" kau dah hantar yoon ji kat rumah parents dia ke ? "
Tanya Jimin .
" dah bro "
Jawab Wonwoo .
" aku tak rasa sora ada dalam rumah ni lagi "
" biar aku masuk , kau tunggu kat luar "
Kata Wonwoo . Dia jalan menuju kearah rumah besar itu . Dia memulas tombol pintu yang tidak berkunci itu , dia melihat suasana itu rumah itu bersepah dan kotor . Dia naik ke atas mencari bilik Sora .
" ini kot bilik dia "
Wonwoo melangkah masuk ke dalam bilik Sora . Terkejut dia apabila terdapat gambarnya ditampal dengan mempunyai kesan lipsticks Sora , gambar Yoon Ji dipenuhi darah .
Wonwoo mengambil semua gambar itu dan dia menuju ke katil Sora . Di bawah bantal dia terjumpa pisau yang telah letak di dalam plastik , pisau tu mempunyai darah . Ya , pisau itu la yang Eunwoo kena tikam .
" ni semua gila "
Kata Wonwoo . Dia berlari turun kebawah dan ke luar dari rumah .
•••
Yoon Ji duduk di dalam biliknya . Termenung . Dia terlalu risau tentang Wonwoo , mahu sahaja dia keluar dari rumah tahan Wonwoo jangan mencari Sora lagi . Tapi dia juga faham , Wonwoo buat semua ini tidak mahu hidup mereka diganggu lagi .
" yoon "
Sapa Appa nya .
" appa "
Sahut Yoon Ji . En.Seok duduk di katil anak perempuannya .
" kamu kenapa ? risaukan wonu ? "
Soal En.Seok .
" nae "
" wonu selamat , kamu tak payah la risau . tak payah banyak fikir "
" tapi appa .. "
" kamu tahu kenapa dia nak pergi selesaikan ? dia tahu juga nanti sora cari dia , lebih baik dia pergi . lagipun , wonu kan tahu kat mana sora tinggal sekarang "
Ujar En.Seok .
" sudah la . tidur "
" hm nae "
Yoon Ji menarik selimutnya dan menutup lampu tidurnya . En.Seok mengucup dahi anaknya dan berlalu pergi .
•••
Balai Polis
" saya dapat bukti - bukti ni kat rumah dia "
Wonwoo meletakkan bukti - bukti itu di atas meja .
" agak sukar kita nak cari dia , nombor telefon yang awak bagi kepada kami pun tidak dapat dihubungi "
Kata Ins.Kai .
" ha ? tak dapat dihubungi ? dikesan ? arghh "
" sabar won , ini baru permulaan nak tangkap dia . aku rasa kena cari kat tempat lain , dia tak lari jauh dia tahu polis tengah cari dia sekarang kalau dia pergi airport pun takkan lepas "
Kata Jimin dan menepuk perlahan bahu Wonwoo .
" kami tak nak susahkan encik , tapi encik nak selesaikan kes ni bersama pihak kami . jadi encik bawakkan bersabar , sama - sama kami bantu encik wonwoo "
Kata Ins.Kai . Wonwoo mengangguk dan menghembus nafas lega .
•••
" kau tidur mana ? rumah keluarga yoon ? "
Tanya Jimin .
" tak , kau hantar je la aku kat rumah aku . esok pagi aku ambil yoon ji "
" tapi , kau dah lupa ? esok pagi kau pagi - pagi dah kena pergi balai , mana tahu dapat perkembangan baru kat mana sora berada "
" hm arasseo "
•••
Pagi
" ahh selamat pagi oppa "
Kata Yoon Ji seorang menyebut nama Wonwoo tiba - tiba .
Dia mencapai telefon bimbitnya di tepi bantal dan terlihat mendapat mesej daripada Wonwoo .
•••
❤️ : good morning sayang , oppa bangun awal hari ni . oppa belum sarapan lagi , kejap lagi oppa sarapan ok . chagi jangan lupa sarapan tau , sorry chagi . oppa tak dapat ambil chagi hari ni , oppa akan ambil awak bila semuanya telah selesai . i miss you 😭 . oppa pergi dulu , bye ! ❤️
•••
Yoon Ji senyum mendapat mesej dari suami tercinta . Meskipun dia tahu Wonwoo tidak dapat pulang lagi hari ini , janji dapat mesej dari Wonwoo sudah cukup buat dia gembira pagi - pagi ini . Dia faham dengan apa yang telah berlaku sekarang .
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔
RomansaPerkahwinan Wonwoo dan Yoon Ji telah dirancang oleh keluarga mereka sendiri , Yoon Ji yang telah lama belajar di New Zealand . Akhirnya , pulang ke tanah air atas perbincangan hari perkahwinannya bersama Wonwoo . Wonwoo dan Yoon Ji juga tak sedar ya...