28

287 21 0
                                    

" sayang "

Sora .

" boss maaf sangat , encik sora ni degil saya dah cakap tak boleh masuk dia masuk juga " Kata Umji .

" tak apa , awak boleh keluar "

Arah Wonwoo . Umji keluar .

Pakaian Sora :

Pakaian Sora :

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" sayang "

" kau nak apa ? jangan panggil aku sayang la , jijik "

Kata Wonwoo .

" kenapa garang sangat ni ? cantik tak i pakai macam ni ? "

Tanya Sora menggoda .

" stop , kau pergi sekarang . jangan kacau aku la "

Kata Wonwoo .

" i tahu la you suka , kita getback balik kan senang . i sayang kan you "

Kata Sora dia memeluk lengan Wonwoo .

" lepas ! "

Wonwoo menepis kuat tangan Sora .

" kenapa dengan you ni ? i datang sebab nak tengok you , rindu la "

Sora menolak Wonwoo kearah kerusi Wonwoo segera menolak Sora ketepi namun dihalang .

" kau nak apa bodoh ? cukup la , aku tak sukakan kau pun . aku ada isteri , sedar kau tu siapa "

Kata Wonwoo .

" maybe dengan cara ni you mungkin suka dekat i balik "

Wonwoo segera menepis tangan Sora supaya tidak disentuh .

Tiba - tiba ..

" o-oppa "

Yoon Ji datang dengan membawa telefon Wonwoo . Wajah yang ceria terus berubah , terkejut melihat Wonwoo dan Sora bersama .

" y-yoon "

" nak apa datang sini ? i dengan wonwoo ada project "

Sora menjeling .

" s-sorry ganggu . oppa ni telefon oppa tertinggal , p-pergi dulu "

Yoon Ji meletakkan telefon bimbit Wonwoo diatas meja dan berjalan laju pergi meninggalkan mereka berdua .

Wonwoo menolak Sora sehingga terjatuh . Dia mengejar Yoon Ji tapi tidak dapat . Mencari kelibat Yoon Ji langsung tiada .

" yoon ji "

Wonwoo mencari - cari dan dia akhirnya kembali ke biliknya semula .

" kenapa you tolak i ? sakit tahu tak "

" KAU KELUAR ! SEBAB KAU BENDA NI JADI MACAM NI ! "

Marah Wonwoo kuat kali ni sehingga pekerja - pekerjanya memandang kearah bilik nya .

" huh biar la perempuan tu , atleast dia tahu yang kita ni pernah bertunang dan dia tahu i masih sayangkan you "

" aku tak nak ada kena mengena dengan kau , kau keluar ! aku tak nak tengok muka kau , kau kan ramai scandal . keluar sora ! keluar ! "

" fine , you jangan menyesal ! "

Sora terus pergi meninggalkan Wonwoo . Wonwoo duduk dia memicit perlahan kepalanya , dia mendail nombor Yoon Ji .

Tidak dijawab .

Wonwoo mula risau dia mencuba menelefon lagi sekali . Namun , tidak dijawab juga .

Wonwoo menyambung membuat kerjanya , siap awal dia boleh pulang ke rumah awal . Hari ini yang akan ambil Jungmin dan Dongjae ialah Yoon Ji sendiri , dia tidak mahu menyusahkan Wonwoo .

°°°

Sungai Han

Yoon Ji termenung teringat dengan hal yang berlaku dipejabat Wonwoo . Tidak tahu sama ada dia mahu percaya atau tidak .

" mesti oppa sukakan "

Yoon Ji berkata . Dia menangis teresak - esak .

Yoon Ji mengesat airmatanya dan melupakan hal yang berlaku tadi . Dia tidak mahu ingat , tapi apa jadi kalau Wonwoo pulang ke rumah nanti . Yoon Ji segera pergi berjalan - jalan di tempat lain .

°°°

S K I P

Jungmin dan Dongjae membuat kerja sekolah diruang tamu ditemani oleh Yoon Ji . Suasana ruang tamu itu hanya kedengaran suara dua beradik itu sahaja , Yoon Ji mengelamun .

Susah untuk dia melupakan . Depan matanya sendiri pula tu .

" aunty "

Tegur Jungmin .

" nae "

Jawab Yoon Ji .

" aunty ok ? kenapa aunty macam lain macam hari ni ? sakit ? "

Tanya Jungmin risau .

" ani , aunty ok sayang . dah siap ke kerja sekolah ? "

" dah , min rasa mengantok sangat "

" dah , naik atas tidur . petang nanti kita main taman nak ? "

" nak ! "

Jungmin dan Dongjae .

" dong dah siap "

" min nak tidur pergi tidur dulu , dong pula ? "

" mengantok juga "

" nanti aunty kejut , naik la "

" ok aunty , bye ! "

Dua beradik naik ke atas laju dan kini tinggal Yoon Ji sendirian .

°°°

Office 🏢

Wonwoo POV

ah malam la aku balik ni , nasib baik Yoon Ji tahu . Apa la agaknya dia buat sekarang , aku call tak jawab mesej tak reply . Risau aku dibuatnya .

" sabar wonwoo , siapkan kerja kau cepat lepas tu balik "

Kataku dan menyambung menyiapkan kerja .

Aku perlu menjelaskan semuanya kepada Yoon Ji . Aku perlukan dia .

End POV

TO BE CONTINUED

Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔Where stories live. Discover now