55

261 22 0
                                    

" wonwoo ! "

Terkejut .

" sora apa kau buat kat sini ? "

Tanya Eunwoo terkejut .

" aku nak yoon ji mati depan mata aku "

Kata Sora .

" kau tu yang patut mati , menyusahkan orang sahaja "

Kata Wonwoo pegang erat tangan Yoon Ji .

" bunuh aku , yoon ji tak ada salah besar dengan kau "

Kata Wonwoo lagi .

" ahhhh ! yoon ji rampas semuanya ! sepatutnya i yang kena kahwin dengan you , bukan perempuan tu ! "

" sora sudah ! berhenti ! biarkan la dorang "

" aku tahu kau yang langgar wonu , kau yang punca semua ni tapi kau tak nak mengaku . aku dah tahu sora ini kerja kau "

Kata Eunwoo . Wonwoo dan Yoon Ji terkejut mendapat tahu bahawa Sora orangnya .

" kenapa kau buat macam tu ? sebab kau nak tengok aku hidup menderita ? bunuh aku sekarang , bunuh la ! "

Teriak Yoon Ji menolak Wonwoo dan Eunwoo ke tepi .

Wonwoo menarik tangan Yoon Ji , dengan pantas Yoon Ji menepis kuat tangan Wonwoo .

" sekarang aku depan mata kau , bunuh la ! "

" kenapa ramai sangat yang sayang kau , apa yang istimewanya kau ? kenapa semua tak sayang aku ? kenapa tak ada siapa yang ambil kisah pasal aku , semuanya engkau yoon engkau ! "

" sebab kau , punca aku dengan yoon bergaduh walaupun eunwoo dalam plan kau . tapi dia mengaku dia bersubahat dengan kau , engkau ?  kau cuba nak musnahkan lagi , sudah la sora . lebih baik kau pergi sebelum aku call polis "

Kata Wonwoo .

" sora , kalau kau sayang aku kau balik . kita bincang hal ni dekat rumah "

Kata Eunwoo .

" boleh , tapi selagi antara korang dua tak mati aku takkan balik "

Sora mengeluarkan pistol dihalakan kearah Yoon Ji .

" s-sora jangan jadi bodoh , kau boleh masuk penjara kau tahu tak ?! "

Kata Eunwoo menghalang Wonwoo dan Yoon Ji .

" bunuh aku sekarang , bunuh la ! "

Wonwoo menolak Eunwoo ketepi . Tangan Sora menggeletar .

" oppa "

Yoon Ji menangis ditepi .

" sora ! "

BANGGGG ! 🔫

" eunwoo ! "

Teriak Sora berlari menuju kearah Eunwoo .

Pistol ditangan jatuh . Airmata Sora jatuh melihat Eunwoo terbaring dipenuhi dengan darah .

" eunwoo , m-mianhei "

Kata Sora perlahan .

" puas hati kau sekarang ? aku akan pastikan kau masuk penjara "

Kata Wonwoo . Dia mengeluarkan telefon bimbit , mendail nombor . Sora dengan pantas lari meninggalkan mereka bertiga .

" eunwoo - ssi bertahan , saya call kan ambulans "

Kata Yoon Ji . Eunwoo memegang tangan Yoon Ji dan senyum . Menangis .

" gwenchana , gomawo "

" w-wonu , sora yang langgar kau . jaga y-yoon ji "

Kata Eunwoo . Mata ditutup rapat akhirnya .

" ani ! eunwoo ! "

Yoon Ji .

" ah eunwoo - ssi , jangan pergi "

Wonwoo menangis . Dia menelefon ambulans . Tubuh Eunwoo diangkat oleh Wonwoo , baju Wonwoo dipenuhi darah .

Eunwoo menyelamatkannya . Korban kan dirinya biar ditembak , peluru kena tepat kearahnya .
•••

Tanah Perkuburan .

Yoon Ji dan Wonwoo meletakkan bunga di atas  nama Eunwoo .  Yoon Ji duduk kembali dan tersenyum .

" see you soon eunwoo "

Kata Yoon Ji . Dan berlalu pergi tinggal Wonwoo yang masih lagi berdiri melihat kubur Eunwoo .

" gomawo , rest in peace bro "

Kata Wonwoo dan berlalu pergi . Airmata di lap guna ibu jari . Lalu masuk ke dalam kereta .

   •••

" eunwoo maafkan aku ! "

Kata Sora menangis - nangis . Frame gambarnya bersama Eunwoo dipeluk erat , rumah terasa sunyi . Tiada lagi gelak tawa Eunwoo didalam rumah .

" ahhhhh !!! "

Sora mencampak semua barang didalam bilik , berselerak .

      •••

Wonwoo duduk di tepi kolam termenung , Yoon Ji baru sahaja selesai mandi . Dia mencari Wonwoo tidak dijumpai , dia mencari Wonwoo dibelakang .

Dia mengambil langkah menuju kearah Wonwoo . Dia duduk disebelah Wonwoo .

" oppa "

Tegur Yoon Ji . Wonwoo sedar .

" kenapa oppa duduk sini ? duduk la dalam "

" nak ambil angin "

Jawab Wonwoo .

" oppa ingat eunwoo ke ? "

Tanya Yoon Ji . Wonwoo hanya mengangguk . Tangan Wonwoo ditarik dan dipegang erat . Wonwoo memandang wajah isterinya yang hanya tersenyum sahaja .

" saya pun sedih hilang dia , tapi tak guna kita menangis lagi . mati takkan hidup balik , eunwoo tak nak tengok kita sedih "

Kata Yoon Ji . Wonwoo senyum . Lantas dia memeluk tubuh sang isteri , dahi dicium .

TO BE CONTINUED

Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔Where stories live. Discover now