8:00 P.M
suasana dimeja makan sunyi , Wonwoo yang terus diam daripada balik kerja tadi diperhatikan oleh Pn.Hyejung . En.Jeon pula yang terasa sangat sunyi dimeja makan , tidak berbual apa - apa dia mula memecahkan suasana yang sunyi .
" macam mana pejabat tadi ? "
tanya En.Jeon memandang Wonwoo .
" ok je "
balas Wonwoo sepatah sambung makan .
" tadi kami pergi rumah uncle seok , kamu kenal kan ? "
soal En.Jeon lagi . Pn.Hyejung hanya membiarkan mereka berdua berbual , Jungkook pula teruskan makan menghiraukan Abangnya dan Bapanya berbual .
" kenal "
jawab Wonwoo .
" anak dia yoona dengan yoon ji "
" yoona je la wonu kenal , yoon ji tu siapa pula ? "
soal Wonwoo dan pandang pelik ke arah En.Jeon .
" kamu tak ingat ? dia yeoja yang pernah berkawan dengan kamu waktu kecil dahulu , tapi korang tak rapat mana la kawan gitu - gitu je "
balas En.Jeon panjang .
" oh , ingat - ingat lupa . kenapa ? "
" appa dan omma akan kahwinkan kamu dengan dia "
terus terkejut Wonwoo apabila Appa nya mahu mengahwinkannya .
" w-wae ? "
" kami berkenan dan kami suka yoon ji tu , sesuai untuk kamu "
balas En.Jeon .
" ikut appa la , malas nak fikir "
" tapi dia dekat new zealand belajar , tak lama lagi habis la tu . nanti dia balik sini boleh kita terus bincang dengan dia "
sampuk Pn.Hyejung .
" nae , wonu dah kenyang "
kata Wonwoo dan bangun lalu melangkah pergi naik ke atas .
°°°
Wonwoo POV
Yoon Ji ? siapa dia ? kawan ? aku pernah kawan dengan dia ? ah bodoh juga aku kenapa aku tak minta gambar waktu kecil , takkan nak turun balik . malas betul . ah turun je la balik .
" appa "
" nae "
" appa ada simpan ke gambar wonu dengan apa nama yeoja tu , ha yoon ji tu waktu kecil ? "
tanya ku .
" oh , kejap "
lalu Appa bangun dan menuju ke rak yang disusun album dengan kemas .
" nah , banyak gambar korang berdua tau "
" ish , dah la wonu nak bawak naik atas dulu "
aku segera naik ke atas dengan membawa album yang Appa beri kepadaku .
End POV
°°°
Pagi 🌞
" yoona ! " panggil Pn.Aeri .
" nae , wae ? " tanya Yoona .
" kamu ada call yoon ji ? "
" tak , kenapa ? "
" nasib baik , omma nak call dia beritahu tentang perkahwinan dia dengan wonwoo "
jawab Pn.Aeri dan melabuhkan punggung duduk di sofa .
" kahwin ? wonwoo ? yang adik dia jungkook ? aunty hye dan uncle jeon tu ? "
soal Yoona bertubi - tubi .
" kamu ni dah kenapa ? ye la , dah kamu lambat sangat nak kahwin biar la adik kamu kahwin dulu "
" kenapa tiba - tiba ? "
" sebab omma rasa adik kamu dah patut ada suami dan jadi isteri orang takkan nak bujang sampai bila - bila kot "
kata Pn.Aeri .
" oh , ok "
jawab Yoona sepatah lalu sambung bermain dengan telefon bimbit . Pn.Aeri menuju ke dapur , En.Seok awal pagi lagi dah pergi office .
°°°
Office 🏢
" serius la ? baru semalam aku cakap pasal kahwin "
" ya , omma dan appa aku nak kahwinkan aku dengan apa entah nama yeoja tu aku lupa "
kata Wonwoo .
" bila ? "
tanya Jimin .
" eh kau ni , beria sangat kenapa ? "
" tak ada la , dapat juga tengok kawan aku ni kahwin . ada isteri "
balas Jimin gembira .
" yeoja tu kat new zealand , minggu depan balik "
" oh , mesti sesuai dengan kau "
" entah , kata appa la aku dengan yeoja tu pernah berkawan waktu kecil . aku tengok album , bapak chubby siot yeoja tu "
" eleh , mana tahu sekarang dia lawa gila kan "
" ye la jimin , aku nak sambung buat kerja "
kata Wonwoo dan sambung membuat kerjanya .
" tu la kau , dah la . aku nak beli makanan untuk rose , mengidam "
kata Jimin dan menuju ke pintu keluar dari bilik .
Wonwoo menyandar dan teringat kembali siapakah gadis yang akan jadi bakal isterinya , dia memang tidak ingat siapakah gadis yang dalam gambar tu . Album yang didapat masih lagi ada di dalam biliknya tidak diletak ke rak kembali .
Wonwoo ikut sahaja kehendak orang tua nya mahu mengahwinkan dia . Dia tidak mahu bantah , ikutkan sahaja kehendak orang tuanya .
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
Its Ok Thats Love // Wonwoo ✔
Любовные романыPerkahwinan Wonwoo dan Yoon Ji telah dirancang oleh keluarga mereka sendiri , Yoon Ji yang telah lama belajar di New Zealand . Akhirnya , pulang ke tanah air atas perbincangan hari perkahwinannya bersama Wonwoo . Wonwoo dan Yoon Ji juga tak sedar ya...