39

283 22 1
                                    

Office 🏢

" wonu "

Panggil satu suara . Orangnya ialah En.Jeon .

" a-appa "

" kenapa lambat hari ni ? nasib baik meeting kamu sempat , itu pun appa tanya umji "

" won ada kerja banyak semalam tu lambat tu "

Tipu Wonwoo . Semalam Wonwoo ke kelab malam bersama Sora dan tidur dihotel . Pukul 5 A.M baru dia pulang ke rumah .

" apa khabar yoon ? "

Tanya En.Jeon .

" b-baik "

" ada masalah ke ? kenapa kamu ni wonu ? "

Tanya En.Jeon lagi .

" tak ada la apa , wonu ok je "

" ok la kalau macam tu , appa nak pergi minum dengan omma kamu dahulu "

Kata En.Jeon dan terus pergi meninggalkan Wonwoo di pejabat . Wonwoo menghembus nafas lega .

°°°

Sungai Han

Yoon Ji termenung . Di telinganya masih lagi disumbat earphone dipasang dengan kuat .

" yoon rindu oppa "

Desis hati Yoon Ji .

Walaupun tinggal serumah dia tetap merindukan kelakuan suaminya yang dahulu . Bukan yang sekarang .

" yoon ji - ssi "

Sapa satu suara tapi tidak didengari oleh Yoon Ji . Lantas Namja itu menepuk perlahan bahu kanan Yoon Ji .

" eunwoo ? "

Yoon Ji menoleh Eunwoo la orangnya . Yoon Ji terus pergi dan diikuti Eunwoo .

" yoon kenapa dengan awak ? "

" awak ada masalah ? "

" yoon ji cakap la "

" diam la eunwoo "

Marah Yoon Ji . Eunwoo terus menarik tangan Yoon Ji .

Mata mereka bertembung .

" apa salah saya ? kenapa dengan awak yoon ? "

" lepaskan saya , saya tak nak kita berjumpa lagi . biarkan saya , pergi eunwoo "

Kata Yoon Ji .

" apa salah saya ? tolong cakap , saya nak tahu . saya tak boleh berjauhan dengan awak "

Kata Eunwoo .

" sebab awak saya dengan wonwoo bergaduh , sebabkan awak wonwoo benci saya ! "

Kata Yoon Ji dia menolak kuat dada Eunwoo jauh darinya .

" dia dah benci awak maknanya dia tak sayangkan awak , tinggalkan dia . saya nak awak kahwin dengan saya , kita pasti akan hidup bahagia "

" tak ! saya benci awak ! kita bukan kawan lagi , awak la punca saya jadi macam ni . saya percayakan awak saya fikir awak ni kawan baik saya sampai bila - bila tapi ini yang jadi , mulai sekarang awak jangan kacau dan ikut saya . saya pergi dulu "

Kata Yoon Ji dan meninggalkan Eunwoo . Sia - sia dia mengikut rancangan Sora . Yoon Ji tetap sayangkan Wonwoo .

Yoon Ji berhenti di tepi sungai dan dia menangis . Mujur tiada ramai orang disitu .

" yoon "

Sapa satu suara .

" unnie ? "

Yoona oragnya .

" yah wae ? asal menangis ? jom unnie hantar balik "

" unnie mana tahu yoon kat sini ? "

" unnie pergi rumah , tak ada orang . jadi unnie tahu yoon kan suka lepak kat sini , dah jom balik "

Kata Yoona dan mereka berdua menuju ke kereta .

Bukan mereka berdua . Sehun ada di dalam kereta .

" annyeong oppa "

Sapa Yoon Ji .

" hey annyeong "

" yoon ji , unnie nak kamu cerita . you jangan gerak lagi selagi yoon tak cerita "

Kata Yoona .

" tak ada apa unnie "

" ani , jangan tipu "

" yoon ada problem cerita je , kami dengar "

Kata Sehun .

Yoon Ji menceritakan apa yang dah berlaku . Yoona geram atas tindakan Wonwoo .

" eh kurang ajar laki kau kan , bawak aku jumpa dia "

" tak payah , oppa hantar yoon balik sekarang "

" kenapa kau nak sangat backup dia ? dia dah hina kau macam - macam la yoon "

Kata Yoona .

" tak apa , mungkin dia tak sedar apa yang dia cakap "

Jawab Yoon Ji .

Setelah sampai dihadapan rumah , Yoon Ji turun dan terus menuju ke pintu rumah . Yoon Ji menuju ke dapur untuk minum air , tidak lapar tapi hanya haus .

°°°

Yoona menyuruh Sehun membawanya ke pejabat Wonwoo . Yoona tahu itu sebab dia mahu berjumpa . Setelah sampai , Yoona menyuruh Sehun menunggu di kereta tidak perlu naik . Biar dia menyelesaikannya .

Dia jalan menuju ke bilik Wonwoo dan menghiraukan setiausaha Wonwoo . Tak bagi masuk ke apa Yoona hanya buat tak tahu .

" wonwoo "

TO BE CONTINUED

Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔Where stories live. Discover now