya sayangkan awak "

Ujar Eunwoo . Yoon Ji yang mendengar terkejut .

" m-mwo ? "

" saya dah lama sukakan awak , kita dekat new zealand kan rapat . awak lupa ke semua tu ? saya nakkan awak yoon "

Yoon Ji bangun dari tempatnya .

" maaf , saya cuma sayangkan wonwoo . saya dengan awak ? kita hanya kawan , saya tak pernah sukakan awak lebih daripada kawan eun . kita kawan rapat , saya tak boleh eun . saya isteri orang "

Kata Yoon Ji dan meninggalkan Eunwoo di taman permainan . Air mata Eunwoo jatuh , hatinya hancur berkecai . Sudah lama dia menyimpan perasaan terhadap gadis yang dia cintai .

°°°

Yoon Ji POV

Aku berjalan menuju jalan pulang ke rumah , masih tak boleh lupa tentang Eunwoo . Dia suka aku ? aku tak pernah sukakan dia , adakah sebab layanan aku cara aku boleh buat dia jatuh cinta ?

" ah "

Aku melupakan perkara yang berlaku tadi , tak nak la tak ada mood nanti tak pasal - pasal kena soal dengan Wonwoo . Dia tu pula kadang - kadang garang , ada masa baik tak faham aku macam ni .

Tapi , perangai dia macam tu pun aku tetap sayang dia . Come on la , siapa je tak sayang suami kan .

End POV

°°°

Sesudah sampai dirumah , Yoon Ji menutup pintu rapat dan baring di atas sofa . Dia bosan dekat rumah , dah dengan Wonwoo pun tiada . Sibuk bekerja kan .

" ngantoknya !! "

Akhirnya , Yoon Ji terlelap dan lena .

TO BE CONTINUED

Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔Where stories live. Discover now