«Kapitola 11»

36 10 5
                                    

Martha se probudila. Vše už vypadalo daleko lépe. Nikde ani stopy po podivných zvucích. Brzy měl začít výcvik.
   Vstala a protáhla se. Věnovala ještě rychlý pohled knize, která byla položená na kraji doupěte. Pak vyskočila s keřů a protáhla se směrem k cestičce.
   Rozběhla se k zahradě, kde na ně bude čekat Maple.

Výcvik zahradničení, bylinkářství a léčení skončil. Martha z něho měla dobrý pocit. Dnes se jí na hodině dařilo.
   Rozhlédla se kolem sebe, jestli jí někdo nesleduje a tajně odbočila z cesty směrem znova k zahradě, kde se u stromu měla setkat s Marcellou a Francisem, aby se mohli vydat do tajné knihovny.
   Rychle proklouzla a přikrčila se. Rozběhla se potichu směrem k obrovskému stromu, tyčícímu se až vysoko do nebes.
   Marcella a Francis už u něj čekali. ,,Ahoj!" pozdravila je udýchaně Martha a Marcella kývla na pozdrav.
   ,,Ahoj, Marho." pozdravil jí vesele Francis a podal jí jablko. ,,Dej si, potřebujeme se najíst." vysvětlil. Pak se otočil na Marcellu. ,,Chceš?"
   Marcella zavrtěla hlavou. ,,Ne, děkuji." řekla. ,,Dík!" poděkovala Marcella a zakousla se do jablka. Bylo sladké a šťavnaté.
   Francis pokrčil rameny a usmál se na Marthu. Pak se sám pustil do jablka.
   Až jablka dojedli, vydali se dál s Francisem v čele, blíže k hlavnímu bodu školy. Místo k doupatům se však vydali na úplně jinou stranu.
   ,,Tady jsem ještě nikdy nebyla." prohodila Marcella a zvědavě se rozhlížela kolem. ,,Jak to že o tomto místu víš, Francisi?"
   Francis pokrčil rameny. ,,Každý něco ví." odbyl jí.
   Martha se nadechla vzduchu. Byl tu zvláštní pach. Vše vonělo nějak starobile. Nejspíše tady už nikdo z nějakého důvodu dlouho nebyl....
   ,,Tady to je." zamumlal Francis a Martha se začala zmateně rozhlížet kolem sebe. Kde? Francis se posadil na zem a něco si začal potichu odpočítávat. Pak se jednoho místa dotkl drápem a začal hrabat.
   Dobrou chvíli to dělal, dokud se náhle kus země nepropadlo. Bylo slyšet psaní písku. Francis odstranil kořeny.
   ,,Pojďte." řekl rychle a pak se začal plazit tunelem dopředu, jehož vchod právě odhrabal.
   Martha a Marcella si prohodili pohledy a pak se jedná po druhé začala plazit tunelem stejně jako Francis.
   Tunel byl velmi těsný a všude okolo bylo cítit pach hlíny, která kdyby se sesypala, pohřbila by je za živa. Marthě se ta představa vůbec nelíbila. Šla jako poslední a neustále měla pocit, že je někdo za ní, ale ona se nemohla otočit, protože by jí ostatní mezitím utekli, stejně by ani nic neviděla.
   ,,Nebojte se zavolat, kdyby se něco stalo." řekl Francis před ní, ale ona jeho uklidňující zrzavý kožíšek neměla šanci vidět.
   Ozvalo se zaskřípání dveří. ,,Jsme tady!" zavolal Francis, ale nejspíše se snažil znít potichu.
   Marcella se před ní náhle zastavila. ,,Tý jo!" vyhrkla ze sebe. Martha se rychle protlačila miniaturními dveři k ní. Náhle jako by se zastavil její dech.
   Nacházeli se v obrovské místnosti se zlatem a stříbrem zdobeným stropem, na kterým se houpal obrovský lustr. A ještě k tomu byla celá místnost posetá obrovskými knihovnami, které se tyčíli až ke stropu.
   ,,Tak pojďte, nemáme dost času!" zavolal Francis ze zhora. Martha se za ním rychle rozběhla a vyrazila po schodech na balkón.
   Začala se hrabat v knihách. Projížděla jejich hřebeny a prach z nich se vznášel všude kolem.
   Nikde ani stopy po tom, co hledali. Kritika, Temné kouzla, Černý řád, Jenifer Knifová a její magie.... Martha si v hlavě říkala jejich názvy. Nic jí ale nemohli pomoc s tou podivnou řečí.
   ,,Jéj, kuchařka!" vykřikl radostně Francis a Martha se na něj otočila. Zasmála se.
   ,,To mi ale nehledáme." zavolala na něj Marcella.
   Francis švihl ocasem a šel hledat dál. Martha se také opět otočila ke své práci. Kouzelná říše, Dějiny černé magie, Blackmagic....
   Najednou jí ale něco vyrušilo. Byl to hrdelní výkřik.
   ,,Rychle pryč!" zakřičel Francis a ztuhl. Rychle vyběhli do maličkých dveří a bleskurychle se plazili pryč od tajemné knihovny.
   Ale ne. Někdo zasypal vchod ven.... Někdo tu musel být, a možná také pořád ještě je.... někdo je sledoval....

______________________________________
  
657 slov🤗. Jaká je zatím vaše nejoblíbenější postava? Kromě té vaší samozřejmě.

«MARTHA» 2 Mrtví povstávají ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat